Juttersmuseum Vlieland na 10 jaar weer open

Wandelaars kunnen weer onder museum doorlopen

Zaterdag 13 april opent het Vlielandse Juttersmuseum na een tien jaar durende verbouwing weer zijn deuren voor het publiek. Dat is goed nieuws voor museumbezoekers en wandelaars.

Twee gerenommeerde Drentse architecten kregen in 2003 de opdracht om het museum aan te passen aan de 21e eeuw. Zij dachten hier vijf jaar voor nodig te hebben, maar al spoedig bleek dit te optimistisch. Uiteindelijk kostte de renovatie tien jaar en ruim 1800 euro. “Het viel inderdaad duurder uit dan we dachten,” aldus Jan Korenman, burgemeester van Vlieland. “Maar uiteindelijk overtreft het resultaat onze stoutste verwachtingen. Hiermee wordt het museum in een klap het grootste in z’n soort op heel Vlieland. Er wordt al gesproken over het Guggenheim aan de Waddenzee.”

De uitvoering ging niet zonder slag of stoot. Om meer ruimte te creëren, wilden de architecten de ruimte onder het op palen rustende museum benutten. Daarvoor moesten nieuwe trapgaten worden geplaatst. De stadsdeelraad Oost-Vlieland-West reageerde hierop furieus en het plan moest worden afgeblazen. Het gesteggel met de Waddenbureaucratie leidde tot grote vertraging en verdeeldheid waardoor de deelraadsfractie van Leefbaar Oost-Vlieland-West opsplitste in de fracties Leefbaar Oost-Vlieland-West-Noord en de eenmansfractie Bert Stavinga.

Het museum is interactiever geworden, om meer jongeren te trekken. Museumdirecteur, conservator, restaurator en buurtbewoner Joop Horst: “Er zijn nu overal knopjes waar je op kunt drukken. Druk je bijvoorbeeld op ‘boei’, dan gaat een lampje branden bij de boei. Jongeren vinden dat prachtig.”

Wandelaars kunnen voortaan weer onder het museum doorlopen. De gehate omleiding in de ‘Lepelaarsroute’, behoort hiermee tot het verleden. Zo moet Vlieland zijn voormalige reputatie als wandelparadijs terugwinnen.

Het Juttersmuseum heeft rondom de opening een flinke hype gecreëerd door journalisten uit heel Nederland een exclusieve preview te bieden. Ze kregen van hoofdsponsor Restaurant De Stern een gratis overtocht met een Juttersbittertje aangeboden. Lokale journalisten volgden de verbouwing gedurende tien jaar en maakten er een documentaire van. De documentaire is morgenavond op 21:00 uur te zien op RTV-Tas.


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Zo worden er ook weer vers aangespoelde walrussen en walfinnen tentoongesteld – verser kunnen we het niet maken.

Een rondleiding geeft inzicht in zeewier, uitzicht op schelpjes en soorten strandzand dat ook regelmatig aanspoeld. Een schelpjes ruildag is er voor de kleinen en de kinderen.

En verder.. heerlijk aangespoelde pannekoeken (oude stijl)

Reageer
gravatar

Nee, als gehard, gepokt en gemazeld crime-fighter kan men Teeven natuurlijk geen bak slappe thee voorzetten; die wil wil wel iets sterkers, een Bloody Mary of een Kopstootje of zo (bier en een jonge jenever). Ivo Opstelten is meer een typische desk-fighter (Bürokämpfer) die zich achter Teeven verschanst. Die is met een mok Rooibosthee al blij; in een wilde bui waagt hij zich wel eens aan de Rivella of aan de Chocomel. Teeven is deze week nog in een artikel in ‘Vrij Nederland’ in full colour aanwezig; “De IRT-informant waar niemand bij kan”.

gravatar

Natuurlijk niet, U niet! In uw functie zult u tevens het hoofd van de strandvonder zijn en dientengevolge het gezag vertegenwoordigen. U bent de natuurlijke tegenspeler der jutters.

gravatar

Burger Vader volgt u vooral het advies van de heer Bøs op.
En laten we eerlijk zijn waarom zou u zichzelf in het zweet werken door iets op te pakken dat doet u normaal ook al nooit

gravatar

Er wordt volledig voorbijgegaan aan de rekenfout in het verhaal, op Vlieland wordt nog steeds met guldens betaalt! De overschrijding van het budget is dus half zo groot als het artikel doet geloven.

