Studio Speld / laremenko Sergii ; Andrey_Popov - Shutterstock

Kranten vervangen opiniepagina’s door vragenpagina’s

Dagbladen in heel Nederland vervangen hun opiniepagina’s door vragenpagina’s. “We merken dat er op het gebied van opinies niet meer zoveel te zeggen valt”, merkt hoofdredacteur Sjakie op. “Ieders mening is tegenwoordig juist, waardoor die minder interessant wordt. Wat we wel merken is dat er heel veel mensen tegenwoordig een hele sterke vraag hebben. Die drukken wij graag af.”

Het interessante aan vragen is volgens hoofdredacteur Beerond verder dat ze in tegenstelling tot een mening veel meer de feiten bevragen, in plaats van bevestigen. “Met een vraag kan je je zorgen uiten over de feiten, terwijl een mening bijna altijd is gebaseerd op feiten. Die sterke bias, die betrekkelijke zekerheid over dat wat het geval is, daar zijn steeds meer lezers klaar mee. In plaats daarvan willen ze voelen wat er aan de hand zou kunnen zijn. En op dat gevoel kunnen ze dan de rest van hun wereldbeeld bouwen en boos dingen zeggen op social media. Het begint met een vraag mensen, word wakker.”

Op de vragenpagina’s van deze week stellen onder meer Bekende Nederlanders, influencers, Willem Engel en Thierry Baudet en voormalige wetenschappers vragen over het regeringsbeleid en waarom er niets tegen pedofielen wordt gedaan.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Met andere woorden influencers zijn ordinaire verkopers of in modern Nederlands rmarketeers. Dat is veel concreter. Waarom worden deze bevooroordeelde asociale mediavullers dan ook niet zo genoemd?

gravatar

Nou nou Jan, niet alle influencers zijn bevooroordeelde asociale mediavullers.

Als fan van meneer Wilders van de PVV doe ik mijn best, als influencer, op deze site meneer Wilders van de PVV te verkopen.

People luff it.

Corrie, uw vaste prik voor betrouwbaar comment.