Imago ProRail niet beschadigd door financieel wanbeleid

‘Blijkbaar is het een buitengewoon robuust merk’

Het imago van ProRail is niet beschadigd door het financiële wanbeleid bij het bedrijf. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Een ruime meerderheid van de respondenten denkt precies hetzelfde over ProRail als voorheen.

Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel is verrast door de uitkomsten: “De boekhouding van ProRail blijkt een complete puinhoop te zijn, maar toch is bijna niemand negatiever geworden. Ze komen er gewoon mee weg. De conclusie moet zijn dat ProRail een buitengewoon robuust merk is.”

Afgevaardigden van Volkswagen en de bankensector willen ter inspiratie een werkbezoek brengen aan ProRail: “Ze doen daar blijkbaar iets goed.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Zo stond ik afgelopen zondag na ruim anderhalf uur spoorvertraging bij het uitchecken wederom voor een dicht uitgangspoortje en werd vervolgens langdurig gegijzeld gewoon vanwege het logische feit dat ik eerst weer moest inchecken alvorens ik nogmaals een poging kon wagen om uit te checken maar helaas stond de incheckpaal aan de andere zijde van het dichte poortje. Overweeg nu serieuze aanschaf van zo’n metalen gevangenisbeker, om mee te rammelen zoals in minder ontwikkelde detentieregimes.

Reageer
gravatar

Denk nog maar ‘ns 2 x goed na voor je tot zo’n wanhoopsgebaar overgaat. Dit rechts-repressieve regime accepteert geen protestacties, zelfs geen ludieke, zwijgende (zie het incident met de waxinelichtjes-gooier) of participatieve (politie-CAO). Alleen Volkert van der Graaf komt óveral mee weg; maar die beschikt 24/7 over een mobiele advocatenstaf (gratis admissie) Pas wél op: RVS metalen gevangenisbekers (type AWBZ) mogen alleen op werkdagen in EBI’s worden gerammeld

gravatar

Allicht heer Outsider,

Van der Graaf voor je, wachtende voor het poortje een bokkenpruik aanmeten wordt per definitie niet door medereizigers geapprecieerd.

En het kinderlijk gerammel heeft ook totaal geen zin; het lijdt alleen maar af, waarmee de irritatie in de wachtrij almaar groeit.

In dit geval is het jammer dat er niet eerder aan is gedacht de reis in de open lucht -al of niet met hulpaandrijving- te ondernemen.
Eenieder is daarmee beter af.

gravatar

De Tweede Kamer kan trots zijn, met de privatisering en splitsing van het staatsbedrijf in NS en ProRail is een tweekoppige draak geschapen die met vuur en vlam haar eigen universum beheert. Topsalarissen en bonussen voor twee CEO’s en directiestaven, prettig geprijsde hypotheken, gratis 1e klas-reizen, vergiffenis voor het FYRA-experiment en het komende tekort aan vervoerscapaciteit, gratie voor de ‘adminstratieve’ chaos. En in geen velden of wegen is Siegfried de Drakendoder gesignaleerd.

Reageer
gravatar

Een vriend van me heeft zijn spoor op zolder in onderhoud bij Märklin.
De verhouding tussen reizen en herstellen is bij ProRail echt aanzienlijk beter.
De ongelukken die we er maken, wil je ook niet meemaken.

Ik denk dat De Efteling een betere kandidaat is. Als stipt in een continu-rooster, veel betere verspreiding over de dag buiten de spitsuren, stikdruk en toch blijven de aantallen passagiers stijgen.

gravatar

Het imago van Nederland wordt wel steeds drastisch geschaadt als je dat wijf (wijf?) van een Mansveld ziet.

Waarom moet een staatssecretaresse er niet representatief uit zien? Of moeten Rutte en Mansveld + Plasterk uitstralen dat Nederland openstaat voor homo’s, lesbiënnes en travesti’s?

Reageer
gravatar

Maar dat Mansveld een belediging en een aanval vormt voor alles wat mooi is, blijft waar.

Zoiets kan eigenlijk zelfs in Meppel niet.