Alex Segre / Shutterstock

Alex Segre / Shutterstock

Personeelstekort in financiële sector: opnieuw lange rijen op Zuidas

Het blijft klachten regenen over de lange wachttijden op de Zuidas in Amsterdam. Ook vandaag stonden mensen weer uren in de rij om hun voorgenomen overnames juridisch dicht te laten timmeren.

Op sociale media wordt veel gemopperd over de chaotische taferelen in het zakendistrict. “Ik sta al vier uur te wachten en ik wilde alleen maar 3 bv’s samenvoegen in een holding. Hoe moeilijk kan het zijn op voldoende notarissen gespecialiseerd in Mergers & Acquisitions te vinden? Ik krijg niet eens een flesje water #waardeloos” schrijft iemand op Twitter. Een ander schrijft: “Ik wilde een shell company oprichten maar er zijn in dit hele business district kennelijk maar drie mensen die gespecialiseerd in asset management in de Britse Overzeese Gebiedsdelen en die zijn alledrie druk. Wat een aanfluiting!”

Volgens Zuidas-ondernemingen zijn de lange wachttijden vooral veroorzaakt door de enorme personeelstekorten in de financiële sector. “Tijdens de pandemie zijn veel van onze medewerkers vertrokken naar de gezondheidszorg of naar de maaltijdbezorging”, legt een woordvoerder van KPMG uit. “Wij zetten alles op alles om het beroep van fiscalist weer aantrekkelijk te maken. Zo geven wij een bol.com-waardebon van 50 euro aan iedereen die bij ons partner wil worden.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

gravatar

Zoals zovele verslaggevers voor hem heeft Jos Maalderink zich laten misleiden door de brievenbussenbeheerders op de Amsterdamse Zuidas. U ziet op de foto niet hun klanten, want die doen hun veelal troebele financiële zaken via internet, telex en mobiele telefoon.

In werkelijkheid ziet u op de foto ruggen van sollicitanten op die Zuidas. Het zijn dus mensen die jarenlang in het hoger onderwijs geen nuttig vak hebben geleerd, zoals iedereen die daar al werkt. Uitgezonderd uiteraard het kantinepersoneel.

• Reageer