De natuur kan wreed zijn: eerste vuilniszak van rol verslindt bloedeigen verpakking

Wekenlang heeft de verpakking de vuilniszak beschermd tegen de elementen en tegen opdringerige ogen van supermarktklanten. Nu is de vuilniszak eindelijk volwassen en krijgt hij een plaatsje in de vuilnisbak. Luttele seconden later verdwijnt de verpakking eerloos in de muil van de vuilniszak die het al die tijd in haar eigen buik heeft gedragen.

Haar taak zit erop: voortaan zullen de vuilniszak en zijn 29 broertjes en zusjes het zelf moeten rooien. Nog vier, hoogstens vijf dagen en dan zal de rol, bedolven onder koffieprut, bananenschillen en snoepwikkels, aan de vuilniswagen worden meegegeven waarna de verbrandingsoven haar opwacht.

Het zijn geen prettige beelden. Maar we kunnen ons misschien troosten met de gedachte dat de ziel van de vuilniszakkenverpakking nu misschien gelukzalig, verlost van haar stoffelijke vuilniszakkenverpakkingenlichaam, voortbestaat in het vuilniszakkenverpakkingenhiernamaals.


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik heb vanochtend weer boodschappen gedaan.
Ik zag de opzichter weer staan bij Albert Heijn buiten, hij was weer bezig met zijn gewichtige gebaren. Er stond nog een halvegare met logo op zijn keurige jack. AMVR geloof ik. Ik kon het niet helpen te zeggen: het zullen altijd debielen blijven.

“http://www.amvr.be/advies.php

Ons advies

AMVR begeleidt bedrijven en organisaties in het uittekenen van een strategie op het vlak van communicatie, verkoopplannen, aanpak van veranderingen en het begeleiden van HR processen zoals 360° feedback projecten en begeleiden van teams.”

Reageer
gravatar

Olé olé, oké oké/
Het gaat om het hier en nu/
Bru nu, Bru nu/
Una paloma blanca, una paloma blanca/
Ik heb een band/
Met Schouwen-Duiveland/
Ons ei-land, ons ei-land/

gravatar

Als er ergens een gratis koffiemachine hangt, zijn er ook altijd mensen die sympathiek zeggen ‘wil je ook’, ofzo. Ze willen daarmee een positie innemen, zodat je afhankelijk lijkt van hen. Zo zit de hele pr in elkaar van tal van studies waarin mensen opgevoed worden met de meest ingenieuze pulp uit de reclamewereld. Zo hangt 90 procent van de economie aan elkaar van pretentie en illusie.
Als zo’n bedrijf daar van een eind verder aan de bak komt, is het bijzonder dat de werknemers gewoon kennissen zijn uit een naburig dorp, ze spelen elkaar de baantjes toe terwijl het winkelpersoneel loopt te bluffen met steeds een nieuwe pikorde.
Hoe kleiner ze zijn hoe platter hun commerciële taalgebruik.
Ze noemen dat nu intelligentie.

gravatar

Bij navraag blijkt nu dat er recentelijk meer van dit soort cursussen zijn gegeven, bij meerdere supermarktketens. Je kunt het merken aan de uitsloverij. Normaal is het altijd fijn als je met personeel te maken hebt dat zichzelf is en niet zichzelf te buiten gaat aan geslijm of tendentie, los ervan dat dat geen teken is van objectiviteit. Het personeel in de winkel waar ik tegen kon zonder vernederd te worden werd altijd ontslagen, de grootste bitches bleven, of er werden nieuwe van aangenomen. Dat is het officiële marketingbeleid. Ze sloven zich zo uit in jovialiteit, terwijl ze met mij in beleefde termen uitkijken en zich inhouden dat de term discriminatie een eufemisme is. Dat mensen zo onvoorstelbaar dom zijn is één ding, en dat de norm is gemaakt mag daarvan sub zijn. Dat ze zich daarin uitsloven is een regelrecht affront waar zowel dader als slachtoffer hartklachten van krijgen door de ongezonde stress waarin ze worden getraind zichzelf en de klant mentaal te deformeren.

gravatar

Waarom toch die haat Maitreya? Het draait om de liefde.
Actueel ook met de donorregistratie. Klantenbinding.

gravatar

“,terwijl ze met mij in beleefde termen uitkijken en zich inhouden dat de term discriminatie een eufemisme is.” ?