flickr: Chad Horwedel

NS zet huskies in

Reizigers dienen rekening te houden met enkele dagen vertraging


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Je doet ‘t gewoon, en die ijspegel (sorry, urinepegel) laat je ongemerkt naast de slee vallen.

gravatar

goh… en wij in Hoogeveen maar klagen met wél 4 cm sneeuw :’)

Het word echt steeds gekker in Nederland he…

Vroeger hadden ze 20 cm sneeuw en zaten ze pas vast thuis..
en tegenwoordig zitten we al thuis gekluisterd aan de verwarming met 2 cm sneeuw..

• Reageer
gravatar

Beste Judith, ik begrijp het wel. Je hebt gelijk. In Hoogeveen BEN je beklagenswaardig. Ook als er geen sneeuw ligt ben je beklagenswaardig in Hoogeveen. Ongeacht het weer blijft het Hoogeveen en dat is heel erg triest.
Arme Judith. Arm Hoogeveen.

• Reageer
gravatar

Wat u zegt, Heer Bøs, de sneeuw trekt verder, maar Hoogeveen blijft, zoals ook Kootjebroek, maar dat terzijde.
Zette de NS maar Huskies in: de vertraging zou nog te behappen zijn!

Recent nog op een of ander panel aangegeven dat met dit soort weer men geen kortere en uitvallende treintjes moet inzetten, maar juist langere. En dat met dit weer de sneltreindienst moet worden opgeheven, niet de stoptreindienst. Nu rijden lange intercity’s overvol naar plekken waar reizigers niet moeten zijn en lijkt dat heel wat, maar als je als reiziger 20 of 30 kilometer terug moet reizen omdat men onderweg niet wilde stoppen, heeft men daar niet veel aan.

Waarom geef ik zulks advies toch? Omdat ik als spoorwegenthousiast nog oude tabellen heb, handgeschreven door knappe wiskundige koppen, al ploeterend met rekenliniaal het spoorboekje samenstellend. Zonder gedegen opleiding mocht niemand met zijn fikken daaraan komen.

Heden ten dage lijkt het wel of een VMBO-er een computerspelletje zit te spelen en de weg is kwijtgeraakt in de walk-through.
Onder ir. Den Hollander zou dit niet gebeuren: die man had nog verstand van treinen, bouwde ze zelf als het moest. De heer president-commissaris heden, weliswaar ook ir, heeft iets met marketing en communicatie. En dat loopt ook al niet goed: fatale combinatie, brom ik u. Zeker vroeger noot met treintjes gespeeld?

gravatar

Zeker Heer Jeettje, de triest- en troosteloosheid van Hoogeveen neemt hoge vlucht, schier evenzeer als te Kootwijkerbroek. Men zou kunnen denken dat de NS en Prorails uit die plaatsen afkomstig zijn. Uw refereren aan ir. Den Hollander brengt mij op het idee, dat wellicht dhr. Ben Elker (data-analist te Bilthoven) gevraagd zou kunnen worden zich over de materie te buigen. Dat zou soelaas kunnen en moeten bieden, dat brom ik u!

gravatar

Weliswaar heb ik dhr. Elker’s scherpzinnige analyses hoog staan, het gaat hier om visie.

Sinds de NS Reisplanner op diskette terecht kwam is niet meer hoogstaande de grafische vormgeving van het spoorboekje geëvenaard. Dat acht ik als alarmerend signaal voor het loslaten van het originele ambacht: het rijden van treinen en het publiceren van tijden.

Dat waren nog eens tijden.

gravatar

Ik heb gehoord dat prorail vergeten was de wissels te laten bevriezen. De machinisten hadden al massaal verlof gevraagd (en gekregen) vandaar de ze de sneeuw aangrepen om de treinen waar ze dus geen machinisten voor hebben uit te laten vallen. Anders hadden ze op verlof zijnde machinisten terug moeten roepen

• Reageer
gravatar

Nee, citroensneeuw (zie Fammily Guy)!

gravatar

Kortom; ik ga met de trein en ik neem mee: een slaapzak, een spiritusbrander, extra tankje brandstof, 6 liter water, eten in blik voor 3 weken én een blikopener, 24 aanstekers, thermokleding, gemalen koffie, filters, pannen, potten en kannen,noodvuurpijlen, dubbelgeladen telefoon met extra accu. Overschoenen, mutsen, sjaals en winterwanten natuurlijk, wc rollen, thee voor de liefhebber, suiker.
En nu ook nog hondebrokken. Naar de Himalaya neem ik ook nog zuurstof mee, kan ik dat veilig thuislaten? Het wordt zo’n gesjouw anders.

