112 verder als 06-19481161

Alarmcentrale heeft nieuw telefoonabonnement

Alarmcentrale 112 krijgt een ander telefoonnummer vanwege het afsluiten van een nieuw telefoonabonnement. In noodsituaties dient men in Nederland vanaf 1 september het nummer 06-19481161 te bellen.

Volgens woordvoerder Fred Mugge liggen economische motieven ten grondslag aan de transitie: “Telfort kwam met een aanbieding voor een abonnement dat we niet af konden slaan: een gratis Samsung Galaxy S3 in combinatie met 300 belminuten en 500 MB dataverkeer, voor 33 euro per maand. Die Samsung is een leuk telefoontje dat hier op de afdeling met gejuich is ontvangen.”

Het meenemen van het oude telefoonnummer was niet mogelijk, maar volgens Mugge levert dat geen problemen op: “Dat went zó. Mensen in nood staan vol van de adrenaline, daar word je heel scherp van, dus dat nummer onthouden ze wel. Bovendien kunnen mensen tijdens de overgangsperiode ook door middel van een facebookbericht of een e-mail een noodsituatie doorgeven.”

Mugge sluit niet uit dat er nog meer veranderingen op touw staan wat betreft de bereikbaarheid van de alarmcentrale: “Voor de regio Helmond gaan we nog een nieuw abonnement aanvragen want daar is het bereik niet denderend. Ook willen we graag toe naar aparte 06-nummers voor politie, brandweer en ambulance, mits we er natuurlijk een leuk mobieltje bij kunnen regelen.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Politie heeft zojuist weer een nieuw abonnement afgesloten, de nummers zijn vanaf vandaag aangepast.

Politie Nederland @Politie
Momenteel zijn er alternatieven telefoonnummers beschikbaar. Voor 112 bel: 088-6628240 en voor 0900-8844 bel: 088-9659630

Reageer
gravatar

Iets specifieker zijn graag. 1 april welk jaar?
En welke dag is het 16 augustus 2013?

Wordt geen Dinges, blijf sms’en

gravatar

Als ze een wedstrijd uitschrijven voor het bedenken van een slogan denk ik dat het wel mee gaat vallen om het te onthouden.

Iets als “Nul, zes, één, negen, vier, acht, één, één, zes, één, dan redden we u metéén”.

Reageer
gravatar

Even het spoednummer opzoeken hoor, heb hem in mijn contacten lijst staan want hij is te lang om hem te onthouden. Duurt een paar seconden, ja weet wel dat in geval van nood iedere seconde telt. Heb hem niet onder een snelkiesnummer staan.

Reageer
gravatar

Werkt die tegenwoordig voor de alarmcentrale? Ik wist dat er een carrièreswitch aan zat te komen, maar dit had ik niet verwacht. Maar ach, in nood, doe het werkelijk terzake wie je uit de brand komt helpen?

gravatar

Mijn heren,

Ik stoor me er altijd bijzonder aan wanneer persberichten, zoals het onderhavige, niet volledig worden overgenomen.

Voor alle volledigheid dient de mededelin te zijn:

In noodsituaties dient men in Nederland vanaf 1 september het nummer 06-19481161 te bellen.

Daarna volgt nog de opmerking:

De directie heeft toegezegd dat de medewerkers u dan in de loop van de dag zullen terugbellen.

Ik hoop dat jullie dat aan het bericht willen toevoegen.

Reageer
gravatar

Dit is een aanloop om politie, ambulance en brandweertaken geheel over te gaan hevelen naar het kostenbesparende Burgernetwerk.
Het Rode Kruis heeft bij monde van beschermvrouwe prinses Margriet al laten weten dat iedere aspirant EHBO’er bij aanmelding direct een schriftelijke cursus harttransplantatie zal krijgen. De Brandweer niet meer uitrukt als uw frituurpan bij het bakken van uw avondsnack in de fik vliegt maar u dat binnenbrandjes voortaan zelf blust met een (naast rookmelders wettelijk verplichte) spuitbus haarlak.
En mocht uw gestoorde buurman weer eens iemand dood willen maken omdat deze in z’n drank & drug delirium ernstig meent opgehangen te zijn bij een uitkeringsinstantie u niet meer de politie belt maar deze persoon door een overheids erkende Burgernetter eenvoudig met een paar stok of stoeptegelslagen tot rust gemaand mag worden.

