Youtube: Artis

Jong mediamomentje geboren in Artis

Moeder en gratis publiciteit maken het goed

In Artis is een mediamomentje geboren. Het gaat om een Aziatische olifant die schattig is. Al een uur na de bevalling kon het dier zelfstandig in een ANP-bericht staan. Het mediamomentje heeft de naam ‘Olifantje geboren in Artis’ meegekregen. Moeder en gratis publiciteit maken het goed.

Voor stadsdierentuinen zijn olifanten van levensbelang. Een volwassen Aziatische olifant kan jaarlijks zo’n 10.000 bezoekers trekken. De geboorte maakt onderdeel uit van het fokprogramma dat de populariteit van Artis op peil moet houden. Overal ter wereld wordt het voortbestaan van de dierentuin bedreigd.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Dit artikel lijkt erg op het artikel van Nieuwspaal over een schattig pasgeboren miertje. Moet ik concluderen dat, net zoals bij het AD en de Stentor, de redacties innig samenwerken of zelfs één en dezelfde zijn ?

Reageer