Reageer
gravatar

Zaterdag a.s. een protestbijeenkomst tegen dit geldverslindende project, gevolgd door een massa jut evenement. Vertrek om 10.00 bij de Spar op Vlieland. Spandoeken welkom, Sil niet. Opbrengst van de gejutte artikelen gaat naar een sullig goed doel.

Reageer
gravatar

U hoeft geen rekening met mij te houden, ik heb het niet meer zo op die feestjes.
Er wordt van alles beloofd maar er komt nog geen Bossche Bol van terecht.

gravatar

Dat is mooi Jut! Let ook eens op de horizontale vloedlijn, zo eigen voor de Wadden in het algemeen en Zierikzee in het bijzonder.

Reageer
gravatar

Mooi werk! De palen stralen op zichzelf ook wel iets rustiek-eigentijds uit overigens, zonder afbreuk te willen doen aan de de horizontale vloedlijn die zo eigen is voor de Wadden en Zierikzee in het bijzonder.

Reageer
gravatar

Vorige week haalde ik mijn betere helft op vanaf de achterkant van 010-CS; ruim tweemaal moest ik een rondje Provenierssingel (met strategische wegopbrekingen) maken voor ik mijn uitverkorene kon oppikken, geen spat parkeerruimte, overijverige dienders en (in allerlei vormen) obstructie plegende taxichauffeurs die de Nederlandse taal niet machtig bleken.
Aanleiding: de bouw van een stationshal ter grootte van een hangar voor zes Boeing 747-400’s. Hoewel mijn hart aan de Maasstad behoort, heb ik mij groen-wit-groen geërgerd aan deze sadistische geseling door de vazallen van Publieke Werken. In pretentieus en volumineus opzicht is er een grote gelijkenis met de achterwaartse uitbouw van 020-CS. Waartoe, waarheen, waarvoor?

Reageer
gravatar

Outsider daar hoef je ook niet veel moeite voor te doen om je betere helft op te halen. Want laten we eerlijk zijn je andere kant is al gauw beter dan dezelfde die je hier laat zien.

gravatar

Zeer welgeboren hardwerkende burgerman,
Wij verontschuldigen ons voor de eventuele overlast die wordt veroorzaakt door onze onafgelaten werkzaamheden aan onze mooie stad aan de Maas, Rotte, Schie en andere sporen.
De volgende keer raden wij u aan of uw wederhelft af te halen bij een transferium aan de bruisende rand van onze stad onder het genot van een bakkie. Dankzij het onvolprezen openbaar vervoerssysteem (wat in 020 niet bestaat) kunt u in een ommezwaai metroen van noord naar zuid en van oost naar west. In deze rustige delen kunt u uw private vervoerssysteem rustig achterlaten voor een redelijke prijs, precies zoals wij heerlijk voor u geplanned hebben vanuit onze toren met prachtig uitzicht over de Maas, Rotte, Schie…

Overigens moet het ons van het hart dat ook wij museums maken met vertraging, inspraak en overschrijding van kosten en verlangens. Dus vergeet Vlieland, komt allen naar Rotterdam via Alexander.

Indien u geen reclame wenst van 010 kunt u hier klikken.

gravatar

Zijn we net van een oud Hietbrink-syndroom verlost, staat er al weer een neo-Gekke Henkie met een onmeetbaar IQ en een navenant gevoel voor humor voor de deur. Daar zijn we mooi mee. Vooral zo doorgaan, Mad Henkie, omwille van de biodiversiteit. Maar laten we hopen dat het er bij 1 (één) blijft, niet weer een MPS’er (Gekke Henkie, Hekke Genkie, Mad Hanky Panky) met hevig last van Gilles de la Tourette.

gravatar

Nu lijkt 10 jaar voor een verbouwing erg lang, maar mag ik u wijzen op een niet nader te noemen stad in het oosten des lands ?
Het nieuwe station begint zo’n beetje gereed te komen, maar beseft u wel dat de werkzaamheden al zijn gestart door Claudius Vitessius, zo rond 58 n. Chr. ?

Reageer
gravatar

Dank U, Heer Kus! Het is een geruststellende gedachte dat het aan de Rijn nog langer duurt dan aan de Rotte. Alhier te stede werd een aanvang genomen in 1999, door de toenmalige Boeg van het stedelijk Jongenskoor te verplaatsen. Drie jaar later vond er een tijdelijke machtswisseling plaats in het stadhuis en werd het ontwerp voor een nieuw C.S door de nieuwe machtsdragers van tafel geveegd, want ‘veel te duur’. Inmiddels begint ook hier het nieuwe, eenvoudiger, doch veel duurdere C.S. definitieve vormen aan te nemen. Geruststellend is de gedachte dat het elders nog ernstiger is.

gravatar

Mijn God, hr Bøs, is de wirwar van looppaden, afgewisseld met levensgevaarlijke vlaktes vol tramrails dan niet het nieuwe gedurfde ontwerp van een stationsplein ?