Reageer
gravatar

Dat zal toch niet?!? Neemt die dan z’n eigen stok of stoeptegel mee of moet ik dan ook weer gaan bellen dat er een stoeptegel uit ligt cq gestolen is en wie bel ik daarvoor?…

gravatar

Beste Neo Kolonist , Elke overheids erkende Burgernetter zal een boom naar keuze voor het huis geplant krijgen om indien nodig direct het over benodigde stokhout te kunnen beschikken.

Vanzelfsprekend zal de Burgernetter de stoeptegel direct na bewezen diensten zelf weer terug moeten plaatsen.
Echter flatbewonende Burgernetters hebben vaak helaas vaak geen stoeptegels voorhanden daarvoor zal men op vertoon bewijs van burgernetheid een bonnenboekje overhandigd krijgen voor; 1 zak sneldrogend cement en 1 big bag grof speelzand.

gravatar

Aangezien mijn telefoonnummer 06-19481160 is is het voor mij wel makkelijk dus mij hoor je niet klagen behalve diegenen die per ongeluk mij bellen.

Reageer
gravatar

Wacht nog maar even af tot 1 sept… een goede vriend van me had ook een keer bijna net zoveel geluk; zijn tel.nr. was in een folder van tafeltje-dek-je terecht gekomen én verspreidt.

Het was even leuk maar toen de bestellingen binnen bleven stromen en er laat op de avond nog gebeld werd of de slavink nog geruild mocht tegen de bal gehakt is mijn goede vriend de bestellingen gaan noteren, of zijn 16 jarige zoon eigenlijk meestal.
Nee niet echt natuurlijk dompie, gewoon ja zeggen, ok genoteerd, komt goed eetzealvast dahag.

Sneller dan uitleggen wie ze wel moesten bellen, dat hielp trouwens toch niet, volgende week belden ze wéér.

Pas toen de oudjes dus ongewenste slavinken geleverd kregen (klagen moest op een ander nummer) begon de stroom telefoontjes van hongerige bejaarden af te nemen; nu was men pas bereidt een foldertje bij de maaltijden te doen waarvan melding werd gemaakt van de fout.

Toen nóg, de meeste oudjes deden wat ik ook altijd doe: folders ongelezen weggooien en nog een nee/nee sticker op de bus..

Mijn advies: begin maar alvast een welkomstboodschap + keuzemenu in te spreken waar echt niemand, behalve een enkele autist doorheenkomt..

Je staat er raar van te kijken hoeveel mensen het toch nog proberen, politie bellen als er iets crimineels is gebeurd, of een ongeluk, of de brandweer; net als ambulances behoorlijk populair, vergis je niet!

gravatar

Wat in dit artikel trouwens wel onderbelicht is gebleven is dat het nummer voor niet-spoedeisende hulp veranderd naar 112.

En wie van de mensen die het er geen begrip voor op kunnen brengen dat sommige telefoonnummers zo nu en dan veranderen begrijpt niet dat men ook gewoon om hulp kan bidden? De Heere staat altijd voor U klaar als de nood aan de gelovige man is. Voor vrouwen en ongelovigen geldt een uitzonderingspositie. Die zullen gewoon het aloude adresboekje moeten raadplegen, of de handleiding van de telefoon hoe ze een nieuw telefoonnummer in hun telefoontoestel kunnen programmeren of hoe men gebruik kan maken van sneltoetsen.

Reageer
gravatar

Ik heb al enige malen geprobeerd om een fout te corrigeren, maar de correctie-editor corrigeert helemaal niks. Dit is schandalig. Als deze fout niet snel gecorrigeerd wordt zal ik het melden bij Dhr. E. de Vlieger zelf. Ik hoop dat dit waarschuwing zwaar genoeg weegt voor de technische redactie om actie te ondernemen.

