NOS

NOS

Innovatief reclamebureau bedenkt campagne zonder hoofdrol voor Donnie

Het is even wennen: na marketinguitingen van onder andere New York Pizza, de Vegetarische Slager, bol.com, Jumbo, de Rijksoverheid, Statiegeld Nederland, Toto, Febo, Tele2 en Albert Heijn is er straks misschien een campagne te zien waar Donnie geen rol in speelt. De keuze van creative agency all.caps om de Amsterdamse rapper links te laten liggen, roept gemengde reacties op.

Zo vindt bijvoorbeeld Egbert Buisjes, redacteur van reclamevakblad Adformatie, het een onbegrijpelijk besluit. “Ik snap totaal niet hoe zoiets op creatief vlak tot stand komt. Je wil als merk toch de indruk wekken dat je er ook bent voor jongeren? En hoe kun je de jeugd beter aanspreken dan met iemand die altijd zo’n frisse verschijning is op tv?!

”Sommige reclamemakers daarentegen zijn een stuk complimenteuzer. “Briljant! Waarom zijn wij daar niet op gekomen?“, valt onder andere te lezen op LinkedIn. Andere vakgenoten noemen de campagne ‘authentiek’, ‘gewaagd’ en ‘echt heel erg authentiek’.

Het is nog niet duidelijk wanneer de eerste beelden worden vrijgegeven, maar de verwachting is dat er misschien al binnen twee weken een campagne zonder Donnie te zien is.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *