Passagiers geïrriteerd door nieuwe kostenbesparingen Ryanair

Extra betalen voor aanvullende services

Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft nieuwe methoden gevonden om kosten te besparen. De Ierse prijsvechter laat reizigers voor een aantal aanvullende services extra betalen. Passagiers hebben geërgerd gereageerd op de veranderingen.

 


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Beste heer De Raaf,

Dank voor uw suggestie. Momenteel bekijken wij de mogelijkheden om een landingsbaan midden door de stad Meppel te leggen. Van de gemeenteraad hebben wij reeds toestemming gehad, aangezien er in de omgeving geen waardevolle en/of historische zaken bevinden.

Over de kosten van en naar Meppel kunnen wij helaas nog niets zeggen, wel is de kans groot dat u niets hoeft te betalen, aangezien wij anders onze vliegtuigen richting Meppel niet vol krijgen.

Vriendelijke groet,…

gravatar

Waar is de redactie van dit nieuwstijdschrift, hebben jullie vrij, liggen jullie op het strand, of zijn jullie high geworden van de vliegtuiguitlaatgassen?? Man o man, we hebben het hier natuurlijk niet over kostenbesparingen, maar nieuwe bronnen van inkomsten! Stop met het in het kwaad daglicht stellen van mijn luchtvaartmaatschappij..

• Reageer
gravatar

“bring your own device” is al erg gebruikelijk op kantoren, moet toch ook kunnen bij een vliegtripje… “bring your own pilote” voor een fikse korting.

• Reageer
gravatar

Ik vind die piloot wel erg duur voor een tripje naar Londen. Ik heb wel een neefje die dit voor een tientje wel wil doen. Hij heeft genoeg ervaring met Flight Simulator opgedaan, dus ik vertrouw hem wel.

• Reageer
gravatar

Een tientje?? Dan wordt het dus nóg duurder!

Die €45 is voor negentig procent administratie en overhead (PS2-lease), en voor acht procent winstmarge. De piloot komt uit Bulgarije, en is erg blij met z’n negentig cent per vlucht….

gravatar

Ik mis 5 en 6: 5-Wilt u voor de landing met parachute gedropt worden om landingsrechten en controlekosten te besparen? 100€ . 6-Wilt u voor de landing zonder parachute gedropt worden om landingsrechten en controlekosten te besparen?vooraf te voldoen 25€

• Reageer
gravatar

Optie wilt u heel de reis op de pot zitten? 10 Euro extra.
De overige passagiers kunnen een zakje meenemen, doet mijn hond ook.

gravatar

Neem bijv. De trein:

Groter zitcomfort
Meer beenruimte
Mooie uitzichten
Afwisseling van passagiers
Free WiFi
Etc.
Goedkoper.
Lekker onthaasten.

• Reageer
gravatar

Haha, ik ging laatst met de Thalys naar Parijs, ik had minder beenruimte dan in een Transavia toestel, dus echt geen gratis WiFi, ruim €30 euro duurder dan KLM, en 3 uur en 20 minuten erin gezeten. Ik was wel lekker onthaast toen ik aankwam

gravatar

Groter zitcomfort — op houten stoelen?
Meer beenruimte — als je eerste klas betaalt
Mooie uitzichten — graffiti in tunnels
Afwisseling van passagiers — de een chagrijniger dan de ander
Free WiFi — Daar geloof ik niet meer in
Etc.
Goedkoper. — als je een gratis kortingsabonnement kan vinden
Lekker onthaasten. — dat is wel waar, vertraging

gravatar

Denk maar niet dat ik met zo’n maffe maatschappij ga vliegen. Er is niet eens een verzekering tegen schietende straaljagers of raketten die ze afvuren.

• Reageer
gravatar

Een privé vliegtuig met een mooie homofiele piloot voor eigen gebruik die je overal brengt waar je wil zijn en een geheimhoudingsclausule heeft getekend over de korte vluchten naar de 7e hemel 😉 klinkt leuk maar valt tegen in de praktijk.

Sommige mensen moeten gewoon leren hun bek te houden en niet schijnheilig op de eerste rij zitten in de Scientology kerk terwijl ze als ze eenmaal lid zijn van de 8 mile high club helemaal niet zo… ach laat maar.

