Hypes: waarom horen we er zo weinig over?

Hypes: waarom horen we er zo weinig over?

We horen er eigenlijk steeds minder over: hypes. Waar we vroeger van de ene hype in andere vielen, moeten we nu genoegen nemen met informatie. De hypes die er wel zijn krijgen eigenlijk nauwelijks aandacht in de media. Peter Hartog pleit er in Globaal Nieuws voor om meer in te zoomen op de berichtgeving.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Simpel, mensen weten niet hoe ze het uit moeten spreken. Is het hajp, hiep of zelfs heip?
Iedere journalist weet, dat je het nieuws zo moet brengen, dat iedereen het begrijpt. Daarom kunnen dergelijke woorden niet gebruikt worden.

• Reageer
gravatar

Beste Akke, helemaal niet erg als je het niet weet en leuk dat je geïnteresseerd bent in parabolen. Het artikel gaat echter over hypes en niet over paras.

gravatar

Beste Carrotte, je zegt: ‘” Nou, dan weet je het wel.”
Nee dus. Maar uitleg geven, ho maar.
Dat het artikel over hypes heeft maar dat het eigenlijk over paras gaat is niet mijn schuld.

gravatar

Beste Akke,
Sommige zaken zijn zo triviaal dat je ze niet uit KUNT leggen. Hyperbool is er zo eentje. Jammer dus voor jou.
Ik heb het nieuws voor de zekerheid nogmaals beluisterd, maar over paras werd met geen woord gerept. Misverstandje?
PS Trek je niets aan van heer BS. Die heeft namelijk vaak passagiers in de bus met geslachtsziekten. En dat is natuurlijk niet prettig. Ook niet voor heer BS. Hij reageert dat vaak af op mij. Ik kan daar gelukkig goed tegen.

gravatar

Bij diabetespatiënten komen gelijkelijk glycemische hypo’s en hyper’s voor. Maar sommige hypes stimuleren de aanmaak van hypochonders, zoals ten tijde van grieppandemie-hype. Op een bepaald departement worden nu nog oude onverkochte voorraden serum opgemaakt door ambtenaren die last hebben van loopneuzen. Terwijl dat voor zittend werkenden de enige beweging is tussen negen en vijf.

• Reageer