En “een iets”, oprijzend uit een fikse kuil, dan niet het nieuwe architectonische hoogstandje voor een station (maar mogelijk loop ik achter, want ik ben al bijna een jaar niet per trein in Rtd gearriveerd).

gravatar

Waarde Bezoeker, helaas eist de eerlijkheid u het antwoord schuldig te blijven. De voorbije veertien jaren heeft het Stationsplein Labyritische eigenschappen getoond. Mocht de ene dag zich een weg door de tijdelijke toegangs- en ontsnappingswegen hebben gevonden, dan kon men er van opaan, dat ‘s anderendaags die weg volstrekt ontoegankelijk zou blijken. Het heeft er de schijn van dat voltooiing nadert, edoch mij bereikte het nieuws, dat de komende tijd de tramhaltes verplaatst zullen zijn naar het Weena. Het is derhalve niet raadzaam op een bepaald punt op het C.S een afspraak te maken, daar ten tijde van de afspraak (al is dat slechts een kwartier later) die plek wellicht niet meer bestaat. Vanwege dezelfde reden is het niet raadzaam ergens op het station langer dan vijf minuten te blijven staan wachten. Mogelijkerwijs staat u na enkele minuten te wachten op een niet langer bestaande plek en bestaat u zelve dientengevolge niet langer.

gravatar

Opmerkelijk, hr Bøs, ik bedoel de parallel van het stationsgebied met de sensatie als men zich met enige doodsverachting per autootje Rtd poogt in te wurmen.

Iedere keer is er een andere weg, rotonde of plein opengebroken en is de bekende route dermate verminkt dat het vastlopen in een totaal onbekende éénrichtingsstraat of tegen een voetgangersgebied eerder regel dan uitzondering is.

Soms heb ik op het punt gestaan de auto dan maar aldaar te verkopen en met het openbaar vervoer verder te gaan, maar naar nu blijkt zijn de ervaringen dan gelijk. Folklore uit Rtd, dus.

gravatar

Waarde Bezoeker in deze moet ik u toch terecht wijzen. Hoe kunt u nu in Rotterdam ‘vastlopen in een totaal onbekende éénrichtingsstraat of tegen een voetgangersgebied’ als er helemaal geen onbekende straten bestaan in deze stad? Nee, het per automobiel reizen naar en in Rotterdam gaat heel goed. Na de oorlog hebben de toenmalige stedelijk bestuurders de situatie met visie ter hand genomen en de puinhopen van het bombardement aangegrepen om bij nieuwbouw een ongebruikelijk groot aantal ongelijkvloerse kruisingen aangelegd. Hierdoor kan de automobilist in relatief erg weinig tijd de hele stad doorkruisen. Het heeft ook tot gevolg dat de Rotterdamse automobilist vele malen rustiger achter het stuur zit dan die in andere steden, waar de ergernis tot ongekende hoogte oploopt ten gevolge van schijnbaar eeuwigdurend oponthoud.

gravatar

Hr Bøs, normaliter heeft u gelijk, maar tijdens de frequente wegopbrekingen wordt de wegenlogica toch ernstig aangetast.

Dit zal mede een gevolg zijn van mijn onverantwoorde streven tot diep in het stationsgebied door te willen rijden.

gravatar

Hier moet ik toch even ingrijpen: men mag Rotterdam niet verantwoordelijk stellen voor de perikelen voor bezoekers uit de provincie, die, om de een of andere onnaspeurlijke reden, diep tot in het stationsgebied willen doordringen per auto: Rotterdammers zelf doen dit nauwelijks.
Men zou toch verwachten dat zij de trein nemen om dit grootse werk op passende manier te bezoeken?

Maar als het dan toch moet, per auto: kunt u hem kwijt op de Admiraliteitskade ( http://www.speld.nl/2013/04/10/kofschip-gezonken-bij-emmeloordt/ ) en verder per voet, tram of metro.