Voorlopig zult U, de lezer, het moeten doen met een weggevallen woord.

gravatar

Huh een sneltoets? Wasda?? Ik kreeg gisteren ook een woord niet geplaatst hier werd gewoon afgekapt, even proberen of het nu wel lukt (sorry mensen..)

hetnieuwetelefoonnummervoornoodsituatieswaarinelkesecondetelt.

Die kreeg ik ook niet in mijn draagbare telefoontoestel.
Zijn daar al die boekjes voor die je bij een telefoontoestel cadeau krijgt?
Dan is het toch spijtig dat ik ze met het oude papier wat ik al had in de speciaal voor plastic afval geplaatste container heb gegooid.
Of die van glasafval, of asbestbak, ik weet het niet meer dus die vind ik nooit meer terug..
Balen, ik heb net de voicemail uit mijn hoofd geleerd, 1233 en dan een keuzemenu van een kwartier; zo moedeloosmakend… begrijpt u mijn probleem?

gravatar

En laten ze dan meteen een geautomatiseerd systeem achter dat nummer installeren, dat scheelt ook weer tijd:

“U hebt gebeld met de alarmlijn:
voor de politie … toets 1
voor de brandweer … toets 2
voor de ambulance … toets 3
U hebt gekozen voor 1, dat is de politie. Als dat klopt … toets 1, als u zich hebt vergist … toets 2, om naar het hoofdmenu te gaan toets 9 en een hekje.
U hebt 1 getoetst. Voordat we u doorverbinden met de politie willen we u een paar korte vragen stellen, zodat we u nog sneller kunnen helpen.
Als er is ingebroken … toets 1
Als er op dit moment wordt ingebroken … toets 2
Als u bent beroofd … toets 3
Als u op dit moment wordt beroofd … toets 4
Overige vragen … toets 5
U hebt 5 ingetoetst. Om u sneller van dienst te zijn willen we u vragen om uw burgerservicenummer in te toetsen, gevolgd door een hekje. Vervolgens kunt u na de piep uw naam inspreken.
Wij hebben uw naam niet goed verstaan, wilt u deze opnieuw inspreken na de piep. De naam “stelletje kl**tzakken”, wordt niet herkend door het systeem. We verbinden u door met de politie.

Welkom bij de alarmlijn van de politie, al onze lijnen zijn op dit moment in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft. De wachttijd is op dit moment ongeveer 4 uur en 25 minuten, blijft u vooral aan de lijn. De kosten van dit gesprek zijn vijfentwintig eurocent per minuut.”

Ja, leve de vooruitgang

Reageer
gravatar

Mark, het is een nieuw nummer met w.s. hier en daar nog wat kinderziektes.
Mij lijkt het een goed idee om vóór het keuzemenu begint de beller nog een keuze te geven mocht e.e.a. later in het gesprek niet naar wens verlopen, zoiets als dit:

Geachte mevrouw, mijnheer, kind of huisdier, aan het eind van dit gesprek voeren wij namens buro HULLUP een clienttevredenheidsonderzoek uit waarbij u kenbaar kunt maken hoe u dit gesprek ervaren heeft.
Meedoen aan dit -voor ons en u- waardevolle onderzoek is niet verplicht maar wordt wel enorm op prijs gesteld; druk 1 als u wel mee wilt doen aan dit onderzoek, druk 2 als u niet mee wilt doen.
Als u voor keuze 2 gaat is het niet zo dat u langer moet wachten; bij keuze 1 is de wachttijd over het algemeen wat korter.
Maakt u nu uw keuze: mocht u 1 intoetsen hang dan na het gesprek niet op maar wacht u rustig de instructies van onze sprekende computer af.
Vergeet niet uw burgerservicenummer bij de hand te houden om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Evt. klachten kunt u ook schriftelijk kenbaar maken d.m.v. een mail naar ons hoofdkantoor, wij doen er alles aan om u dan z.s.m. doch binnen 4 weken een ontvangstbevestiging te sturen.
Mailadres: [email protected]

U gaat nu door naar de alarmlijn. Klik.

