ProStockStudio / Matej Kastelic / Shutterstock

Bedrijf gaat inzetten op diversiteit in alleen de promotiefoto’s

'Het wordt tijd dat de banners op onze website een representatie zijn van de samenleving'

Een grote stap vooruit voor het consultancybureau De Consultan. Het bedrijf is zich ervan bewust geworden dat het uit enkel witte mensen bestaan, en dus gaat het inzetten op diversiteit in het promotiemateriaal.

“Kees, Johan, Wilbert, Frits, luister goed: vanaf nu zijn we divers”, vertelt manager Tim Jagersma aan zijn personeel. Hij laat foto’s van mensen zien die hij heeft ingehuurd bij een modellenbureau. “Anno 2018 hoor je als fatsoenlijk bedrijf minstens een zwarte vrouw en iemand met een hoofddoek in je foto’s te hebben. Toch? Lijkt mij heel gewoon. Nederland is niet alleen wit. Het wordt tijd dat de banners op onze website een representatie zijn van de samenleving.”

“Wij willen niet langer een niet-divers imago in stand houden door geen zwarte mensen in onze reclames te stoppen”, zegt Jagersma. “Ikzelf zie het haast niet meer. Als ik naar onze teamfoto’s kijk zie ik gewoon een groep individuen die ik nog nooit in mijn leven heb gezien. Daar moeten we heen met z’n allen.”

 


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Knap staaltje “Keeping up appearances”. Is het een goed idee voor het consultancybureau om ook wat groens op de banner te plaatsen? Je hebt dan helemaal de goedkeuring van de Gutmensch te pakken.

Die lui zijn gemakkelijk om de tuin te leiden. 😎😎

Corrie.

• Reageer
gravatar

Eén visueel te onderscheiden mensensoort ontbreekt in elk geval altijd, en dat is de mens zonder grijns. Dit moet de nieuwe inclusiviteitscategorie worden. Er lopen heel wat sombere mensen rond in ‘t land, die er ook niks aan kunnen doen. Hun gezicht mag ook getoond worden.

• Reageer