Vliegveld Schiphol heeft laten weten al het vliegverkeer stil te leggen zolang de storm aanhoudt. Nu mensen zelf de lucht in kunnen worden gesleurd, is er geen vraag meer naar vliegtuigen.
“Toen we filmpjes doorgestuurd kregen van mensen die over kruispunten en pleinen vlogen, besloten we dat het geen zin heeft om zelf nog vliegtuigen in te zetten”, vertelt woordvoerder Yolanda Prons. “Op een dag als vandaag vliegen mensen liever zelf. Dat is goedkoper en sneller, daar kunnen wij niet tegenop.”
Het monumentale werk 100 jaar De Speld – Deel I is nu verkrijgbaar, bestel het hier.
9 van de 10 tandartsen raden dit boek aan.
ook al is zelf vliegen goedkoper, ik krijg er geen airmiles voor
Is dit misschien een verward persoon?
Hoe gevaarlijk zijn die eigenlijk, als vrouw zijnde?
Heeft ze een kam met een puntig uiteinde?!
Speld, KAP nou eens met pagina’s aan elkaar te plakken!
Dat gaat op allerlei manieren mis.
“Nu mensen zelf de lucht in kunnen worden gesleurd”
En zo zijn die mensen indertijd ook in de Atlantische Oceaan beland. Daar had ik deel noch schuld aan. Dat het toevallig allemaal tegenstanders van de junta waren en velen handboeien droegen was louter toeval.
Negen van de tien tandartsen vliegen met KLM, maar vanmorgen niet.
Vroeger werd je tandarts of KLM-piloot. Is nu wel anders
Nu de wind economisch flink meezit, gaan ze op Schiphol plotseling klagen.
Er mogen niet te veel ongelukken voorkomen in verband met Schiphol, anders moeten ze weer gaan uitbreiden.
storm in een glas water dit nieuws.
Bah, goedkope concurrentie! Mijn vuisten jeuken!
Ja dan kan die KLM wel een beetje lollig gaan zitten doen, maar ff serieus nu.
Zo’n vliegtuig gaat met meer dan 1.000 kilometer per uur. Die heeft dus tegenwind van 1.000 kilometer per uur en dan zouden ze het lastig hebben met een beetje wind van 130 – 140 kilometer per uur. Dat gelooft toch niemand hoop ik.
Nee de echte reden is financieel. Elke kans grijpen ze aan om schaarste te creëren zodat de prijzen zogenaamd legitiem weer omhoog kunnen. Winst optimalisatie noemen ze dat, of zoals ze dat bij Air France zeggen; optimisation des profits!
Euh… de stijg- en landingssnelheid van een vliegtuig zijn geen 1.000 km/u, maar gemiddeld van een B738 150-160 knopen. Indicated airspeed. (KIAS). Dat mag je maal 1,8 doen voor de km/u.
Als de flaps dan ook nog uit staan op 20-25 en je hebt een zijwind als deze dan ben je flink de sjaak.
Veiligheid voor alles!
Mocht er dan mening zijn dan zou ik advisren om deze op werkelijke feiten te doen en niet zomaar.
MvD,
Ik lees liever nepnieuws. Dat begrijp ik tenminste.
Vlieg ik net het kruispunt over, komt er weer zo iemand met een huilend kind naast mij vliegen.
Het gaat mij niet voor de wind vandaag.
Heer Potloodslijper,
Als het een knappe jongedame was zonder kind had u anders
gepraatgeschreven..Dr Hersenkraker,
man, vrouw, genderneutraal persoon; zonder kind was al voldoende.
Hoop dat dit mijn bericht aan de politiek correcte normen laat voldoen.