Shutterstock

Uber laat reizigers kiezen of ze onderweg iemand willen aanrijden of niet

'We zijn iedere dag bezig om Uber zo persoonlijk mogelijk te maken voor iedereen.'

Uber heeft een nieuwe update van hun app aangekondigd. Binnenkort kunnen reizigers in de app aangeven of ze onderweg naar hun bestemming een voetganger willen aanrijden of niet.

Het is een nieuwe stap in de ontwikkeling van de taxiservice, vertelt directeur Ronald Sugar. “We zijn iedere dag bezig om Uber zo persoonlijk mogelijk te maken voor iedereen. We hebben de afgelopen tijd gemerkt dat niet iedereen het prettig vindt om iemand die een straat oversteekt het ziekenhuis in te rijden. Voorheen was het niet mogelijk om dat aan te geven in je app, nu wel.”

Die ritten zijn duurder dan reguliere Uberritten. Volgens Sugar is de nieuwe functie dan ook vooral bedoeld voor reizigers die van meer luxe houden, en die zich dat kunnen veroorloven. “Bovendien moeten reizigers er rekening mee houden dat de ritten langer kunnen duren, door bijvoorbeeld het stoppen voor stoplichten, of het houden aan de maximumsnelheid. Daar staat tegenover dat deze ritten over het algemeen minder uitloop hebben doordat de chauffeur schadeformulieren moet invullen of ondervraagd wordt door de politie.”

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Dit is innovatie! Hier kunnen de conventionele taxi bedrijven nog wat van leren. Men moet eens door gaan krijgen dat intimiderende ruziënde chauffeurs, omrijden en te hoge start tarieven helemaal niks met innovatie te maken heeft.

Reageer
gravatar

Om Nederland (homeopathisch of niet) onverdund te houden, heb ik bij Ronald de suggestie gedaan, ook opties toe te voegen over het uiterlijk van de voetgangers. Helaas mag dit weer niet van de linksche gutmensch; iets anders kan ik niet concluderen na het lezen van dit artikel!

Reageer
gravatar

Op de weg langs de Oostvaardersplassen reed mij Uberchauffeur een edelhert aan. Ik moest bijbetalen, omdat ik niet had geboekt luxieuse rit. Gelukkig heeft Staatsbosbeheer de bijbetaling vergoed. Het bespaarde namelijk afschietkosten.

Pietje Puk rijdt in zijn vrije tijd in zijn eigen scootmobiel, Red.

Reageer
gravatar

De verslaggever maakt een behoorlijke fout.
Juist een reguliere rit kan langer duren door het volgen van de verkeersvoorschriften.

Bij een luxe rit wordt niet gestopt bij het aanrijden van een voetganger. Dat spaart veel tijd vergeleken bij de reguliere ritten.

Reageer