Dafinchi / Shutterstock

Bol.com: komst Amazon doodsteek voor vertrouwde kleine webgigant

Dat miljardenbedrijf Amazon naar Nederland komt, kan voor traditionele Nederlandse webgiganten de doodsteek betekenen. Bol.com luidt de noodklok: “Als we niets doen kunnen mensen straks niet meer terecht bij hun kleine oer-Hollandse webgigant, waar aandacht voor de klant nog centraal staat.”

Nu surfen mensen nog op zondagmiddag naar Bol.com om langs alle pagina’s te struinen. Ze gaan naar de categorie ‘Boeken’ voor hun boeken, naar ‘Kleding’ voor kleding, en klikken als er tijd over is nog even door naar ‘Voor de kookfanaat’ op de cadeau-en-inspiratiepagina. Die authentieke manier van webwinkelen is in de toekomst misschien verleden tijd, waarschuwt het online warenhuis.

“Voor de kleine webwinkelreus is dit funest”, zegt directeur Huub Vermeulen. “Jarenlang hebben we met veel bezieling ons personeel keihard laten werken. Iedere dag staan ze klaar om op een onwaarschijnlijk hoog tempo orders te verwerken in onze traditionele troosteloze distributiecentra. Maar door de komst van Amazon dreigt het ambacht volledig te verdwijnen, staan er straks duizenden onderbetaalde arbeidsmigranten op straat en kun je als consument niet meer terecht bij je oude vertrouwde online warenhuisje waar je precies weet waar je alles kunt vinden. Dat zou eeuwig zonde zijn.”

Download nu de app van De Speld!


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

“Ze gaan naar de categorie ‘Boeken’ voor hun boeken, naar ‘Kleding’ voor kleding.”
De positieve vrouwelijke hand van Laura is onmiskenbaar. Had Jaap dit stuk in zijn eentje moeten schrijven dat had er gestaan: de categorie ‘Boeken’ voor kleding en ‘Kleding’ voor porno.

Reageer