Studio Speld / Shutterstock

Deze zzp’er veranderde de naam van zijn bedrijf in ‘Flikker op met je energie, debiel’

Vrijwel elke ondernemer heeft ermee te maken: energiemaatschappijen die je onder valse voorwendselen telefonisch lastig vallen om je gas en elektra aan te smeren. Zo ook grafisch ontwerper Jorrit Posthuma. En aangezien de Kamer van Koophandel ondanks herhaalde klachten en smeekbedes zijn gegevens vrolijk blijft doorverkopen, zat er voor hem maar één ding op: hij veranderde de naam van zijn bedrijf van ‘Posthuma Grafisch Design’ in ‘Flikker op met je energie, debiel’.

Volgens de trendsetter werkt zijn onorthodoxe oplossing uitstekend: “Ik word weliswaar niet minder gebeld, maar ze weten wel gelijk waar ze aan toe zijn. Ik kan het iedere ondernemer van harte aanbevelen.” Het idee van Posthuma krijgt inmiddels steeds meer navolging. Loodgieter Ben de Jong wijzigde de naam van zijn bedrijf van “De Boer & zn. loodgieters” in “Laat me alsjeblieft met rust, stelletje oplichters” en zelfstandig tekstschrijver Simon ter Apel staat in het handelsregister voortaan bekend als “Lik m’n reet met je kutaanbiedingen”.

Jorrit Posthuma wil graag nog wat zeggen over de schimmige verkooppraktijken, maar wordt helaas onderbroken door een inkomend gesprek. “Deze moet ik even nemen, jongens,” zegt de ondernemer. “Met Jorrit Posthuma van de firma Flikker op met je Energie, debiel. Hoe kan ik u van dienst zijn?”

 

Word nu Vage Kennis van de Speld en krijg gratis het nieuwe jaaroverzicht 2018: Een Jaar’!


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Van die arme dameskapper Eugène de la Cheveaux is alleen maar bekend dat hij door vriendelijke jonge mannen in witte jassen werd weggebracht, terwijl hij was gekleed in een hemd met lange mouwen, dat hij merkwaardigerwijs achterstevoren droeg.

Naar verluid had hij even daarvoor contact met de KVK had gehad om de naam van zijn bedrijf te wijzigen van Salon Chez Eugène naar Fuck Off Belastingdienst.

Reageer
gravatar

Ter nuancering: Het zijn niet louter debielen die deze onzin (proberen te) verkopen. Er zitten ook hopeloze (ex-)werklozen bij die uit wanhoop dan maar deze baan aangenomen hebben. De echte debielen zitten bij de Partij die verliefd is op de Marktwerking (PdviodM) Zonder hen was het nooit zover gekomen. Werden er niet volledig overbodig kapitalen uitgegeven aan reclame en hadden we geen last gehad van grijpgrage maserati debielen.

Reageer
gravatar

Wilt u de discussie alstublieft wel serieus nemen? Het is een reëel vraagstuk en daar komen we niet uit door zomaar de werkelijke problemen aan te kaarten.