Heer Bøs heeft in zoverre gelijk dat, geholpen door een buurland, wij hier een bruisende autovriendelijke stad hebben (zonder de open riolen die elders met grachten worden aangeduid) om te rijden; alleen stilstaan kost geld.
Maar ja, een dagje naar de Efteling grijpt dieper in de knip en daar staat men ook stil, hier valt tenminste nog iets te bezienswaardigen.

gravatar

Ah, waarde Bezoeker, dus DAAR zit uw manko: indien men zich naar het Centraal Station wil begeven, is het raadzaam zich daarheen per tram, per fiets of te voet te verplaatsen. Ook die laatste optie is goed te doen. Het is immers niet meer dan zo’n tien minuten gaans. Last van opengebroken wegen zult u dan niet ondervinden.

gravatar

Wanneer ik naar Rotterdam met het openbaar vervoer ga stap ik op het station van Schiedam in.
Ik heb overigens heerlijk gegeten bij De Smaak van Afrika aan de Goudsesingel.
Je moet per slot van rekening ergens naar toe want Den Bosch wordt toch niks.

gravatar

Hah, de Smaak van Afrika; jaja. Een tijd geleden ook wezen eten met iemand die … eh … nogal netjes is, en uitgerekend hij bestelde een dis die met de handen gegeten dient te worden; grappig effect om waar te nemen.
Maar lekker, zekers aan te raden.

gravatar

Dit is toch wereldnieuws; binnen één week zullen twee wereldbekende musea hun poorten weer openen na tien jaar verbouwing. Heel de culturele wereld heeft 10 jaar lang ademloos uitgekeken naar de heropening van Juttersmuseum Vlieland. De collectie is op hoger niveau gebracht, men kan nu onder het museum doorlopen; bij eb. Bij vloed drage men daartoe Vlielander Kaplaarzen of een scuba-uitrusting. De budgetoverschrijding is proportioneel gelijk aan die van het Rijksmuseum en de afgedwongen vertraging door de Bouwfraude-maffia ligt eveneens op vergelijkbaar niveau. Nederland staat weer even op de landkaart; zo kort na het succesrijke staatsbezoek van Tsaar Vladimir I.

Reageer
gravatar

Pas nu toch op, Heer Outsider, zo dadelijk zitten we weer opgescheept met een klikettertje die op hoge toon het Juttersmuseum van plagiaat beschuldigt omdat ze analoog aan de badkuip op het museumplein, het hebben gewaagd een saunahuisje neer te zetten.
En dat mag niet!!! Dat is niet origineel!!!!

gravatar

Je kunt er nu weliswaar onderdoor lopen, maar dan stoot je wel flink je kop tegen die scheve balken, tenzij je natuurlijk de grootte hebt van Paulus den Boschkabouter of Marg00tje.

Reageer
gravatar

Binnenkort starten we met een ondergrondse loop- en fietsroute van Vlieland Noord, via Vlieland Midden naar Vlieland Zuid. Op deze manier willen we de bereikbaarheid van de diverse eilandsonderdelen voor onze burgers vergroten. Gedurende de periode van aanleg, welke naar verwaching negen maanden zal duren en waarin in ieder geval het volledige zomer/toeristen-seizoen zal vallen, wordt geen bovengrondse hinder verwacht. De kosten voor de route worden nu geraamd op een krappe vierentwintighonderd Euri en zeven cent. Budgetoverschrijdingen worden niet aannemelijk geacht.
Het gebruik van de ondergrondse route zal na openstelling niet gratis zijn. Wij zijn derhalve nog op zoek naar een leverancier die ons een betaal-pasjessysteem kan leveren waarmee gebruikers zich kunnen in- en uitmelden.
De route voert onder het Juttersmuseum door en ter hoogte van het museum zal een uitgang worden aangebracht die desgewenst in tegengestelde richting ook weer als ingang gebruikt kan worden. Gelukkig zijn de palen waarop het museum rust geheel bovengronds zodat bij de uitgraafwerkzaamheden voor de tunnel er geen risico op verzakking bestaat.

gravatar

Heer Carotte, enige weken geleden was ik voor enkele dagen op Texel. Het juttersmuseum op dat eiland heb ik toen ook bezocht (heel aardig, overigens!) Wat mij daar echter tegenviel, was dat de mogelijkheid om er onderdoor te lopen geheel ontbrak. Op Vlieland dient men natuurlijk wel te bukken, alvorens ongeschonden onder het Museum door te lopen, maar gaan wij allen niet immer gebukt door het leven? (behalve natuurlijk die gnoom uit Den Bosch en MargOOtje)

gravatar

Dat wordt nu wel als prestatie aangerekend, het kunnen onderdoor lopen, maar eigenlijk is deze constructie bedoeld om bij hoog water pot- of walvissen zich klem te laten zwemmen.