Vliegen is gewoon kut.

• Reageer
gravatar

Ik moest laatst bijbetalen om op te stijgen.

Met landen was het ook weer hommeles en wilde de stewardess het paaldansen voortijdig beëindigen als we niet nog meer Euros op het karretje zouden.

Terug ben ik gewoon met de bus gegaan en heb ik de chauffeur wat bijbetaald om bij geen enkele halte te stoppen.

• Reageer
gravatar

Riet, lieverd vertel eens wie bedoel je met ze en je en waar ga je dan gewoon niet aan staan?
Als je moet dan moet je zegt mijn moeder altijd maar daar bedoelt ze toiletbezoek mee.

Ik word zo moe van al die cryptische kritiek hou het toch lekker simpel.
Je zou nog een hoop kunnen leren van Ryanair.

Als het bericht je niet aanstaat lees je het gewoon niet maar dan ook niet zeuren dat je wel moet maar niet gaat omdat je het niet wist als je er staat met je dinges.

gravatar

Als derderangsburger krijg je een champagne en oesters tijdens het instappen.
Als vierderangsburger een plak kaas en een broodje om jezelf om te kunnen kleden tot cheeseburger tijdens langere vluchten.
Cheeseburgers zijn altijd vrolijk kan je van tweederangsburgers niet zeggen helaas.

Zuur volk altijd klagen en zeuren hier te breed daar te kort och och och…..
Als ik Ryan was zou ik die tweederangsburgers boycotten.

gravatar

Ryanair A great way to fly. Niets op aan te merken. Een goed product voor een acceptabele prijs. Hard op weg om 100 miljoen mensen per jaar te vervoeren. Het merendeel is een tevreden klant.

• Reageer
gravatar

Ja Davey, dat kan wel je ziet het toch?

Die zakkenvullers denken eindelijk aan geld verdienen, jij denkt al jarenlang aan geld besparen door voor 3,95 een retourtje Barcelona te kunnen kopen wat natuurlijk belachelijk is.

Dát kan dus ECHT niet.

Doe trouwens een beetje rustig aan met de uitroeptekens a.u.b. Acht stuks in een berichtje van 2 regeltjes en 2 vraagtekens is wat royaal, dat kan stukken goedkoper.

gravatar

Bernard, die 12,75 kan je aftrekken van de belasting en levert je uiteindelijk 213,10 op; heb je geen boekhoudBram? Investeer!

Klagen kan nooit kwaad, vaak krijg je geld of een presentje als je beloofd op te lazeren met klachten over de looks van de stewardess of het merk wc-papier.

Wel klagen bij het juiste loketje: je zit hier verkeerd bij de Speld dit levert niks op maar kost je alleen maar tijd.
En tijd is: GELD, juistem.

Zonde van mijn geld dit, bij nader inzien.

gravatar

Als het waar is wat ik lees, maar het lijkt me heel onwaarschijnlijk dan vliegen we nooit meer meer met Raynair, Raynair,neem hier nota van want we zullen niet alleen zijn.
Trop is te veel!!

• Reageer
gravatar

Ik ben niet van plan om ook maar 1 cent bij te betalen. Als de consequentie daarvan is dat we zonder piloot vliegen en landen op een bergwand, so be it. Zodra blijkt dat dit meer kost dan het oplevert, dan komen ze daar snel genoeg op terug…

• Reageer
gravatar

Dude…. De selectieknoppen zijn radiobuttons en geen checkboxes. Dus als je photoshopped moet je het wel goed doen. Radiobuttons gebruik je als er maar 1 keuze mogelijk is. Checkboxes bij meerdere keuzes.

• Reageer
gravatar

als veiligheid, service,m claim afhandeling enz enz voorop staan, mag je extra kosten verwachten, al is dat minder leuk.

Why o why vliegt Ryan air weer naar Almeria? 1 x had toch wel gekund? Spanje en ook Costa de Almeria trekt veel toeristen. 2 x keer per week teveel, en dan maar helemaal niets meer. Jammer, Ryan Air. spreek namens veel mensen.