U heeft gebeld met de alarmlijn, dit nr. is alleen voor zeer spoedeisende gevallen, voor minder dringende zaken dient u ons gewone landelijke tel.nr. 0900-8844 te draaien, misbruik van de alarmlijn wordt bestraft met een geldboete van tenminste 200,- euro en max. 5000,- euro, taakstraf varierend van 40 uur voorwaardelijk tot max. 600 uur dus denk goed na of u met een spoedgeval van doen heeft. Zo ja:
U hebt gebeld met de alarmlijn.
Voor de politie: toets 1
Voor de brandweer: toets 2
enz.

Beter!! Al zeg ik het zelf..

Mark, wat jij?

gravatar

Mark, het is een nieuw nummer met w.s. hier en daar nog wat kinderziektes.
Mij lijkt het een goed idee om vóór het keuzemenu begint de beller nog een keuze te geven mocht e.e.a. later in het gesprek niet naar w*ens verlopen, zoiets als dit:

Geachte mevrouw, mijnheer, kind of huisdier, aan het eind van dit gesprek voeren wij namens buro HULLUP een clienttevredenheidsonderzoek uit waarbij u kenbaar kunt maken hoe u dit gesprek ervaren heeft.
Meedoen aan dit -voor ons en u- waardevolle onderzoek is niet verplicht maar wordt wel enorm op prijs gesteld; druk 1 als u wel mee wilt doen aan dit onderzoek, druk 2 als u niet mee wilt doen.
Als u voor keuze 2 gaat is het niet zo dat u langer moet wachten; bij keuze 1 is de wachttijd over het algemeen wat korter.
Maakt u nu uw keuze: mocht u 1 intoetsen hang dan na het gesprek niet op maar wacht u rustig de instructies van onze sprekende computer af.
Vergeet niet uw burgerservicenummer bij de hand te houden om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Evt. klachten kunt u ook schriftelijk kenbaar maken d.m.v. een mail naar ons hoofdkantoor, wij doen er alles aan om u dan z.s.m. doch binnen 4 weken een ontvangstbevestiging te sturen.
Mailadres: [email protected]

U gaat nu door naar de alarmlijn. Klik.

U heeft gebeld met de alarmlijn, dit nr. is alleen voor zeer spoedeisende gevallen, voor minder dringende zaken dient u ons gewone landelijke tel.nr. 0900-8844 te draaien, misbruik van de alarmlijn wordt bestraft met een geldboete van tenminste 200,- euro en max. 5000,- euro, taakstraf varierend van 40 uur voorwaardelijk tot max. 600 uur dus denk goed na of u met een spoedgeval van doen heeft. Zo ja:
U hebt gebeld met de alarmlijn.
Voor de politie: toets 1
Voor de brandweer: toets 2
enz.

Beter!! Al zeg ik het zelf..

Mark, wat jij?

gravatar

Ringring ringring ringring ringrijn ringring

Hallo met de politie, u heeft gebeld? Weet u wel zeker dat u ons dringend om geldige redenen wilt spreken? Als dat niet het geval is. moet ik u een boete geven wegens valsheid in gesprekken.

U wilde ons terecht spreken, zegt u, maar dat maak ik wel uit, niet u! U heeft 27# gedrukt, zie ik. Klopt het dat u ons over een gijzeling wil bellen? Of heeft u zich in het nummer vergist, dat komt namelijk veel voor, weet u.

U wil ons echt dringend spreken, oké. Wie is er gegijzeld?

U! Wat is uw naam?

Haagsche Annie

Mevrouwtje, wat is uw burgerservicenummer?

Heeft u niet bij de hand! Dan kunnen wij u niet helpen. U kunt ons terugbellen als u het wel bij de hand hebt.

Nu moet u niet meteen boos worden. Daar schieten wij niet mee op, mevrouwtje. U bent al veertien dagen gegijzeld en u heeft al elke dag drie keer gebeld met uw meegesmokkelde mobieltje? Tja, wij zijn onderbemand, weet u en dan wil er wel eens iets bij in schieten. Waar bent u nu?

