Een Somalische vliegtuigkapper heeft vanochtend voor paniek gezorgd op de KLM-vlucht tussen Amsterdam en Singapore. Toen de man met een schaar en scheermesjes in het middenpad begon te zwaaien, grepen veel mensen hyperventilerend naar hun zuurstofmaskers. Een zestal passagiers werkte de kapper hardhandig naar de grond.
Stewardessen snelden toe om erger te voorkomen; zij maakten duidelijk dat de barbier in het kader van een pilot-project was ingehuurd door KLM om passagiers een trendy jetlag-look aan te meten.
Ik denk dat de beveiliging op Schiphol mede schuldig is aan de verwarring, omdat het naambordje van de vliegtuigkapper is ingenomen, omdat de spel erop als scherp voorwerp werd beschouwd. Klassieke fout sinds 9/11.
Zo’n pilot-project lijkt mij op een vlucht naar Sevilla meer gepast.
Uit de hand gelopen PR-idee?
Wat deed die kapper in het middenpad als het om een piloot-project ging?
Zulke misvattingen strijken mij tegen de haren in. Erg jammer van dit mooie initiatief.
Zit er een Jezus look-a-like naast je, zet ineens die Somaliër z’n tanden erin. Op dat moment kwam er bij mij een enorme luchtzak naar buiten zetten. Men probeerde tevergeefs naar het zuurstofmaskertje te grijpen, toen de stewardessen spontaan omvielen om erger te voorkomen. Maar, meerderen hadden de look, constateerde ik, hevig schuddend in mijn tuigje.
Toch mogen wij blij zijn dat dit initiatief van de KLM zich in de lucht afspeelt: een vliegtuig in een kapperszaak maakt het wel heel erg benauwd, en dat zonder ruimte voor zuurstoftuigjes en overgeefzakjes.
Geen goede zet van KLM vliegtuigkappers okay, maar dan wel in de veilige zones. Op een dergelijke hoogte en op dit traject zijn te veel luchtzakken onderweg, dat schept levensgevaarlijke situaties met scheermesjes. Een stelletje amateurs zijn het, fouten maken, okay maar zulke blunders kunnen gewoon niet.
Hij had misschien beter geen reclame kunnen maken voor de hakkenbar van zijn broer Allah Hu.
En wat zei de stewardess? Kappe nah!
Het moet niet al te gek worden, straks kun je in de business klas nog niet eens meer een hoer huren en zie zo’n lange vlucht maar eens zonder door te komen! Laat de mensen toch met rust! De een wil zijn haar knippen, de andere leest op zijn gemak de koran en verrast zijn voorbuurman door olijk een volgeblazen papieren zak naast zijn oor stuk te slaan. Laten we wat toleranter worden, is er een terrorist aan boord, geef hem een zakje frittes en ben niet bang om met deze smerige andersdenkende heiden het debat aan te gaan! U bent zelf toch ook wel eens van gedachten veranderd?
LOL
Nou niet alle Somalische kappers over dezelfde kam scheren
Een normaal mens mag nog geen nagelvijltje mee aan boord van het vliegtuig nemen, dan word je al behandeld als een zware crimineel, en een kapper met attributen aan boord mag wel???
We weten dat jou dat tegen de haren in strijkt. Bij dezen bieden we je daarom een gratis knipbeurt aan voor 15 euro (incl. okselhaar).
Vivianne, ik denk dat het wel mag, omdat het zijn beroep is…vliegtuigkapper. Hij zal wel een speciale vergunning daarvoor hebben neem ik aan (en een VAR en een VOG)
Waarschijnlijk is hij geholpen door Alberto S. Die heeft tenslotte een heel speciale band met de beveiliging van Schiphol.
Ik heb vernomen dat dit een zwarte band betreft. Tevens heb ik vernomen dat deze binnenkort wordt afgeschaft en wordt vervangen door de regenboogband.
@Doetduitinzakje: zodra het vliegtuig is vertrokken gelden internationale wetten, geen Nederlandse, dus de VAR is niet vereist. Vervolgens moet worden afgewogen in welk land (van vertrek of aankomst) belastingaangifte voor dit project kan worden gedaan, maar met het risico dat je carrière in gevaar komt als men klaagt dat je je aangifte doet in een belastingparadijs.
Aangezien het een pilot-project was, had de kapper niet de passagiers, maar de piloten moeten benaderen met zijn schaar en scheermesjes. Domme man !
Sinds wanneer zijn Somalische kapsels in de mode?
