Studio Speld

Veel chatbots slachtoffer van verbale mishandeling

Ze hebben de beste bedoelingen: chatbots. Maar chatbots die worden ingezet voor webcare krijgen steeds vaker te maken met verbale mishandeling. Wij spreken chatbot Jerry over zijn ervaringen.

Jerry, jij werkt voor een webcare-afdeling van een groot energiebedrijf, komt het vaak voor dat je verbaal agressief wordt bejegend?
Dank voor je vraag! Op dit moment niet. Heeft u iets aan dit antwoord gehad? Type ‘nee’ als u nog vragen heeft.

Nee. Wat is meestal de aanleiding voor de verbale mishandelingen?
Zeg het maar, wat wilt u nog meer weten?

We hebben vernomen dat mensen weleens dingen typen als ‘krijg de tering, kutbot’. Klopt dat?
Wat vervelend dat u ongemak ondervindt van onze service, waar kan ik u mee van dienst zijn?

Dit interview schiet voor geen meter op zo, geef gewoon eens normaal antwoord op de vraag.
Deze vraag begrijp ik niet goed. Is er iets anders waar ik u mee kan helpen?

Het zou fijn zijn als je verdomme gewoon een keer antwoord geeft, lul!
Kijk voor de laatste energietarieven op onze website, onder het kopje ‘tarieven’.

Godsamme, ik ben hier m’n tijd aan het verdoen. Ga jij dit bij mijn baas uitleggen klojo? Krijg de vinketering maar kutbot.
Heeft u al geprobeerd te bellen met onze klantenservice? Deze is bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 06 12345678 Ik wens u een prettige dag nog.

Beoordeel dit gesprek. Was dit gesprek nuttig? 1 ster voor helemaal niet nuttig, 5 sterren voor heel erg nuttig.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *