RTL / YT

D66 wil zich ook profileren maar is standpunten vergeten

Zwijgend zitten Rob Jetten en zijn kompanen aan een tafel. Ze denken. Nu de VVD zich profileert door zich af te zetten tegen klimaatmaatregelen en ChristenUnie en CDA een kinderpardon eisen, wil D66 ook iets hebben om mee te schermen voor de verkiezingen. Een probleem: ze zijn hun standpunten vergeten.

“Waren wij voordat we gingen regeren geen volkspartij?” vraagt Jetten aan Wouter Koolmees. Die begraaft zijn gezicht in zijn handen. Geen antwoord. “Of waren we een partij voor de elite? Het afschaffen van de dividendbelasting. Was dat misschien ons idee of hebben we dat geaccepteerd in ruil voor het woord ‘onderwijs’?”

“Misschien waren we een partij voor Chinese Nederlanders?” oppert Pia Dijkstra. Dat klinkt plausibel. Niemand in Nederland vertegenwoordigt momenteel Chinese Nederlanders. “Laten we anders daarop inzetten”, zegt Jetten, nu plots enthousiast. “Al onze uitingen moeten worden vertaald naar het Chinees.” “Maar wat moeten we dan vertalen?” wil Sjoerd Sjoerdsma weten. De anderen denken na. “Ja, dat is inderdaad problematisch.”

“Misschien moeten we gewoon kijken naar wat andere partijen vinden en daar dan tussen in gaan zitten”, stelt Vera Bergkamp voor. De aanwezigen beginnen instemmend te mompelen. “En als de andere partijen het daar niet mee eens zijn stappen we uit de coalitie.”  Een staande ovatie.

“Uitstekend plan”, besluit Jetten. “Wie belt De Telegraaf?”

Ontvang uw dagelijkse dosis betrouwbaar nieuws via Whatsapp

Uw reactie telt. Juist nu.

gravatar

De kleuters Van Huisman en rood kruisje zijn zeer ernstig oversekst. Bij deze gigantische obsessie kan uitsluitend met heel zware medicijnen, de hulp van de beste psychiaters en een leger van de meest bekwame onderwijzers uit groep 1 mogelijk, misschien hulp worden geboden. Maar ik vrees dat dit zwakzinnigste gevallen zijn, die mij ooit onder ogen zijn gekomen, onbehandelbaar zijn.
Van hun seks-, drugs- en gokverslaafde ouders mag niets worden verwacht. Ze geven het sl*chtst mogelijke voorbeeld. Eigenlijk mag daarom aan het zielige ventje niks worden verweten.

Er zit niets ander op dan dat de reageerders van De Speld er maar gewend aan moeten raken.

gravatar

dit zijn weer reacties van iemand die de foto van mijn geliefde televisiekarakter John Steed heeft toegeëigend. De misvorming van Steeds naam, “meneer Steeds”, is misselijkmakend en beledigend. De druiloor heeft bovendien nooit een bijdrage die ik kan waarderen.

gravatar

Speel open kaart! Zeg gewoon ‘we hebben geen idee’. Daar herkennen veel kiezers zich in. Zo wordt u een échte volkspartij. En verander uw naam in ‘Partij van de Regenboog’. Roep af en toe ‘verandering’, ‘samen’ en ‘duurzaam’.

Reageer
gravatar

Reclame voor de regenboog hoeft niet meer. Ik heb de pot goud al gevonden.

Pietje Puk verzamelt in zijn vrije tijd curiosa met ten minste zes kleuren, Red.

gravatar

Bij ons kan meneer Jetten ook een paginagrote open brief plaatsen tegen advertentietarief, maar hij krijg van onze krant waarin die advertentie staat, maar liefst twee extra exemplaren gratis voor de fractiekamer en zijn familie.