Pro Shots / Zuma Press

Pro Shots / Zuma Press

Fail fast, fail often: volgende keer dat Musk voor 44 miljard social media-platform koopt gaat het wél goed

De volgende keer dat Elon Musk voor 44 miljard een social media-platform koopt gaat het waarschijnlijk wel goed. Dat stelt tech-expert Rieneke Johnson. “‘Fail fast, fail often’, zeggen wij in de tech- en startup-community graag tegen elkaar, en we zien hier ook dat Musk dat doet”, zegt Johnson. “Als het nu met Twitter mislukt – en met het sluiten van de kantoren en het ontslaan van 75 procent van de werknemers lijkt er een aardige kans te zijn dat het mislukt – gaat het de volgende keer met een ander platform waarschijnlijk wél goed.”

Volgens Johnson speelt hier ook de zogenaamde ‘Gladwell-wet’ op: “De Malcolm Gladwell-wet stelt dat je pas nadat je 10.000 uur lang in een 44 miljard dollar kostend social media-platform hebt gestoken echt de fijne kneepjes van het vak kent. Dit is voor Musk enkel proefdraaien voor het echte werk.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.