Steeds vaker kiezen jongeren bij de zelfscankassa voor de optie ‘koop nu, betaal later’. Zij kunnen hierdoor serieus in de problemen komen, betoogt de Toezichthouder Autoriteit Financiële Markten.
“Jonge consumenten gaan voor makkelijk en snel, zonder na te denken over de mogelijke gevolgen”, waarschuwt de AFM. “Ze laten zich misleiden door de belofte van het woord ‘gratis’, maar risico’s zijn er altijd.”
Amy (21) uit Leeuwarden begrijpt de ophef niet. Ze kiest bij aankopen in de Jumbo regelmatig voor de optie achteraf betalen. “Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad.”
ik wist niet dat er een nieuwe actie was bij en ah
“1+1 gratis”
Iedereen betaalt Jumbo pas na het bijeenrapen van de nodige en de onnodige boodschappen, dus achteraf.
Het is voordeliger voor Jumbo om de boodschappen vooraf te laten betalen.
Maar vóóraf het verlaten van de winkel.
Door sociale mensen dan.
Voor niks gaat de zon op, luidt het gezegde, maar dat klopt helemaal niet om. De zon gaat namelijk op om zonnecellen iets te doen te geven..
Rik heeft voortijdig gereageerd. Het is namelijk bedoeld als reactie op een artikel van volgende week.
Rik heeft hier in het verleden wel vaker in ergens in Keulen de klok horen luiden.
Dat ‘gratis’ bij de Grootgrutter, is door de klant al vijfmaal bij de andere boodschappen betaald.
Ja, door andere klanten.
En geen 5 keer.
En voor hen gaat de prijs omhoog.
Stelen = stelen.
Aso = aso.
Generatie #IK.
‘Ja, die kapitalistische grootwinkelbedrijven, UITBUITERS zijn het!’
‘Handig trouwens dat deze om de hoek zit.’
‘VERZET!!’