Bron YT - RTL Nieuws

LAKS: ‘Klachten over eindexamen bevatten te veel moeilijke woorden en er stond een heipaal voor de deur’

'We mochten niet eens een woordenboek erbij houden'

Medewerkers van de klachtenlijn van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) hebben hun beklag gedaan over de omstandigheden waaronder ze klachten over de eerste eindexamens moesten behandelen. De medewerkers van het belteam kregen niet genoeg tijd, mochten niet naar de wc en hadden last van een heipaal die buiten het LAKS-kantoor stond te heien.

Hoewel medewerker Claartje Simons (17) zich goed had voorbereid op haar shift, ging het voor haar gevoel helemaal niet goed. Ze baalt als een stekker: “We mochten er niet eens een woordenboek bij houden.”

Volgens de scholieren zijn de klachten van het belteam zwaar overdreven. “Ze hadden zich beter voor moeten bereiden. Ze hadden gewoon een koptelefoon mee kunnen nemen en dan hadden ze nergens last van gehad.” Onzin, vinden de LAKS-medewerkers: “Dat stond niet in de opdracht.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ja, tegenwoordig heien de heipalen gewoon zelf, ik heb het zelf gezien!
Al die nieuwe technieken zijn wel leuk, maar het wordt er niet stiller op.

gravatar

Ze doen nog proeven met bouwgrond die vanzelf omhoog kruipt, zodat heien overbodig wordt.

Enige uitdaging is nog de omgeving mee te krijgen…

gravatar

Vluchten vastgoedbeleggers, makelaars en projectontwikkelaars hadden bezit genomen van het pand van de LAKS, hoewel er nog tot ne mat augustus huur was betaald. Er was totaal geen binnenkomen aan. De ME heeft toen stevig op de krijsend tegen elkaar opbiedende groepen vastgoed-vampieren ingeslagen en ze met traangas uiteengedreven. Het terugkerend voorjaar en de oplopende vastgoed-bel hebben de drie groepen een hitsigheid bezorgd die sinds 2008 niet meer bereikt was.

• Reageer