Kerkstraat 27 in Apelfoort, klopt dat? Wat is de postcode?

U heeft geen postcode. Tja zonder uw burgerservicenummer en de postcode van het adres waar u bent gegijzeld kunnen wij u helaas verder helpen.

Mevrouwtje, het heeft geen zin om zo tegen mij tekeer te gaan. Nog een goedendag, mevrouwtje.

gravatar

Ringring

Hallo met Haagsche Annie.

Komt er eindelijk iemand om mij te bevrijden?

Oh, u wilt iets rectificeren?

U bedoelde dat jullie mij niet verder kunnen helpen. En dat het zo moet, omdat De Speld nog steeds geen rectificaties toelaat. Dat bedoelde u? Maar wat heb ik daar godverdomme aan? Stelletje achterlijke mongolen, baliekluiver, lanterfanter, lapzwans, leegloper, niksnut, slampamp…

tuuttuuttuuttuuttuuttuuttuuttuuttuuttuuttuuttuut

gravatar

Wachtmeester, het is maar goed dat de pizzakoerier mij wél wist te vinden en uiteindelijk heeft meegesmokkeld in een lege pizzadoos.

Mijn gijzelnemer had het volgens mij wel een beetje in de gaten maar na 14 dagen 24/7 Haagsche Annie deed hij net of hij een bloedneus kreeg op dat moment…

Wat zéker ook een rol speelde is het feit dat hij -ook na 2 weken proberen- keer op keer keihard uitgelachen werd met zijn telefoontjes aan mijn ‘dierbaren’ met een verzoek om losgeld.
Wel boden ze hem een tientje voor elke dag dat hij me uit ‘s Gravenhage vandaan wist te houden.. een slecht plan mompelde hij steeds, een slecht plan… best zielig hoor!
Ik kon hem ook niet helpen.. alleen de pizza die ik dagelijks bestelde was al 14,95.

U begrijpt dat mijn mail naar de [email protected]
aangetekend verzonden is ruim 3 weken geleden. Nog geen reactie..

Zeker druk met andere zaken?
Deze b.v.; een beetje mosterd na de maaltijd maar met een bekennende verdachte is het appeltje-eitje… ik had mss optie 179 moeten kiezen, cold-cases..

http://youtu.be/lk2B1VTJgp4

gravatar

@Paulien: zo ging het de eerste dagen ja, vreemd genoeg zag ik je reactie pas nadat ik mijn ontsnapping en ontmaskering van de verdachte had neergeplempt hier.

Ik heb het iets te kleurrijk ingefluisterd; in werkelijkheid kwam ik niet verder dan baliekluiver.
Toen kreeg ik telkens de boodschap: (bandje) ‘ik begrijp uw opmerking niet, kunt u uw vraag of opmerking anders formuleren?’
TOEN de rest, maar dat ging al dwars door het tuuttuuttuut heen; na 3x proberen wordt de verbinding verbroken…. godgloeiende vuile vieze smerige luie *&^%$#@ spraakcomputers.
Net de wijkagent hier, alleen kan die nog een klein beetje fietsen, met zijwieltjes wel te verstaan en bij mooi weer.

O jee, ik zie nu, vlak voor ik dit ga proberen te plaatsen dat mijn bijdrage van vanmiddag(??) opnieuw beoordeeld wordt door de Speld waarheidscommissie… het loopt nog niet lekker geloof ik!!

gravatar

Grappig dat je het nieuwe nummer weer gewoon tot het oude kunt herleiden via de zogenaamde stapeltelmethode.
Stapeltellen van het nieuwe nummer geeft: 1
Voor de zekerheid nogmaals stapeltellen geeft weer: 1
Die twee getallen optellen geeft: 2
Nou, wat zei ik?

Reageer
gravatar

Zo zo… Overheids instelling?
Slaat nergens op dit gaan mensen niet onthouden vooral de oudere onderoons gaan hier veel problemen krijgen,maar ja wat geeft het?? Niks toch. Tsjonge jonge wat een volk

Reageer
gravatar

Dat onthouden wordt toch echt wel als een probleem gezien. daar moet wel wat aan gedaan worden.

