Het is even wennen: na marketinguitingen van onder andere New York Pizza, de Vegetarische Slager, bol.com, Jumbo, de Rijksoverheid, Statiegeld Nederland, Toto, Febo, Tele2 en Albert Heijn is er straks misschien een campagne te zien waar Donnie geen rol in speelt.
Keuringsdienst van Waarde onthult: ‘Slechts kwart van alle lof is voor Almhof’
In de laatste aflevering van Keuringsdienst van waarde is zuivelmerk Almhof flink in verlegenheid gebracht. In hun reclame wordt al jaren geroepen dat “alle lof” voor Almhof is. Echter is na grondig onderzoek van de verslaggevers duidelijk geworden dan het in de werkelijkheid slechts gaat om een kwart van alle lof.
Man geschept door tram omdat hij AdBlocker had aanstaan
Een Amsterdamse man is vandaag op straat geschept door een tram omdat hij zijn Adblocker aan had staan.
4 Nederlanders die net niet bekend genoeg zijn om niet in gokreclames te mogen spelen
Oud-voetballers en bekende Nederlanders mogen niet meer in gokreclames spelen.
Bedrijf heeft heel veel respect voor eigen ludieke actie rondom Pride: ‘Wat ons betreft is ieder verdienmodel gelijk’
Het is een groot bedrijf in Nederland weer gelukt om ook dit jaar weer een eigen ludieke actie rondom Pride te verzinnen.
Krant plaatst naast rouwadvertenties nu ook rouwvoorspellingen
De Hoogeveensche Courant zal vanaf deze week naast rouwadvertenties ook rouwvoorspellingen plaatsen, zo maakt hoofdredacteur Gerben Rots bekend.
Komen er wetten tegen gokreclames? Zet nu je geld in en win!
Jij zou zomaar eens flink in de prijzen kunnen vallen.
Rouwadvertentie werkt: groot deel lezers wil nu ook dood
Van alle advertenties in de Volkskrant zijn de rouwadvertenties het meest effectief, zo blijkt uit een lezersonderzoek. Het lezen van een rouwadvertentie wakkert bij de overgrote meerderheid (78 procent) het verlangen aan om dood te gaan, en een significant deel van de lezers voegt uiteindelijk ook daad bij woord.
Grappig: oud persoon in reclame zegt iets wat je eerder van een jong iemand verwacht
In een reclame op televisie is nu iets geestigs te zien: een oude persoon zegt iets waarvan je veel eerder zou verwachten dat een jong persoon het zou zeggen.
Arlette Adriani wint Sonja Barend Award voor interview in Decupré-reclame
De prijs voor beste tv-interview van het jaar gaat naar Arlette Adriani. De presentatrice krijgt de Sonja Barend Award voor haar ‘zakelijke en informatieve’ interview met Decupré-directeur Irene Best in de tv-reclame van Decupré.
5 nieuwe Axe-varianten waar vrouwen wel op af komen
Veel mannen kampen met het probleem dat deodoranten van Axe vrouwen nog niet genoeg verleiden.
Enzo Knol sterft hongerdood nadat hij geen producten meer mocht promoten in vlogs
In de vroege morgen van woensdag 11 november is Enzo Knol overleden.
We maakten merknamen minstens twee keer zo goed
Merknamen: veel ervan zijn goed, maar wij zien ze graag nog beter. Veel beter. Wijzelf hebben vast het voortouw genomen en maakten de volgende merknamen, concepten en titels beter.
Kindermarketing straks op groente: de Elsa-aubergine
Om kinderen enthousiast te maken voor gezonder eten gaan grote kindermerken samenwerken met groenteboeren.
Man wil naar Yoghurt-Banaan-Motorolie ruiken, maar net díé douchegel bestaat niet
Driftig zoekend staat Karim voor het schap met de doucheproducten.
Vaccin wordt gratis, met advertenties
Een vaccin tegen Covid-19 is nog niet gevonden, maar over de verspreiding en bekostiging is al druk onderhandeld.
Juist nu in deze onzekere tijden kan marketeer geen andere teksten bedenken
Het zijn spannende tijden voor marketeer Jason. Juist nu, in deze onzekere tijden, kan hij maar niet op originele teksten komen. Deze periode is voor niemand makkelijk, natuurlijk.