Afgelopen week was er veel ophef over de exorbitante winsten van Shell. In reactie daarop heeft het bedrijf nu bekendgemaakt een deel van die winsten te gaan investeren in meer groene marketing.In een
Misschien eens lekker uitgebreid uiteten met de klimaatpaus? Heel goed voor jullie imago. Als de toetjes me bevallen krijgen jullie nog een paar miljard euro subsidie. De burgers uit de EU dokken wel.
Het probleem van “marketing” is, dat door de honderden definities niemand weet wat het woord precies inhoudt. Ik kan daar een lange causerie over houden, maar ik hou het kort met de feitelijke betekenis:
Met voortdurend herhalende reclame consumenten bewegen een product te kopen,
– dat ze doorgaans niet nodig hebben of
– dat duurder is dan hetzelfde product van concurrenten.
Vol trots wijs ik de lezers erop dat zowel de strategie als de tactiek van marketing is afgekeken van ons. Wij hebben daar al zo’n twee millennia ervaring mee.
Deze tekst is mede mogelijk gemaakt door dominee ‘t Heertje en de Heilige Vader.
Wij doen in samenwerking met o.a. de NOS en de Telegraaf de marketing voor onze geliefde Koningshuis.
Gerelateerd nieuws
Rechter geeft Shell gelijk omdat het toch allemaal geen zin meer heeft
Duurzaam Shell is tegen verspilling: ‘We drillen door tot de laatste druppel olie op is’
Shell schrapt 200 banen duurzaamheid om plaats te maken voor afzwaaiende politici
CEO-Shell verdient nét te veel geld om klimaatactivisten te begrijpen
Misschien eens lekker uitgebreid uiteten met de klimaatpaus? Heel goed voor jullie imago. Als de toetjes me bevallen krijgen jullie nog een paar miljard euro subsidie. De burgers uit de EU dokken wel.
Het probleem van “marketing” is, dat door de honderden definities niemand weet wat het woord precies inhoudt. Ik kan daar een lange causerie over houden, maar ik hou het kort met de feitelijke betekenis:
Met voortdurend herhalende reclame consumenten bewegen een product te kopen,
– dat ze doorgaans niet nodig hebben of
– dat duurder is dan hetzelfde product van concurrenten.
Vol trots wijs ik de lezers erop dat zowel de strategie als de tactiek van marketing is afgekeken van ons. Wij hebben daar al zo’n twee millennia ervaring mee.
Deze tekst is mede mogelijk gemaakt door dominee ‘t Heertje en de Heilige Vader.
Wij doen in samenwerking met o.a. de NOS en de Telegraaf de marketing voor onze geliefde Koningshuis.