Ik stel een SMS dienst voor, met bijbehorende voorlichtingscampagne:

“Alarm?? Sms ALARMCENTRALE! naar 112, en u ontvangt een sms met het alarmnummer. (60 cent per sms)”

Daaraan verbonden zou er eigenlijk een soort robijn-alert moeten komen, waar men zich op kan abonneren. Men krijgt dan de exacte locatie van de calamiteit toegezonden, zodat deze ook wordt voorzien van de hoeveelheid ramptoeristen waar het recht op heeft.

Geen dank.

gravatar

Het zou veel meer voor de hand liggen om elk regiokorps een eigen alarmnummer te geven zodat je, aan de hand van het nummer dat je hebt gedraaid, tegen de centralist kunt zeggen in welke politieregio je je bevindt. Dat maakt het voor de politie veel gemakkelijker om je te hulp te komen.

Reageer
gravatar

Vind zelf de S3 wat achterhaald, de S4 mini heeft betere benchmarks en een betere resolutie, vol High Definition, en nog wat meer extra’s

Reageer
gravatar

Ja, net nog een bejaarde op mijn stoepje, meteen een oorverdovend HULLUP.
Ik was goedbedoelend, had het nummer in mijn gsm opgeslagen onder: hetnieuwetelefoonnummervoornoodsituatieswaarinelkesecondetelt maar helaas geen tijd (ok, geen zin) om ook te bellen; ik had er niets mee van doen dus van doorlopen na een aanrijding was geen sprake.

Ik was derhalve mijn handen in onschuld; het duurde verbazingwekkend lang voor er iemand aansloeg op het zich irritant herhalende ‘HULLUP’ en daadwerkelijk belde.
Voicemail ingesproken, ik hoop echt dat er voor het donker een ambulance komt. Want het ‘HULLUP’ gaat gewóón door, alsof hier geen mensen wonen.. heel irritant al met al!

Doe mij maar gewoon weer 911, dat waren nog eens tijden!

gravatar

Er zijn wel ezelbruggetjes te bedenken, zo is 1948 het jaar dat de Benelux is begonnen en 1161 het jaar dat de kiem van de later Hanze is gelegd. Dat maakt het toch allemaal iets makkelijker te onthouden

Reageer
gravatar

Klopt dit bericht wel? Ik had begrepen dat we van de EU verplicht op IBAN over moeten, waardoor je eerst 31 dan je bankcode en bankrekeningnummer en vervolgens dat 06 nummertje moet drukken. Daarmee is meteen het nummer persoonsgebonden en kunnen anderen er geen misbruik van maken.

Reageer
gravatar

Eenvoudiger kan het niet, 06- het geboortejaar van de meest gezochte crimineel, het gekkengetal en tot slot het jaar van de meest opmerkelijke afgelasting van de Elfstedentocht.

Reageer
gravatar

Op zich maakt een wijziging van het nummer helemaal niet zoveel uit. Ik sla het nieuwe nummer op in de contactenlijst met als naam 112 🙂

Reageer
gravatar

Als we namen gaan vervangen door nummers dan wordt het pas echt eng in Nederland.

Bovendien, een nummer tussen de contacten is zo verwarrend want niet alfabetisch.Dan zou ik eerder opteren voor Een Eentwee als naam. (voornaam, achternaam)

Of je noemt 06-19481161 gewoon Nulzes Streepnegentienachtenveertigelfeenenzestig. Dan weet je tenminste zeker dat je het goede nummer hebt.

gravatar

Huh? aanrijtijden ?? Moet je tegenwoordig al telefonisch gaan aankondigen hoe laat je iemand gaat aanrijden? Het moet niet gekker worden. Zeker weer zo’n onhanteerbare regel uit Europa. Straks moet je ook nog gaan stoppen om jezelf te verantwoorden.

gravatar

Trouwens, ben ik de enige die dit ziet?
1+9+4+8+1+1+6+1=31
31 is een van de hoogste graden in de vrijmetselarij, alsook vaak de laatste dag van de maand! Toeval??? Denk het niet!

