FrankMagdelyns1 / Pixabay

Trein gaat qua ongemakken concurreren met vliegtuig

'Mensen willen graag gefouilleerd worden voor ze op reis gaan'

Het is de spoorwegen tot nu toe nog niet gelukt om de concurrentie aan te gaan met vliegtuigmaatschappijen, maar daar komt verandering in. Treinreizen wordt vanaf nu namelijk net zo onaangenaam als vliegen. NS-directeur Roger van Boxtel: “Mensen willen graag gefouilleerd worden voor ze op reis gaan.”

De NS-directeur vertelt enthousiast dat reizigers straks 2,5 uur voor vertrek op het station moeten zijn om een uitgebreide veiligheidsprocedure te doorlopen. “We zullen de poortjes op stations vervangen door douaneposten. Ook zullen reizigers voortaan ver van tevoren moeten boeken, mogen ze alleen flesjes drank van 100 milliliter mee in de trein, en serveren we vieze maaltijden. Voor een plekje bij het raam zul je extra moeten betalen. Alles om de reiziger hetzelfde gevoel te geven als bij een vliegreis.”

Ondanks de extra ongemakken blijft de treinreis voorlopig wel drie keer zo duur, en duurt de reis nog altijd twee keer zo lang: “Dat zijn specifieke ongemakken waar we altijd in hebben voorgelopen op het vliegen, dus dat houden we zo.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Er bestaat niet zoiets als vliegvervoer. Lopen vanaf de parkeerplaats, lopen naar de controle, lopen door het debiel lange en slingerende oplichtersparadijs wat tax-free genoemd wordt, wordt gevolgd door lopen naar de gate en lopen naar je kalfkist.
Vervolgens onderga je een periode van niet-gefilterde uitlaatgas inname waarna je de aluminium buis uitloopt om te lopen naar de controle, naar de bagage reclaim , naar lost&found (echt altijd, iedere keer weer) vervolgens de arrivals met een groep josti band afwijzingen die naar je gaan schreeuwen. Na de verplichte taxi oplichting sta je naast je auto waar een grote deuk in zit. Op het dak.

Schiphol is de motor van de Nederlandse economie..

Reageer
gravatar

Ik lees niks over gelimiteerd aantal koffers en vrijheidsinstructies waar niemand naar kijkt. Maar ja, zoals zijn ministerschap doet Van Boxtel ook dit maar half.

Reageer
gravatar

“Beste reizigers. We passeren momenteel spoorhaven Olst. Vanwege het gebrek aan toeristenmegastallen in deze verder best aardige bestemming maken wij echter geen stops meer alhier. Wij gaan ervan uit dat u daardoor begrip hebt. Het is 25 graden Celsius in Olst, de gevoelstemperatuur is 25 Kelvin.”

Reageer
gravatar

Ik raad daarom iedereen een Volkswagen op diesel aan. Dat zijn de beste auto’s die je kan kopen, of een ander VAG product. Echt waar, waarom zou ik liegen?

Reageer
gravatar

Als het gaat om onze veiligheid mogen treinreizen voor mij zo onaangenaan worden als nodig is. Je moet er niet aan denken dat een moslimgekkie met een bomgordel aan zomaar een trein binnen kan lopen.

Mij mogen ze zo vaak fouilleren als nodig is.

Ik heb niets te verbergen.

Corrie.

Reageer
gravatar

“Je moet er niet aan denken ..” Maar het is trouwens toch wel een keer gelukt met de TGV van Amsterdam naar Parijs. En het was niet eens de uitstekend geïntegreerde haatimam Fawaz Jneid, die reist namelijk alleen per auto met kilometervergoeding en particulier chauffeur. Maar jouw opmerking m.b.t. fouilleren (in alle caviteiten?) heeft veel weg van uitlokking. Realiseer je je dat? Straks staat -ambtshalve- Ferdinand Grapperhaus voor de deur. Nou, dan zij de rapen gaar.

gravatar

Corrie wil je überhaupt nog treinen over houden? Of wil je de situatie zoals in Amerika waar je een poos van te voren moet inchecken voor de weinige treinen die er nog rijden wat mega veel tijd kost. Gaat er niemand meer met de trein dus heb jij ook minder keus. Misschien toch eens een goede risico-analyse bedenken.