Photographer: Africa Photos / Shutterstock.com

Supermarkt introduceert natuurlijk verpakkingsmateriaal: ‘schil’

De Albert Heijn stopt met gratis plastic zakjes bij groente en fruit. De supermarktketen gaat experimenteren met een nieuw natuurlijk en duurzaam verpakkingsmateriaal. “Schil.”

“Al het fruit zal vanaf nu verpakt worden in ‘schil’“, vertelt Albert Heijn-woordvoerder Jorrit van Hierden. “‘Schil’ is een soort plastic, maar dan nog beter afbreekbaar. Het zal in het begin even wennen zijn, maar over een jaar zul je overal fruit in ‘schil’ zien liggen.”

Toch zijn er ook mensen met kritiek op ‘schil’. “In tegenstelling tot plastic, is ‘schil’ is niet herbruikbaar”, stelt een kritische Twitteraar. “Daarnaast heeft ieder stuk fruit een apart soort verpakking nodig en moet sommige ‘schil’ helemaal uit Zuid-Amerika komen. Als we écht verschil willen maken, moeten we niet bang zijn om plastic te blijven gebruiken.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Domkop, wel hier een oplossing benoemen, maar niet schrijven wat die oplossing dan is. Daar hebben de lezers en ik helemaal niks aan. Ben jij het weer als gewoonlijk vergeten?
Zo zou jij drie jaar geleden al dé oplossing hebben voor onze huwelijksproblemen. Al die tijd niks meer van gehoord, lamzak dat je bent!

gravatar

Loesepoes, mijn idee is simpel en uitvoerbaar na de pandemie.

1. Strikt verbod op verkoop van etenswaar, drank en flesjes water al dan niet voorzien van kleurstof, suiker en smaakstoffen.

2. Alle levensmiddelenwinkels omvormen tot restaurants.

Er zijn ook andere voordelen. Dat bespaart o.a. voor klanten het gesjouw met producten en beperkt voor ondernemers de diefstal van winkelwagentjes. Een win-winmaatregel dus.

Over de oplossing voor onze huwelijksperikelen moet ik nog even nadenken.

Jouw honnepon