Reageer
gravatar

Ik geef al jaren mijn noodsituaties via rooksignalen door. werkt prima.

Reageer
gravatar

U betaalt wel emissierechten? Anders lezen we dat hier binnenkort wel.

gravatar

Als u in nood verkeert en u bent het nieuwe alarmnummer vergeten, kunt u altijd nog bidden. De Heere zal u toost bieden. Zing met mij mee:

Laat Uw genâ ons met haar troost verrijken,
En laat Uw werk aan Uwe knechten blijken,
Uw heerlijkheid niet van hun kind’ren wijken;
Uw liefd’, Uw macht behoed’ ons voor bezwijken;
Sterk onze hand, en zegen onze vlijt;
Bekroon ons werk, en nu, en t’ allen tijd’.

Reageer
gravatar

Bent u Rooms-katholiek, gelooft u in wonderen en bidt u elke dag, bezoekt u regelmatig de kerk, gebruikt u geen voorbehoedsmiddelen, doet u ‘het’ niet voor uw huwelijk of met een ander dan u eega, onaneert u niet en bent u geen praktiserende homo, bel dan in stervensnood onze bidlijn
00379 – 19481161 (zestig aflaten per minuut) voor de laatste sacramenten.

gravatar

Heer Kees, God gaat gewoon met zijn tijd mee.

http://tinyurl.com/ojd4guu

Geef Hem eens een belletje, en zou in dat geval zo vriendelijk
willen zijn Hem de groeten namens mij te doen?

gravatar

Bedoel je niet toast?
De klassieke tekst is: Geef ons heden ons dagelijks brood. Maar de variant met toast hoor ik de laatste jaren steeds vaker.

gravatar

Het gaat helemaal niet over herinneren, dat nummer zet je gewoon al in je telefoon.
Het prettige is dat de alarmcentrale nu slechts tot zaterdag 12:00 u open zal zijn zodat we tenminste in het weekend bevrijd zijn van allerlei sirenes, zwaailichten, racende ziekenauto’s die zich niet aan de verkeersregels houden, felgele lawaaierige helikopters die laag overvliegen, reanimators die mensen op de mond kussen en meisjes op de borsten duwen enz.
Neen, geef mij de zondagsrust maar weer terug, lekker stil en zonder wekker in bed liggen en wachten totdat het eindelijk weer maandag is!

Reageer
gravatar

06-19481161 is eenvoudig te gebruiken met de nieuwe spoorwegcode van ProRail volgens het internationale telefoonalfabet.

0 van New York
6 van Zürich

1 van Edison
9 van New York
4 van Valencia
8 van Amsterdam
1 van Edison
1 van Edison
6 van Zürich
1 van Edison

En het reservegetal:
5 van Valencia

Mijn werkgever heeft er sinds kort goede ervaringen mee, immers verwarring is uitgesloten en het is makkelijk te onthouden.

Reageer
gravatar

Generaal!

Vraag permissie om te spreken. Ik constateer dat zowel de nul als de negen worden aangeduid met November.

Aangezien ik niet twijfel aan uw autoriteit, kan het niet anders zijn dan dat het telefoonnummer incorrect is weergegeven. De negen dient een nul te zijn.

Vanzelfsprekend had u anders de negen benoemd als Niner.

tot uw dienst, Generaal.

gravatar

0 november bestaat toch helemaal niet ?!? Ik vermoed dat de nul juist een 9 zou moeten zijn, 9 november is een logische datum.
Goed idee overigens om het alarmnummer ook aan het tientallige stelsel toe te voegen, ik vroeg me altijd al af welke getallen gebruikt moesten worden om die 3 cijfers aan te vullen…

gravatar

Ik vind het hele mooie nummers, veel meer keuze dan 112. Goede ontwikkeling en een GSM op de koop toe! Maar toch een vraag: moet je alle nummers gebruiken, mag je er een paar uitkiezen? Is volgorde heel belangrijk?

