Bjoern Wylezich/shutterstock.com

Mogelijk einde Hudson’s Bay doet Nederlanders met weemoed terugdenken aan 2017

'Sinds mijn 46e is het zo'n vertrouwd beeld'

Het ziet ernaar uit dat Hudson’s Bay eind dit jaar verdwijnt uit het straatbeeld. Het gaat zo slecht dat een faillissement onafwendbaar lijkt. Het mogelijke einde van het warenhuis doet veel nostalgische Nederlanders met een gevoel van weemoed terugdenken aan het verleden: 2017.

“Het is alsof er een stukje van jezelf verdwijnt”, zo vat Amanda Gerbrandts uit Den Bosch haar gevoel samen. “Sinds mijn 46e weet ik niet beter dan dat Hudson’s Bay er is. Het is zó vertrouwd. Die winkel was anderhalf jaar van mijn volwassen leven niet weg te denken van de Schapenmarkt. Gek hè, dat zo’n merk blijkbaar staat voor iets groters.”

Eric van Veenendaal uit Amstelveen heeft dezelfde emoties. “Het vreemde is: ik ging er eigenlijk nooit heen. Maar toch voelt het alsof het erbij hoort, alsof Hudson’s Bay deel is van de ziel van Amstelveen. De vestiging staat er ook al een hele maand hè. Dat kun je niet zomaar uitwissen. Als ze echt failliet gaan, dan slaat dat een gat in onze gemeenschap.”

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Je hele leven steeds opnieuw aanpassen aan die klote mode. Stel je voor dat je steeds een nieuw lichaam moet kopen of steeds nieuwe organen. Hetzelfde recept in de medische stand. Daar komen steeds al die nieuwe ziekten van.

Reageer
gravatar

Dat Watje (Sissy-Boy, red.) verdwijnt is veel erger. Daarmee verdwijnt uit onze mooie stad de laatste verkoper die wij lekker kunnen plagen.

Wat vervangt er de bloemenkar van onze Janus Kiep (Den Bosch, 6 oktober 1914 – 5 oktober 1981), moge zijn ziel in de hemel rusten in vrede. Welke verkoper durft dat aan?

Watjes (Sissy-Boys, red.) kunnen zicht richten tot het gemeentebestuur. Er is echter wel heel veel geduld nodig voor een besluit van de gemeenteraad. Denk aan minstens een jaar of vijf.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Janus_Kiepoog

Reageer
gravatar

Videobanden & Diaraampjes zijn niet meer van deze tijd, maar ze waren wel betaalbaar.

Hudson’s Bay heeft weliswaar het voordeel dat de producten duur zijn, maar de chique baaitabak, havenarbeiderssigaretten en havenbaronsigaren van het vanouds populaire merk Hudson worden nauwelijks meer verkocht.

Ook ik ben overigens lang geleden gestopt. Met videobanden en diaraampjes.