Doneer 15 cent aan het milieu en ontvang een plastic tasje als geschenk

Actie blijkt grandioos succes

Het gaat niet goed met het milieu. We horen er regelmatig over in het nieuws en van Leonardo DiCaprio, maar doen vaak niets. Het is nu bijna een jaar geleden dat de politiek daar verandering in wilde brengen met de plastic tasjes-actie in winkels en supermarkten. Tegen een kleine donatie van tien tot vijftien cent voor het milieu krijgen klanten een plastic tasje cadeau. Een gigantisch succes, zo blijkt uit de opbrengst van dit jaar.

In minder dan een jaar hebben we met z’n allen miljoenen euro’s weten te verzamelen met deze actie. “Het milieu leeft echt onder de mensen, het gaat iedereen heel erg aan”, merkt teamleider logistiek Edwin Terpels op. “Als mensen daar dan een kleinigheidje voor over hebben, willen wij als winkeliers graag wat terugdoen.”

Gewone man en klant Jan de Jong maakt al maanden volop gebruik van deze actie. “Ik vind natuur sowieso heel belangrijk, dus of ik daar dan een plastic tasje bij krijg maakt me echt niet zoveel uit. Maar het is wel heel handig voor mijn zojuist gekochte boodschappen.”

Het milieu kan het ingezamelde geld goed gebruiken. De opbrengst zal onder andere worden ingezet tegen zwerfafval in de oceaan, de uitputting van grondstoffen en het planten van lindeboompjes in een nieuwbouwwijk in Mijdrecht.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Laat die bestelwagen maar heen en weer rijden voor één pakje!
En past het niet, of heb je het gebruikt, dan gaat het ‘gewoon’ weer terug op kosten van de verkoper.
En het milieu natuurlijk.

De generatie #IK.

gravatar

die laatste zin is een beetje vreemd geformuleerd ik begrijp toch goed dat er nu staat dat er wordt ingezameld tegen het planten van lindeboompjes in mijdrecht zo niet dan is dat jammer want iedereen weet dat bomen in mijdrecht parels voor de zwijnen is

• Reageer
gravatar

Jammer dat de nieuwsredactie van De Speld niet verder kijkt naar positieve ontwikkelingen. Zo is enkele dagen geleden bekend gemaakt dat in HMH (Heineken Music House) de in hun urinoirs de overvloedig afgescheiden mannelijke urine wordt opgevangen om te worden verwerkt tot nitraat en tot kunstmest, voor hopkwekerijen om nieuwe Heineken aan te maken. Nu wordt ook overwogen de urinoirs in de Tweede Kamer en Kabinet hierop aan te sluiten. Men kan dan naar believen naar het eigen gezeik luisteren én desondanks een positieve bijdrage leveren aan het milieu. Zoals bekend vangen vrouwen al járen hun urine op t.b.v. de actie: “Moeders voor moeders”

• Reageer