Een man heeft een banaan uit het kunstwerk ‘Comedian’ gehaald in een museum in Seoul, omdat hij gebeld werd.

Een man heeft een banaan uit het kunstwerk ‘Comedian’ gehaald in een museum in Seoul, omdat hij gebeld werd.
Er zijn geen foto’s, geen interviews, geen mensen die hem persoonlijk kennen, en toch is iedereen in de ban van hem: Johannes Vermeer.
Moderne kunstwerken door het hele land hebben het gehad met de vermoeiende kritiek van mensen die niet weten wat ze precies voorstellen.
Afgelopen zondag heeft een vermomde man de Mona Lisa met een taart aangevallen.
Elke muur in huis hangt vol met bekladde papiertjes, impressionistische meesterwerken en abstracte portretten van familieleden met vorken als handen.
Een kunstwerk is mooi omdat het heel erg veel geld waard is.
Vorig jaar verwoestte anonieme kunstenaar Banksy een van zijn schilderijen direct nadat het geveild was.
Tijdens zijn leven was Vincent van Gogh een mislukte kunstenaar, die zijn kunstwerken amper kwijt kreeg. Inmiddels is duidelijk waar hij de mist in ging: hij had geen schilderijen, maar telefoonhoesjes en muismatten moeten verkopen.
Nu musea en andere cultuurinstellingen langer dichtblijven dan musea, beginnen kunstliefhebbers te morren.