Flickr / Lee Jordan

Shell: ‘Zonder olie en gas kunnen we onze PR-specialisten niet betalen’

Topman energiemultinational verdedigt milieuonvriendelijk beleid

Shell wil het oppompen en verkopen van olie en gas niet verminderen, hoewel dat bijdraagt aan klimaatopwarming en milieuschade. “We hebben de opbrengsten van fossiele brandstoffen hard nodig om PR-specialisten te kunnen betalen”, zegt Shell-topman Ben van Beurden in een verklaring. “Die specialisten zijn heel belangrijk om het publiek een positief gevoel te geven over ons bedrijf en klimaatverandering.”

Op de vraag of het publiek zich niet nóg beter over het bedrijf en het klimaat zou voelen als Shell zich helemaal zou committeren aan duurzame energie antwoordt Van Beurden ontkennend: “Nee, nee, heeft u dan niet geluisterd? Om het publiek zich goed te laten voelen is veel geld nodig. Op den duur verwachten we dat duurzame energie genoeg oplevert om schijnoplossingen aan de man te brengen. Of misschien is iedereen dan al verdronken, en dan maakt het ook niet meer uit, haha.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Wanneer het gaat over het milieu hoeven de kosten van PR-specialisten niet zo hoog te zijn.

Het milieu is iets voor linkse gekkies. Die gasten trappen overal met open ogen in wanneer je termen als duurzaam, milieubewust, groen in je pr-campagne stopt. Een truc is om deze woorden in het ?groen? af te drukken, dan gaan ze helemaal om.

Corrie.

Reageer
gravatar

Ultrarechtse Corrie denkt dat het klimaatprobleem door socialisten is uitgevonden om haar de kans te geven hen voortdurend uit te schelden.

Maar lieve Corrie, zo’n grote opoffergezindheid is toch juist bijzonder aardig van de linkse lui.

gravatar

Jeetje Do Dood, de beperkte informatiebubbel waarin jij je bevindt is stuitend. Jij gaat met de verkeerde vrienden om en leest alleen nieuws dat linkse gekkies willen lezen.

?Mijn medium Danielle van Astro TV zegt dat ook.?

Corrie.

gravatar

Dood ga je toch, en dood is dood.
Tenminste dat is mijn filosofie.
Daarom is PR belangrijker dan je leven.

gravatar

dat is een vicieuze cirkel. Shell betaalt de PR-specialisten veel geld, die specialisten kopen dure auto’s die rijden op olie en gas van Shell en met het geld wat ze daar aan verdienen kan je de PR-specialisten betalen!

Reageer