Of dit nu eerlijke jutterij is wordt nog over getwist: de verdeeldheid zal nog lang doorsudderen.

gravatar

Ja dat gaat lekker worden u denkt toch niet dat ik dat teruggeef.
De regering pikt alles al in wat van mij is. Van de belasting krijg ik ook niets terug van wat van mij is geweest en nu wilt u mij de les leren door te vertellen dat iets wat niet van mij is maar toch in mijn bezit heb weer terug moet geven. De enige die ik iets terug ga geven is mijn schoemoeder die kan haar dochter wel weer krijgen.

gravatar

Volgens mij is het bedrag mede opgehoest door de vereniging van rustig doch gestaag werkende belastingbetalers.

gravatar

Hahaha. Dit was weer een vette lachwekkende knipoog, naar de schrijnende met miljoenen euros overschreden budget voor het Rijksmuseum. Maar ja, het resultaat mag er zijn(…): De spanningsruimtes worden gecondenseerd tot een multidimensionale aanwezigheid waarin de alom aanwezige holistische energie op majestueuze wijze wordt gebundeld en tentoongesteld kan worden voor het hedendaagse publiek. Prachtig! Licht speelt met God. Ruimte danst met tijd.

Reageer
gravatar

Waarde Heer Sionist, meent u werkelijk dat De Waarheid hard is? U loopt ernstig achter de feiten aan! De Waarheid is reeds vele jaren geleden opgehouden te bestaan. Zelfs reeds zovele jaren geleden, dat de toenmalige CPN, wier stembuis De Waarheid was, nog niet kon beslissen De Waarheid voortaan digitaal uit te brengen, omdat destijds die techniek nog niet voorhanden was.

gravatar

RTV-tas = ezelsbruggetje:
• Rottum (moet eigenlijk achteraan staan, maar alla,
• Tessel,
• Vlieland,
• Terschelling,
• Ameland,
• Schiermonnikoog

Reageer
gravatar

Wij liepen vanochtend in incognito (pruik, zonnebril, jullie kennen dat wel) in het centrum van een niet nader te noemen plaats te winkelen met het gevoel dat Wij iets vergaten.

Totdat Wij Onze favoriete krant de Telegraf bij Bruna zagen liggen met op de voorkant een grote foto van één van Onze bijna koninklijke dochters! Bleek het lieve kind vandaag jarig te zijn!

Wij nemen het onze toekomstige onderdanen kwalijk dat zij niet massaal de vlaggen hebben laten wapperen, zodat Wij op tijd waren geattendeerd geweest op haar verjaardag.

Overigens jullie blad De Speld, maakt het helemaal te bont met de brutaliteit om aan haar verjaardag niet de onverdiende aandacht te geven.

Redactie, ga jullie diep schamen!

Reageer
gravatar

Mij treft vooral de bestuurlijke indeling van Vlieland, aangezien ik overweeg een huisje te huren in Oost-Vlieland-West-Noord-Zuid-2. Dan is het nuttig zowel de macro- meso- als micro-omgeving grondig door te nemen.

En tegen zo’n wit huisje aankijken is al geen pretje, maar als je doorlopend tegen die palen aan moet kijken sta je echt voor paal.
Enfin, ik denk dat een uitgebreide in- en uitzoomende omgevingsverkenning hooguit 5 jaar in beslag neemt, dus dat is lekker vlot.

Reageer
gravatar

@G. Raf Zerk: Inderdaad wil ik onder het motto “zo boven, zo beneden” ook de bodem en de lucht aan onderzoeken onderwerpen.
Maar voor u is een waarschuwing op zijn plaats: valt u er vooral zelf niet in !

gravatar

Beste Artistide. Nee dat valt mee. In zo’n geval zou u een aanvraag moeten doen bij de afdeling kuilen.
Ik heb het verschil al eens in een vorige publikatie aangegeven.

gravatar

Juist ja; het is inderdaad triest als sommigen onder ons er geen gat inzien om een kuil en een gat door elkaar te halen !

gravatar

Het juttersmuseum pretendeert ook een historisch museum voor Vlieland te zijn. Door alleen aandacht te besteden aan het succesverhaal van de aangespoelde potvis uit 2004, maar de minder fortuinlijke passage ten aanzien van de vier dagen eerder aangespoelde bultrug achterwege te laten, kunnen we die zelfingenomen kwalificatie direct door de wc spoelen

Reageer
gravatar

Lieve Marg00tje,

Jij laat jou toch ook niet tien jaar lang verbouwen, hoop ik.
Daar ben jij immers nog veel te mooi voor.

