Halinskyi Maksym / Shutterstock.com

Ober van nieuw restaurant vraagt of u bekend bent met het concept ‘kutbediening’

‘Bent u hier al vaker genegeerd?’

Bij het uitdelen van de menu’s geeft de ober per ongeluk een elleboog in het gezicht van één van de gasten aan de ongedekte tafel. Zonder zich te verexcuseren vraagt hij even de aandacht door luid zijn keel te schrapen en het gesprek te onderbreken. “Zijn jullie al bekend met onze slechte bediening?”

In het nieuwe restaurant ‘Nonchalance’ doen ze het allemaal net even anders, en daarom moeten ze de gasten bij de ontvangst het concept even uitleggen. “Bent u hier al vaker genegeerd? Nee? Dan zal ik u even wegwijs maken. Wij werken hier met het concept kutbediening.” Hij spuugt de klant in het gezicht. “Het spreekt allemaal heel erg voor zich denk ik.”

Het concept ‘kutbediening’ komt er vooral op neer dat gasten de aandacht van het bedienend personeel proberen te vragen, terwijl die het te druk lijkt te hebben met onbelangrijke zaken. “Maar we kunnen ook uw glazen komen ophalen terwijl ze nog niet leeg zijn, bestellingen vergeten, opnoemen wat we allemaal niet hebben, allergieën negeren, telkens tegen uw stoelpoot trappen als we langslopen. Tja, u kunt het eigenlijk zo kut niet bedenken of wij doen het.”

“Uiteindelijk zijn wij er om mensen een onvergetelijke ervaring te bezorgen”, vertelt de ober terwijl hij een fles wijn op tafel laat vallen. “Dat ze nog jarenlang aan hun vrienden zullen vertellen hoe kut onze bediening wel niet was.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *