Fortgens Photography / Shutterstock

Passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij voelen zich behandeld als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappij

‘Ze doen alsof we niet bereid zijn om meer dan 20 euro voor een ticket te betalen’

Passagiers van de Transavia-vlucht naar Kos zijn woedend op de luchtvaartmaatschappij. Ze gaven soms wel tientallen euro’s uit voor hun vlucht maar werden behandeld als mensen die niet bereid zijn om meer dan een paar tientjes voor hun vlucht te betalen.

“Je moet je voorstellen: we kregen geen koffie, geen dekentje en dan moesten we ook nog eens zelf ons eigen ticket uitprinten,” zegt Jolanda van der Beek verontwaardigd. “Het enige wat ze wel deden is ons in nog geen 2,5 uur naar de andere kant van Europa vliegen. Maar ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover staan.”

“Ik heb hier wel gewoon 19 euro voor betaald hè, daar hoort dan ook wel wat tegenover te staan”

Ook Gerard van Heemst is boos dat hij niet behandeld is met de egards waar iemand die een al gauw een uursalaris aan zijn ticket heeft stukgeslagen recht op heeft. “In het vliegtuig probeerden ze ons krasloten aan te smeren en mensen die een te grote koffer hadden moesten ook extra betalen. Alsof ze geld aan ons willen verdienen. Dan denk ik: ja, dat had je ook eerder kunnen bedenken.”

De passagiers hebben zich voorgenomen juridische stappen te nemen tegen Transavia zodra ze een advocaat hebben gevonden die dat gratis voor ze wil doen.


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik vlieg het hele jaar bijna de hele wereld rond. Voor elke vlucht wordt er een boom geplant. Heb inmiddels al 0.0.12% van het gesloopte tropisch regenwoud in colombia vervangen. Daar betaal ik graag 2 kwartjes extra voor per ticket van 25 euro.

Reageer
gravatar

Dat passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappijen zich behandeld voelen als passagiers van goedkope luchtvaartmaatschappijen verbaast me niets.

Van alt-rechts passagiers kun je niet anders verwachten. Ze kunnen alleen maar ”onderweg” met korte termijn-denken.

Kijk maar naar hun politieke stemgedrag.

Reageer
gravatar

3 x per jaar in het vliegtuig zonder merkbare invloed op jouw bankrekening? Waarschijnlijk ben je dan
-ongemerkt- toch via een hogere welstandsklasse in box 3 terechtgekomen. Rijke vrouw getrouwd?

gravatar

Mijn handbagage koffer moest zelfs in het ruim mee omdat er geen ruimte was! Ik eis daarom emotionele schade-compensatie hiervoor. Verder kwam ik erachter dat ik 29 euro betaald had, maar iemand die naast mij zat 19 euro. Dat vind ik discriminatie.

Reageer
gravatar

De pecunia is geen wettig betaalmiddel.
“Pecunia non olet” is een uitdrukking en in tegenstelling tot het andere wat mensen vaak uitdrukken stinkt deze uitdrukking op zichzelf niet.

gravatar

Geld wordt vaak gebruikt als metafoor voor hebzucht, een emotionele factor.
De hoogvlieger blijft vaak erg laag van soort.