Beeldbewerking: Casper Steenbergen
Bron: Ate Johan Travaille (stationsweb.nl)

Utrecht Centraal geopend: eindelijk treinen in Utrecht

'Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen'

Gisteren is met veel klaroengeschal station Utrecht Centraal geopend. Met de opening van het station krijgt de stad eindelijk de vurig gewenste toegang tot het landelijke spoornetwerk. De Utrechters waren dan ook massaal uitgelopen voor de aankomst van de allereerste trein in Utrecht.

Rondom het middaguur stonden ruim driehonderdduizend enthousiastelingen klaar op perron 1 om de eerste trein (uit Arnhem, richting Schiphol) te ontvangen. Helaas kon niet iedereen mee en liep de vertraging al gauw op, maar de NS spreekt desondanks toch van een geslaagde dag: “De voortdurende toestroom van mensen was ontroerend om te zien. Hier een station openen is een tactische meesterzet geweest. Misschien hadden we het zelfs wel eerder moeten doen.”

Voorlopig rijden er dagelijks twee treinen per dag langs het nieuwe station. Verwachting is dat dit aantal in 2018 wordt verdubbeld.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Misschien een rare vraag, maar heeft u een overstappenplan klaarliggen?
Links of rechts door de bocht maakt mij niet uit. Rechtdoor bij de wissel ook niet.
Kunt u mij daar, zonder mistig te zijn of speekwoordelijke blaadjes op de rails duidelijkheid overgeven..

gravatar

Vieze herfstblaadjes op glanzende staven bederven mijn reislust altijd grondig.
Weemoedig denk ik dan terug aan mijn zwoele zomerwandelingen in de Haagse duinen.

gravatar

Dat komt omdat de linkse media dat verteld. Ikzelf haal mijn nieuws van facebook, dat komt ten minste van echte mensen in plaats van een omroep die alleen maar schrijft wat de hoge heren in den Haag verzinnen

gravatar

Leuk!
Dan maken we gewoon een rondje half buitenom de stad.
Net als op de kermis. Betalen, instappen, sirene, rondje, uitstappen!

gravatar

Dank u!

Sparen doen wij door eerst treinen UIT de dienstregeling te halen, en DAN weer eens verder te kijken naar nieuwe, over een half jaartje ofzo.

Scheelt heel veel stroom! En die ouwe bakken konden we ook weer verkopen, al was het maar als schroot.

Ook minder conducteurs en machinisten nodig! Controleren en veiligheid van conducteurs vonden toch al niet zo belangrijk.

Win-win-win!

Uw NS