Het EU-verbod op alliteraties dreigt creatieve bedrijven de das om te doen. Een woordvoerder van MediaMonks legt uit: “Onze tagline ‘Crafted with care, coded by coffee, celebrated with champagne’ is een vitaal onderdeel van wie we zijn. Maar dat mag dus straks niet meer van de EU? Dit is een ramp.”
Er is met name onbegrip over de reden voor het verbod op alliteraties. “Het lijkt wel alsof ze het doen om ons te pesten”, zegt Ko van Kunst Kijken met Kho en Ko.
Een EU-woordvoerder zegt dat er geen reden voor zorg is. “We gaan pas over een poosje handhaven. Op Suske en Wiske-strips na. Die moeten direct worden ingeleverd.”
Speld censureert weer…
Als jij jouw gore gedachten met overwogen woorden uitdrukt, censureert de censor niet.
Brexit Brengt Brave Britten Brutaalweg Brallititratie.
We kunnen de EU nu wel bashen, maar wat te denken van Brunei, waar de klok 5000 jaar wordt teruggezet ? Over zomertijd gesproken.
Auteursrechten.
Beesten, Borsten en Baby’s!
Ik zei het al 50 jaar geleden.
Meer heb je niet nodig!
En 3 B’s ja. Nou?
David
Wij hebben al een slagzin bedacht voor de campagne die bedrijven moet helpen het nieuwe verbod in te prenten: “Allitereren kun je afleren”.
“Onze slagzin: ‘Met zorg gemaakt, gecodeerd (?) met koffie, gevierd met champagne'”.
De aap apt
de Afro’s ammehoela.
Toch alleen alliteraties voor bezopen bedrijfsnamen?