• Reageer
gravatar

Onder omstandigheden (om het even welke) is het aan te raden vooral niet per trein te reizen. Uit de aard der zaak is het prachtig u openbaar te laten vervoeren, doch is het dringend advies dat per bus te laten doen.

gravatar

Boer Cees: ik neem aan dat sommige dingen door de organisatie toch wel zijn geregeld, zoals de trein, de husky en de plaszak.
Als ik dat allemaal ook nog mee moet nemen kan ik net zo goed zelf vervoer regelen en een maatschappij oprichten.

gravatar

Ik prefereer de MMO (de multi-momentopname) uit de sfeer van het Scientific management; lekker loonafhankelijk werkenden op hun zere zenuwen werken met een houten bord met een stopwatch en een onbarmhartige functie-analyse. Dat moesten meer mensen doen, vooral jegens de top van politici en foute bankiers (bestaan er überhaupt goede bankiers?). Eens kijken wat we -budgetneutraal- kunnen besparen door echte werkers gwoon 3,75 % inflatiecorrectie toe te kennen. Met Spekman aan het roer van de PvdA kunnen we weer een stevige coalitie krijgen tussen vakbeweging en linkse politiek; Spekman; vet man! Gaaf, doe je mee Emiel R.? Of is zo’n unie te syndicalistisch voor Maoïsten?

gravatar

Frapant! Honden zijn slechts acceptabel indien de onderkaak verwijderd is. Kabouters zijn de oorzaak van exact 136%van Het Wereldleed en dienen derhalve met grote inzet bestreden te worden!
De netto-uitkomst is dat beide onder het kopje ‘uit te roeien ongedierte’ gerangschikt dienen te worden.

gravatar

Ok, de NS zet Huskies in de treinen, nou en? Zitten de treinen nog voller, of moeten ze op schoot van het baasje. En die beesten maar kwijlen natuurlijk. Gatverdamme. Nee, dan blijf ik wel liever thuis bij moeder de vrouw!

• Reageer
gravatar

Heer Laxman, Ingewonnen informatie leert dat in het geval u thuis blijft, de door u genoemde ‘Moeder de Vrouw’ voornemens is een langetreinreis te maken. Als bestemming gaf zij op: “Maakt niet uit, als het maar langduurt en ver weg is!” Kunt u dat duiden?

gravatar

Lieve Joke, je onderschat die handige huskies! Hoezeer ik honden van om het even welk merk ook verafschuw, huskies blijken zeer bekwaam in het volgen van sneeuwsporen. Aldus doceerde prof. dr Bert Bokhoven in zijn tijd als hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Sas van Gent. (KUS)

gravatar

Als voorzitter van de ‘Vereniging voor Spoor Suïcidalisme’ moet ik deze ontwikkeling in meest krachtige termen afkeuren: foei! Onze leden hebben jaren moeten vechten voor het NS model ‘hondekop’ alwaar ze met een gerust hart voor kunnen springen als deze met ruim 100 km op hen af komt gestormd.
Deze huskies kunnen dit bij lange na niet evenaren en deze ontwikkeling wordt dan ook door de leden van mijn vereniging, met lede ogen aangezien.
Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik om een ieder die nog een leuke hobby zoekt lid te maken van de ‘Vereniging voor Spoor Suïcidalisme’. Ook steunleden zijn welkom!

• Reageer
gravatar

Is het misschien een idee om een extra rijtuig in de vorm van een hondenhok aan te koppelen? Die wagon vullen we met de in de titel genoemde honden. En dan stellen we de dog whisperer aan om het zaakje enigszins in het gareel te houden.

• Reageer
gravatar

Och Carrotte, waarom gebruikt u ons toch in plaats van het Octrooibureau? Omdat het goedkoper is? En als een idee hier niet wordt neergesabeld, krijgen wij dan ook een deel van de opbrengst? …… Daar was ik al bang voor.

Wat hebben wij aan een wagen voor honden die de trein moeten trekken?
Die honden moeten trekken, niet lekker lui in een warm hokje liggen meuren. En die hondenfluisteraar -die ik eigenlijk nooit zie fluisteren- is geen gekwalificeerd Huskie-menner, dat gaat ook niet werken. Wederom een idee van niveau lutjelollum, helaas.

Overigens, voel ik wel wat voor het idee van Heer Bøs: er zijn aanmerkelijk minder Huskie’s nodig om een bus voort te trekken dan een intercity, dus kunnen er meer bussen rijden dan treinen. Chapeau Heer Bøs!

gravatar

Mijn ideeën zijn gratis. Ik hoef daar niet aan te verdienen. Iedereen mag er vrijelijk gebruik van maken. kan het nog altruïstischer?
Overigens vraag ik mij af of de heer Beus showfeur wel veilig zijn werk kan doen als u heer Jeettje de hele tijd uw handen op zijn buik houdt onder het rijden.
Misschien is het een idee dat u heer Jeettje gewoon op één van de daarvoor bestemde zitplaatsen in de bus plaatsneemt en uw handen gewoon in uw zakken steekt of zo.

gravatar

Gratis en voor niets: hoe altruïstisch ook, het tekent het niveau van de waarde uwer ideeën. Alleen het tal is voorzien van rijkdom. Maar verre van mij u te ontmoedigen, gaat u vooral verder; laat niet af! Eens lukt het!