• Reageer
gravatar

Thea: “Veiligheid staat voorop bij Ryanair”? Malle meid kom nou toch: élke betalende passagier wordt geaccepteerd. Op weg naar een FIATA-congress in Edinburg zat ik ingeklemd tussen een imam nerveus tikkend op zijn smartphone en een rood-aanlopende Schot in kilt die goddank zijn knieën niet over elkaar kon slaan door onvoldoende beenruimte.
Biodiversiteit, o.k., maar met veiligheid heeft dat niets meer te maken.

gravatar

Als ik bovenstaande opties niet wil, moet ik zelf “piloten”, zelf zorgen voor n landingsbaan, brandstof en een zuurstofmasker?
OK…, maar t is wel goedkoop!

• Reageer
gravatar

Maar ze hebben ook een extra goedkope aanbieding. Voor 2 euro ( plus 15 euro verzendkosten ) krijg je een dvd met fotoos van de eindbestemming. Geen verdere rompslomp of gezeul met bagage. Je kunt gewoon thuis van je vakantie genieten dankzij Ryanair. Hulde!!

• Reageer
gravatar

Easyjet biedt meer:
– Wel of geen gebruik van een gordel (+5e)
– Wel of geen gebruik van een zwemvest (+5e)
– Wel of geen gebruik van armleuningen (+5e)
– Wel of geen gebruik van het leeslampje (+5e)
– Een stoel naast een lekker wijf (+30e)
– Een stoel met rugleuning (+25e)
– Een stoel met opbergvakje voor je (+2͵50)
– De menukaart (+1e)

• Reageer
gravatar

Voor 30 euro ga ik echt niet naast een lelijke vent zitten.
Belachelijk!!

Voor mij alleen nog maar Ryanair, gratis gordels, zwemvesten, armleuningen, leeslampjes, rugleuningen, een stoel met opbergvakje voor je en een menukaart en 30 euro korting als je naast een lelijke vent zit.

Dit geldt alleen voor lekkere wijven natuurlijk, de lelijkerds zitten in de stoel met opbergvakje voor je.
Kan je met je lange benen steeds als ze een slokje water nemen tegen hun stoel trappen. Lachen!

gravatar

Als Ryanair nog even doorgaat met kostenbesparingen worden de Europese vluchten van AirFrance/KLM qua prijs vanzelf aantrekkelijker. Misschien dat ons laatste pronkstuk dan nog een paar maanden langer bestaat. Ik bedoel: FOKKER failliet, DAF verkocht, idem HAL, ABN/Amro en ING in verkeerde handen, DSM en AKZO eigendom van roofkapitalisten, DRAKA in Chinees bezit; het wachten is tot IS de Rotterdamse havens en Schiphol overneemt. Alle kroonjuwelen in de uitverkoop, bravo VVD!

• Reageer
gravatar

Ik betaal voor de rit. Niet voor de rest. Als ik aankom is het prima. Computer als piloot en de juiste locatie is prima. Jullie brandstof boeit me niet en gasmaskers zijn alleen nodig voor losers.

• Reageer
gravatar

RYANAIR laat zijn piloten minimaal kerosine tanken. Als er dus op een bepaald vliegveld niet kan worden geland door weersomstandigheden, worden protocollair eerst 3e (basic)-class passagiers bij gunstige wind gelost en moeten 2e (economy)-class passagiers de handen uit de mouwen én het raam steken en heftige fladderbewegingen maken. Bij acute brandstoftekorten dienen business- en economy-class passagiers te urineren in speciale brandstofcontainers. Da’s nog es effectief energie-beleid!

• Reageer
gravatar

Ryan Air is geweldig en natuurlijk de allerbeste als het om luchtvervuiling gaat. Ik wil weten of optie 4 voor een gehele vlucht geldt als er lekkere, dikke en ellenlange vliegtuigstrepen worden gemaakt en dat het op 100% zuurstof kan worden gezet. Zijn die vluchten met extra korting, omdat we graag meewerken aan het volledig verzieken van de lucht en dat natuurlijk om extra korting vraagt?

• Reageer
gravatar

Lekker is dat betaal ik alle toeslagen zit er zo een krentenkakker naast me die op mijn kosten een piloot en een landingsbaan heeft. (Dat ding vliegt maar op oud frituurvet)

• Reageer