shutterstock/Kaspars Grinvalds

shutterstock/Kaspars Grinvalds

Nieuwe strategie Netflix na verlies abonnees: nóg meer half-leuke series over moord publiceren

Nu videostreamingplatform Netflix voor het eerst in tien jaar tijd abonnees verliest, heeft het direct een nieuwe contentstrategie aangekondigd. “We zetten vol in op nog meer half-leuke series over moord”, zegt Netflix-directeur Reed Hastings. “De eerste nieuwe moordseries zijn naar verwachting volgende maand klaar hoor.”

Hastings geeft aan de consument te willen ‘overspoelen’ met ‘aardige videocontent’ die mensen waarderen met hoogstens een 7- en die zij over een week al niet meer kunnen herinneren. “Als mensen het over een jaar nog steeds over onze nieuwe series hebben, hebben we iets helemaal niet goed gedaan”, legt de directeur de strategie uit.

Trouwe Netflix-kijkers reageren met gepast enthousiasme. “Klinkt goed hoor”, zegt kijker Ricardio, terwijl op zijn telefoon langs Tiktoks scrollt. “Huh, oja, Netflix. Nou weet je, ik ben met name benieuwd wanneer het nieuwe seizoen van Succession op Netflix te zien is. Weet jij dat toevallig?”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Beste zus, ik weet niet of jij het zelf doorhebt maar seriemoord in jouw reactie is dubbelzinnig.
– in één betekenis was Jack the Ripper moordenaar van een serie mensen in Londen.
– In een ander opzicht is Jan van Tienen moordenaar van series van Netflix