fietsdepot

NASA wil al in 2030 naar fietsdepot Amsterdam

Herkomst fietsen kan meer inzicht geven in ontstaansgeschiedenis heelal

Als het aan de NASA ligt, staat in 2030 al de eerste mens in het fietsdepot in Amsterdam. Na enkele onbemande missies in de jaren zeventig is het volgens de ruimtevaartorganisatie nu tijd om voet aan de grond te zetten op de meest afgelegen plek van het tot nu toe bekende universum.

Het fietsdepot is al decennia een belangrijk onderzoeksobject van NASA, zegt directeur Charles Bolden: “Afac is een bijzondere plek, we tasten nog in het duister over wat daar precies gebeurt. Met de missies van de Westpoort-Rover I en Havengebied Curiosity hebben we scherpe satellietbeelden kunnen maken. Die beelden geven ons meer inzicht in het klimaat en de atmosfeer van het fietsdepot. Ook zijn er bijvoorbeeld belachelijk veel fietsen te zien. Onze belangrijkste vraag is: hoe komen die daar? De herkomst van die fietsen kan meer inzicht geven in de ontstaansgeschiedenis van het heelal.”

Volgens Bolden is het grootste obstakel de duur van de expeditie: “Het is nog maar de vraag of we iemand kunnen vinden die de lange reis naar het fietsdepot wil maken. Het is nog verder dan Geuzenveld he? Dat is écht heel ver. Het is niet zo dat je een paar meter buiten de ring loopt en dat je er dan al bent ofzo.”

Volgens Bolden is het nog te vroeg om te zeggen of er leven is in het fietsdepot: “Vaak worden fietsen als de bouwstenen van het leven gezien, maar we kunnen niet enkel uitgaan van satellietbeelden. Pas als we de eerste mens op Afac hebben gezet, kunnen we uitspraken doen over wat daar precies gebeurt. En wie weet, misschien kan diegene wel een fiets meenemen op de terugreis, maar dat is meer iets voor de generaties na ons.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Een uiterst ambitieus project. Waar veel van onze belastingcenten mee gemoeid gaan. Toch knap dat men de streeftermijn zo kortdag heeft gelegd. Dat wijst op een grote mate van urgentie.

• Reageer
gravatar

Voor veel Amsterdammers is het moeilijk te bevatten, maar er is leven buiten de A10!

Het heeft wel een iets andere verschijningsvorm dan wat we gewend zijn. Men is bijvoorbeeld getrouwd, of niet existentieel geïnteresseerd in de laatste hippe accessoires. Toch is de angst voor deze buiten A10se levensvormen vooralsnog ongegrond naar mijn mening

• Reageer
gravatar

Inderdaad Empatisant, hetzij deze tukker kan geen fiets van een scooter onderscheiden, danwel geen Duitser van een Marokkaan.

gravatar

Kijk, en daar heb je dat wereldvreemde ook weer.

U heeft aangifte gedaan…

Bij de Amsterdamse politie…

VAN EEN GESTOLEN FIETS, ZEGT U??!!?

gravatar

Kijk daar heb je t al. Die mensen uit Amsterdam kunnen niet buiten de A10 denken.

In Den-Haag (zo’n stad ergens tussen Pijnacker en Scheveningen) zijn wetten gemaakt. Die gelden van Scheveningen tot Glanebrug en Groningen tot Maastricht.

Amsterdam bewijst maar weer eens geen contact te hebben met de buitenwereld, daarom gaat de NASA er naartoe, later misschien de F16’s van Nederland om het stuk land te veroveren.

gravatar

Als je 2x met je fietsbel belt….Dan heb je net je fiets gekocht want anders is die bel (of je hele fiets) wel gejast

gravatar

Misschien kunnen we de fietsen van Afac wel ontginnen, zodat de fietsen minder schaars worden hier, de prijzen dalen en er minder conflicten over ontstaan. Bovendien helpt dat ook tegen kinderarbeid en uitbuiting.

• Reageer
gravatar

De ruimtevaarttechnologie gaat zó vlug; het is bijna niet bij te fietsen. NASA wil al in 2030 een mens in Afac 020 neerzetten: erg ambitieus. Nauwelijks zijn we de fase van “Fahrrad hier, aber schnell” te boven of er landt een astronaut op dit -tot dan- maagdelijk stukje Area 51 van Eberhard van der Laan. Wat treft NASA daar aan? Hoe was de fietsontwikkeling 4,5 miljard jaar geleden? Fietsten saurussen al en was de eerste proto-Mokumer een pithecanthropus quasi erectii of al een troglodiet?

• Reageer
gravatar

Waarom gaat er zoveel geld naar ruimte-onderzoek, terwijl we geen idee hebben van wat zich afspeelt op de bodems van onze grachten, die voor 90 procent onbekend terrein zijn? Wie weet wat voor levensvormen we dáár nog allemaal gaan aantreffen!

• Reageer
gravatar

Zo ontzettend onbekend is dat nou ook weer niet wat er met het slib is in de grachten van Amsterdam… weuk, jak, bah!
Hoe groot de kans is dat je in een fiets blijft steken als je er doorheen duikt, dat weet ik dan weer niet.