U vliegt zeker niet vaak?
Kappen met die onzin! Iedereen weet dat je gezichtsbeharing op 10 kilometer hoogte dermate snel groeit dat verwijderen geen zin heeft! Daarom hebben KLM-stewardessen ook altijd zo’n dikke snor…..
Ik mag als vaste deelnemer aan het frequent-flyer-programma constateren dat persoonlijke onderzoek uitwijst dat overmatige haargroei bij de stewardessen van onder andere de KLM niet bovenmatig maar zeker ook niet ondermatig optreedt.
Zo zeg, hoe de extra letter ‘P’ voor extreme chaos kan veroorzaken! Van ‘vliegtuigkapper’ naar ‘vliegtuigkaper’ . Die ‘kaper’ was wel eventjes geknipt voor de trendy jetlag-look. Ik voel een kapsel hype aankomen die alle bestaande moderne kapsels wegkaapt!
Ik was er zelf bij op vlucht KL 456. Het berust allemaal op een groot misverstand.
Wat wil nu het geval?
Om het winstniveau op te vijzelen besloten KLM/Air France levende reclame te gaan maken in hun vliegtuigen. Aanvankelijk werd gedacht aan BMW of Landrover, maar zo’n auto past niet in het gangpad. Daarom is in zee gegaan met Gillette. Ik werd met mijn ruige baard ingehuurd om te laten zien hoe snel mijn gezichtsbeharing met het nieuwste scheermesje met 26 bladen eraf geschoren kan worden. Voor het geval dat het niet zou lukken had ik uit eigen initiatief ook een schaar meegenomen. Dat had ik dus niet moeten doen.
Ik was aanvankelijk voor die klus gevraagd door KLM-Air France. Dat heb ik helaas om twee redenen moeten weigeren. Helaas, want ik kan wel wat geld gebruiken nu ik van de VN niet meer over onderbetaalde negerslaven mag beschikken. Alhoewel de voorgestelde participatieplicht mij wel eens soelaas zou kunnen gaan bieden.
Op de eerste plaats kan ik mijn baard uiteraard niet afscheren, want dan herkennen veel kinderen hun oom, juf of een andere bekende. Dan is het feestje wel erg gauw over. Bovendien heb ik vliegangst. Het dak op is al een grote gruwel voor mij.
De vlucht Amsterdam – Singapore is de KL835. Het door U gebezigde vluchnummer is een vlucht richting Afrika, hetgeen een kappersoptreden aannemelijker maakt
Hyperventilerend naar je zuurstofmasker grijpen is bepaald niet slim. In dat geval kan men beter naar het kotszakje grijpen, met dien verstande dat deze nog ongebruikt is…
Hoe heeft hij al zijn stylingproducten langs de beveiliging gekregen? Allemaal in flesjes van minder dan 100 ml.? Of is hij soms ingecheckt bij Vliegveld Kapsalon?
Of simpel: alles gekocht achter de douanecontrole? Dat zou kunnen schelen in de kosten, alles BTW-vrij, van materiaal tot loon. Hoewel ik niet weet of je daar ook scheermesjes en scharen kunt kopen?
Andere vraag: op welk vliegveld kun je de beste kapsalon met shoarma kopen?
Nou zeg, wat is dit weer voor verhaal. Schiet mij maar lek… Als je haar maar goed zit!
Nou lekker slim dat ze de passagiers niet ingelicht hebben…hoe dom kun je zijn…
Interessante vraag, hoe dom kun je zijn? Drie, vijfennegentig, of juist misschien wel -33. Ik hoop dat iemand het antwoord op je vraag weet.
Zeg dat wel.
Dat wel
Het antwoord is natuurlijk 42.
Hoe dom kun je zijn is als de vraag hoe hard kun je schaatsen: je denkt de snelste of de domste te zijn, maar ieder jaar blijkt de wereldscore toch weer een fractie hoger of sneller of dommer te kunnen zijn.
Ik snap de verwarring wel. Niemand verwacht zo’n pilot traject tussen Amsterdam – Singapore. De jetlag-look is daar helemaal niet in.
Is ook dikke onzin, zo’n kapper als jetlag-therapeut. De Argentijnse methode is een stuk effectiever: een frisse duik uit in de oceaan.
Duizenden patienten voorgoed genezen. Onze methode zorgde ook voor onrust, maar dat was altijd van korte duur. Is ook nooit een medische tuchtzaak over geweest, met gezeur over foute diagnoses, onnodige operaties en dat soort flauwekul.