Shutterstock / fokke baarssen

Consultancyfirma opent outlet voor verouderde en licht beschadigde adviezen

Consultancyfirma McKinsey opent een outletwinkel op Batavia Stad. In de fabriekswinkel kunnen klanten verouderde en licht beschadigde adviezen kopen tegen bodemprijzen.

“Elk jaar hebben we vele duizenden projecten die uit de mode zijn geraakt of waar een krasje op zit en die we daarom niet meer kunnen verkopen, ook al zijn ze nog prima bruikbaar”, legt de firma uit. “Het is natuurlijk zonde om die weggooien, dus door ze scherp geprijsd aan te bieden kunnen we ze een tweede kans geven. “Wij vinden het belangrijk dat talent niet verspilt wordt, de klant krijgt aanzienlijke kortingen. Iedereen profiteert.”

Een manager van een overheidsorganisatie loopt tevreden naar buiten met een team ICT-consultants. “Ze weten niet hoe ze AVG-compatibel moeten werken, maar daarom kosten ze ook maar 30.000 euro per maand. Voor dat geld kun je het eigenlijk niet laten liggen.” Een vermogensbeheerder heeft een brievenbusconstructie op de bus getikt waar Trouw en Follow the Money al uitgebreid negatief over bericht hebben. “Hij is esthetisch niet zo fraai, maar om belastingen te ontwijken werkt hij nog prima. En dat is uiteindelijk het belangrijkste.”

Toch is zijn de outlet-adviezen niet helemaal zonder risico. McKinsey: “Als er ruzie in de tent komt of er ontstaan juridische problemen valt dat natuurlijk niet onder de garantie.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Het advies om op regelmatige basis HOY-worst te eten is het beste advies! Dus die hele outlet is niet nodig. Er kan dus een slotje op dit bericht. Graag gedaan, Super de Boer.

Reageer