Reageer
gravatar

Dat is niet een vraag. Dat zijn er drie. Is het de bedoeling dat alle vragen beantwoord worden of mag men er een of twee uitkiezen? En in welke volgorde?

gravatar

Als fervent Iphone gebruiker vind ik het jammer, Stukje design en stabiliteit van Ios is ook wat waard. Snap dat we het moeilijk hebben in tijde van crisis maar goede randvoorwaarden zorgt voor gemotiveerd personeel.

Reageer
gravatar

Ik zou zeggen dat dit vraagt om een brede discussie over een stevige parlementaire enquête. De extraatjes hadden beslist beter uitgebuit kunnen worden. Desnoods met een iets langer nummer.
Als voorzitter stel ik Paulientje voor. Zij geeft werkelijk blijk van overzicht.

gravatar

belachelijk, helemaal voor al die ouderen, die er toch al niet veel van snappen. Zeer slecht initiatief. Verkopen van al die nationale bedrijven ook al zo’n slecht idee. Regering die er iets aan. Nederland raakt in de slob.

Reageer
gravatar

Beste Lydia,

U kunt het ook zien als een leuke geheugentraining voor de oudere medemens. Wellicht iets voor omroep Max.

Ik vermoed dat de regering hier helemaal achter staat. Het helpt wel het vergrijzingsprobleem wat te verlichten. En het geeft een broodnodige boost aan de uitvaartbranche.

gravatar

Lieve Lydia,

Als veelvuldig telefoongebruiker heb ik jouw onderwerp ook al aan mijn oma, mama en tante Paulien moeten uitleggen.

Als die mensen toch blij zijn met Samsung Galaxy S3, laat ze dan. Een wat langer nummer is toch geen probleem meer. Iedereen slaat tegenwoordig alle telefoonnummers op, die men ooit zou kunnen willen bellen. Als iemand vergeten is om het alarmnummer 06-19481161 op te slaan, kan men toch gewoon iemand bellen die dat niet vergeten is.

Bejaarden hebben een alarmknop die om hun hals hangt of op de toilettafel ligt. Als ze daarop drukken, kan iemand van het bejaardentehuis of het vijftigplushulpcentrum het nummer van de alarmlijn komen vertellen.

Hoe kom je erbij dat de alarmlijn verkocht gaat worden? Al jaren geleden is het Europees aanbesteed.

Nederland raakt helemaal niet in de slob. Telefoonnummer 112 wordt namelijk geveild. Daarmee kan het gat van de schatkist weer een beetje worden gedicht.

gravatar

Hoezo? Alle bedrijven moeten bezuinigen, dus ook de alarmcentrale. Ik vind dit een goed initiatief om dat te doen. Aanvankelijk wilde men 75% van het personeel ontslaan en de ontstane wachttijd van berekend 10 minuten opvangen door live een dixyland band te laten spelen voor de telefoon. Alsof dat niks kost.
Ik ben blij dat men daarvan heeft afgezien en voor dit alternatief heeft gekozen.

gravatar

Jemig: iemand die de CU demoniseert!
Beetje flauw om zo maar Arie Slob de schuld te geven. Hij doet zijn best, maar hij zit niet in de regering. en telefoonaanbieder is hij ook niet.

En ouderen moeten gewoon goed uitkijken bij het oversteken of helemaal niet oversteken; hebben ze dat nummer niet nodig.

gravatar

Geachte Prof. Dr. P. Beertje,
Het is niet de oudere waarom ik mij zorgen maak.
Ik maak mij vooral zog over postbus 51:
Zijn die wel in staat om om hun gebruikelijke imbeciele voorlichtingsspotjes te maken. nu ze lange getallen moeten gebruiken 😉

gravatar

Geachte Prof. Dr. P. Beertje,
Excuses!
Deze op zich nuttige bezuiniging was me ontgaan.
Nu de spotje nog.
Of anders op z’n minst een langer postbusnummer.

gravatar

Hèhè, wordt er eindelijk iets goeds met onze belastingcenten gedaan! Dat 123 was gewoon niet te onthouden. Chapeau!

Reageer
gravatar

IT-crowd 😛 Moest ik ook al meteen aan denken haha 😉