Jouw liefhebbende Paulusje met de kleine traan

gravatar

Lieve Paulusje….

Knijp dat vervelende zusje van je eens even flink en geef haar van mij maar een flinke schop…..

gravatar

Jan,

De hop is al tientallen jaren niet meer gesignaleerd in ons land en kan dus zo ongeveer als uitgestorven worden beschouwd. Economisch gezien is het niet rendabel om met uitgestorven soorten te telen. Of ziet u wel een afzetmerkt?

gravatar

Heer Jan (of mag ik Hertog zeggen?),
Mag ik vragen welke delen u van de hop gebruikt? Zijn het de pootjes, het kopje, of de veertjes? (blijven die dan niet heel vervelend tussen de tanden steken?) Voor het maken van een correcte offerte zou ik ook graag willen weten of u geïnteresseerd bent in de zogenaamde “vrije uitloop hop”, de “grashop”, of de “legbatterijhop”. In het laatste geval zal ik mijn Chinese collegae om hulp moeten vragen. U hebt geen problemen met de Chinese hop? Ze zijn wat taaier en onhandelbaar, maar de prijs is er ook naar.

gravatar

Heer Kerbouwer laten wij elkaar tutoyeren ik vindt het prima als u mij Hertog noemt.
Even voor uw informatie ik ben vooral op zoek naar HOP HOP HOP paardje in galop.

gravatar

Heer Kerbouwer Dat is op zichzelf dan wel weer vreemd omdat de rijstenbrij hier in het verleden wel op grote schaal werd verkocht. Ook de rijstebrijberg werd veelvuldig in de Nederlandse gezegden gebruikt.

gravatar

Bekijken we de foto eens goed.

Regelmatig zien gebouwen er op foto’s veel kleiner uit dan ze in werkelijkheid zijn. Dat heet optische vertekening. De oorzaak kan de omgeving zijn, die zich te nadrukkelijk opdringt of het diafragma van het gebruikte fototoestel. (Vooral die elektronische dingetjes hebben daar veel last van.)

Ook de bovenstaande foto toont een optische vertekening, dat in de vakliteratuur “reversibele optische illusie” heet. Het gebouw lijkt hier juist groter dan het in werkelijkheid is. De eentonige achtergrond maakt het zien van de juiste verhoudingen onmogelijk. Let u nu eens op het riet naast het museumpje, dat veel te dik lijkt.

In werkelijkheid gaat het hier om een ouderwetse toilet met een hartje in de deur voor verdwaalde wandelaars in hoge nood. Wel een museumstuk, maar geen museum.

Reageer
gravatar

Mad Hanky,

Ben jij soms afgestudeerd in het afkatten van mensen die meer humor in hun kleine teen hebben dan jij in jouw hele lijf, met als bijvak hinderlijk volgen?

gravatar

Maddy,

Je hebt zeker nooit hoge nood gehad op een leeg strand als jij voor de zoveelste maal basisschoolbezoek verzuimde en jouw pappie en mammie weer eens ongerust waren over de inhoud van jouw luier?

Hup naar de leerplichtambtenaar!

gravatar

@ aftands paard. Ik kom liever een arabische volbloed tegen dan een gekloonde poolse pony. Om die reden volg ik jou ook niet.

@ My first sex teacher daar bent u weer
excuses dat ik even een paar lessen heb overgeslagen

gravatar

Goed nieuws! Jammer dat het artikel niet vermeldt of ik zonder bijbetaling met mijn museumjaarkaart naar binnen kan. Bij musea met bijzondere collecties moet je toch vaak bijbetalen..

Reageer
gravatar

De toegang is geheel gratis wanneer u van de vate wal naar Vlieland loopt en uw wandelkaart gestempeld aan de kassa toont

gravatar

Jaja, ‘gerenommeerde Drentse (!) architecten’. Dat zijn die knoeiers van buro Bartje&Bartjens. Hebben het centrum van Assen verkwanseld en zijn mede verantwoordelijk voor de megalomane plannen voor het centrum van Coevorden: veel te duur, onrealistisch en te futuristisch. Knoeiers!
Ik ben blij dat ze in ieder geval buiten de boot zijn gevallen bij het Rijksmuseum. Dat is nl wel binnen tijd en budget geleverd!

Reageer