Ninopower / Youtube.com

Mensen die massaal explosieven afsteken: waarom zou je dat verbieden?

Juristen bezorgd over grondrechten

Ook dit jaar is er weer veel discussie over het instellen van een vuurwerkverbod. Onbegrijpelijk, vinden juristen: “Mensen hebben het fundamentele recht om zonder kennis van zaken met explosieven aan de slag te gaan.”

Nina Vreugdenhil is mensenrechtenadvocaat. Zij windt zich op over de mogelijkheid van een verbod. “De grondrechten in Nederland staan onder druk. Geestelijken krijgen gebiedsverboden opgelegd, demonstraties worden verhinderd en dan zouden dronken burgers straks geen buskruit meer mogen afsteken? Dan glijden we wel heel ver af.”

Hoogleraar Lodewijk van Schaijk is iets genuanceerder: “Mensen hebben ook het recht om over straat te gaan zonder in een verkapt oorlogsgebied terecht te komen. Maar daar staat het recht om lekker te knallen tegenover. Die botsende rechten moet je heel zorgvuldig tegen elkaar afwegen. De uitkomst daarvan staat niet op voorhand vast.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

heb er een keer vlakbij gezeten dat zo’n ding ontplofte en alle ellende ieder jaar bekijkend , denk ik traditie of niet het is van de zotte, verbiden gewoon .Ik lazerde laatst bijna uit mijn stoel, 9 hoog toen er vlakbij wat 13emaands oorlogsmateriaal ontplofte. Koop maar andere shit met je geld , de zorg wordt ook ieder jaar zorgwekkender.

gravatar

Dat is TRADITIE, dus moet dat gewoon zo blijven!!

Net als Zwarte Piet!
En trouwens, waarom zijn we eigenlijk ooit met slavenhandel gestopt?! Met de opbrengst daarvan hebben we toch mooi de grachtengordel opgebouwd!

Die VOC-mentaliteit!!
Toch?

Reageer
gravatar

Hulpverleners die in witte tenten kamperen in een verlaten straat of op een pleintje, met een grauwe walm boven de krater op zoek naar hen die zijn gesneuveld op het slagveld, waar enkel lege dozen en schoenen zonder veters worden waargenomen is ieder jaar weer een hele bijzondere gewaarwording. Een opengereten melkbus aan de rand van de stad, een lekke voetbal en een linkeroor worden snel onderzocht en ook hier kan het sein “brand meester” worden gegeven. Het vermiste deel heeft naar alle waarschijnlijkheid de aarde verlaten en De Telegraaf is onderweg om de taferelen in chocoladeletters te verslaan. Gauw terug de tent in, er eentje nemend op de afloop, daarna de afmars in stilte inzetten, fluisterend enkele weddenschappen onder elkaar afsluiten wie de headline van de krant bij benadering weet te raden. In de verte hoort men een kat blaffen, compleet van slag door de opwinding even daarvoor, terwijl men elkaar een goed en gezond nieuwjaar toewenst.

Reageer
gravatar

Ik citeer:

https://speld.nl/2017/11/16/mooi-artistieke-waarde-werk-da-vinci-eindelijk-geld-uitgedrukt/

Benny© Blind november 16th, 2017
Wat u zegt Prof. Van der Plas,

De door u aangegeven kortzichtigheid leidt onherroepelijk tot de Brabantse methode van afvalverwerking, welke op dit moment al door Limburg is overgenomen. Voor je het weet geeft Schouwen-Duiveland licht in het donker, en ziet iedereen de onoorbare praktijken die er zoal ’s avonds, maar vooral ’s nachts in met name Renesse plaatsvinden.

gravatar

De almaar voortschrijdende ‘reorganisatie’ van Schouwen-Duiveland waarbij de hele kust steeds verder is volgebouwd is begonnen met een beetje lawaai of een paar kapotte bierflessen in Renesse. In werkelijkheid ging het om een autochtoon stelletje dat vrijend in de duinen was waargenomen hetgeen niemand in die woorden durfde te zeggen. Er was ook een condoom gevonden, dat kon niemand uitspreken: gescheiden afval van plastic was de remedie voor het hele eiland. Voor de gemeente was de oplossing eerst ouderwetse campings, goedkope accommodatie voor de jongeren te sluiten ‘voor het milieu’ en er een duur familieverhaal van te maken met overal familiehuisjes.

gravatar

Benny© Blind,
Het is inderdaad door een verrekijker waargenomen.
Men kon niet toegeven naakte vrouwen of vrijende stelletjes te bespioneren. Bij navraag ontstond zo het verhaal dat men vogels aan het bekijken was en ontstond het milieuvraagstuk op Schouwen-Duiveland.

gravatar

Tot het primitieve niveau van angst voor demonen valt het gemene, in de vele wetten en regels voor zijn veiligheid, mondige volk steeds terug zodra het (boven religie uitgestegen) zelf moet denken of plassen.

gravatar

Olé olé, oké oké/
Het gaat om het hier en nu/
Bru nu, Bru nu/
Una paloma blanca, una paloma blanca/
Ik heb een band/
Met Schouwen-Duiveland/
Ons ei-land, ons ei-land/

gravatar

Och Maitreya, in uw geval zou ik de verrekijker de komende periode richting Arnemuiden op Zuid-Beveland richten. Naar het schijnt wenst men daar het enorme volkse vermaak van precies 20 jaar geleden op gepaste wijze te willen herdenken, waarbij destijds een aantal hoofdrolspelers ineens op het een week eerder aangeschafte kraslot zijn zijn gaan lijken.

gravatar

De mensen bidden op hun manier tot God; ze weten niet eens zeker dat hun gebed om een Holocaust wordt verhoord. Ja, de Holocaust is een directe vervulling van oudjaar.

gravatar

Bronstige Loutje. De Nederlander is er altijd op gericht de kern van de zaak te weten en zijn vinger erachter – of erin – te krijgen wie je bent door waar je vandaan komt. Ik snap wel waarom die buitenlanders van dat soort zelfbeantwoordende nieuwsgierigheid zo hopeloos worden.