Shutterstock / Look Studio

Man in kekke korte broek is nog steeds man in korte broek

Het is een spannende dag voor Olivier. Hij gaat vandaag naar zijn werk in een korte broek. Niet zomaar een korte broek; nee, een kekke korte broek. Van Mr Marvis.

Met afgemeten passen loopt hij het kantoorpand binnen. Met een hoopvolle blik zoekt hij oogcontact met de receptioniste. Zou zij doorhebben dat hij niet zomaar een korte broek aanheeft, maar een korte broek van het merk Mr Marvis? Ze negeert hem zoals altijd. Maar: ze kokhalst tenminste niet. Dat is winst.

In de lift omhoog ziet Olivier zijn collega Samir. Hij wil zeggen: “Hé Samir, moet je kijken. heb een mintgroene korte broek van Mr Marvis aan. Het merk dat je misschien kent van de commercials waarin knappe mannen met gebronsde kuiten elkaar dartel in het zwembad werpen zonder dat ze homo-erotische bijbedoelingen hebben”. Maar in plaats daarvan zegt hij: “Hallo”.

Download nu de app van De Speld!

Op de derde etage loopt hij direct door naar de koffieautomaat. Daar zullen ze toch wel zien dat hij een hele speciale broek aanheeft? Een Mr Marvis nog wel, die verkrijgbaar is in talloze kleuren zoals groen en blauw en roze en bruin. “Het is me wat, met die Tour de France. Of niet soms?” vraagt Petra. Niemand heeft het over zijn korte broek.

Plotseling steekt manager Melle zijn hoofd om de hoek. “Olivier,” zegt hij. “Je bent ontslagen. Een korte broek op het werk? Het is hier godverdomme geen camping. Of is het een Mr Marvis? In dat geval ben je toch niet ontslagen. Geintje, het blijft een korte broek. Opdonderen, gek.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Wel iemand het hemd van zijn lijf vragen maar dan wel vallen over een korte broek van Mr. Marvis. Het blijft een raar volkje die Nederlanders.

Reageer
gravatar

Ik heb het even nagekeken. Mr Marvis is geen korte broek, maar “The Perfect Short”. Nog sterker, je moet de 35 colours opmeten volgens de uitsluitend Engelstalige reclame van de Amsterdamse verkoper: “Meet The Perfect Shorts”.

Reageer
gravatar

De broekjes van rekbaar katoen kosten bij Action tien procent van de prijs van meneer Marvis. Het verschil is niet of nauwelijks te zien. Nou ja, broekjes bij Action zijn in minder kleuren leverbaar. Maar zeg nou zelf, iedereen wil toch gewoon een blauwe.

gravatar

Huh? Ben je serieus, Sophie? Welke zichzelf respecterende vrouw wil er nou in een vod van 79 Euro gezien worden? Uiteraard is 7 Euro 90 voor een mannen korte broek nog veel te duur.

gravatar

Gelijk heb je, Dodo, de lelijkste vrouwenbenen zijn immers nog altijd vele malen mooier dan de minst lelijke mannenbenen.
Het bedrijf van Olivier heeft dat tenminste begrepen. Al zouden ze Melle meteen moeten vervangen voor de receptioniste, die alleen al door niet te kokhalzen heeft bewezen capabeler te zijn. Tja, vrouw.

gravatar

Enige analyse die telt: Men verschijnt op het werk om te werken, niet om een modeshow te lopen (tenzij men bij een modebedrijf werkt).