Maar het idee dat Heer Bøs en mijn persoon intieme relaties zouden onderhouden op buikhoogte is weer een flagrante misser.
Heer Bøs is zéér wel in staat zonder mijn hulp te rijden en te reageren, als het moet tegelijkertijd.

gravatar

Jeetje ontkent dat hij op buikhoogte Bøs met beide handen hulp verleend. Dat is juist. Als ik goed ben ingelicht door bøspassagiers dan vindt de hulpverlening een paar decimeter lager plaats.

Beide heren denken dat het niet opvalt door de buik van Bøs die over het gebeuren heen hangt. Maar inmiddels spreekt heel Rotjeknor er schande van.

gravatar

Ei, welk een verwarrend bericht: “Tussen Vught en Boxtel is zaterdagochtend rond kwart voor 11 een trein gestrand. ”

Ergens in dit land zijn de temperaturen tot tropische hoogten gestegen en is daar een zandstrand gecreëerd. Hoe goed zijn die Huskie’s in zwemmen, vraagt men zich af?

• Reageer
gravatar

Beste Jeettje,

Vlakbij de familiemanege aan de Repelweg in Vught is een trein stil komen te staan door het breken van de koperen bovenleiding. (Wij denken echter aan koperdieven uit Rotjeknor.)

Uit goede wil heeft de familie Paulussen tussen ‘s-Hertogenbosch en Boxtel haar paarden ingezet voor de evacuatie van de gestrande passagiers.

ps
Brabant heeft veel stranden. Ook Vught heeft enkele zandverstuivingen, maar het echte werk ligt wat noordelijker, de Loonse en Drunense duinen.

gravatar

“Welkom in De War!” zou ik willen zeggen. Behalve verwarrend komt dit bericht mij ook verrassend voor. Heeft de gestrande trein zijn gedrag als voertuig ook ongemerkt verruild voor die van vaartuig, alvorens te stranden?
Zijn buiten mijn medeweten de aloude Nederlandsche Spoorweegen van intentie en naam veranderd en heten zij nu Nautische Strandingen, waardoor de bekende afkorting intact kon blijven?
Het zijn louter vragen, die ik hier kan stellen. Zou dhr. Ben Elker (data-analist te Bilthoven) er wellicht antwoord op kunnen geven?

gravatar

Loon op Zand alsmede de Drunense Duinen zijn ons bekend. Beide worden door ons gewaardeerd voor wat zij waard zijn.
UUw aanname dat hier koperdieven uit De Maasstad debet zijn aan het ongelukkig breken dan wel ontbreken der bovenleiding berust op een Miss Vatting uwerzijds. Te Rotterdam mogen wij weliswaar geen Loon op Zand hebben en krijgen wij slechts mondjesmaat Loon naar Werken, onze arbeid is doorgaans zodanig noest, dat tijd, energie noch behoefte overblijft ons te verlagen tot het stelen van bovenleiding. (Wij staan daar boven)
Ik kan u slechts raden uw zoektocht naar de Leden van Roeivereniging Bergweg zo’n tachtig kilometer verder naar het noorden te verleggen. In dat vermaledijde 020 is men gewoon vooral gestolen brood te eten. Het dient beter bekend te zijn dat men in dat oord bereid is werkelijk alles te doen om te voorkomen dat men zou moeten werken, anders dan tegenwerken.

gravatar

Beste familie Paulussen, wij kopen koper van onverdachte verkopers.
Dieven doet men tomaten, om ze daarna te slijten als ‘wasserbomben’, een louche bedrijfstak als u mij vraagt. Men schijnt zich hier ergens om de hoek aan te bezondigen.

gravatar

Kijk, de NS heeft haar problemen dus opgelost! Oké, een beetje meer vertraging, maar vervoerd wordt er wel. De NS is duidelijk goed voorbereid (beter dan ProRail). Gelieve de huskies niet zelf te voeren.

Maar wanneer worden er kamervragen over Rijkswaterstaat gesteld? Ik bedoel, er hoeft maar 1 vlokje sneeuw te vallen; het hoeft maar een béétje glad te zijn, en het is alwéér een puinhoop op de Nederlandse (snel)wegen!

• Reageer
gravatar

Namens de blaffende meute maak ik de gedupeerde reizigers er op attent dat de Partij voor de Dieren niet heeft ingestemd met grootschalige inzet van husky’s door NS en PRORAIL op de langere binnenlandse trajecten. Met name in Brababwe en Limbabwe lopen deze edele dieren het risico op de menukaart van ***-sterren restaurants te verschijnen. Ik had hier meer manifeste protesten verwacht van onze illustere scribent (Z.H.) uit het Rotterdamse.
Maar zoals alles in geprivatiseerde voormalige staatsbedrijven zal het wel weer uitdraaien op: “De honden blaffen, maar de karavaan gaat unverfrohren verder”, de Tweede kamer volgt gedwee in alles de leeghoofdige kaMPioen der elitaire minderheden en de Eerste Kamer heeft nog nooit met OV hoeven reizen, wegens “auto van de zaak met chauffeur” en is bijaldien ook geen hondenliefhebber. (lastig die nagelkrassen op het leer van de Mercedes/Audi/BMW).

• Reageer
gravatar

Nou nee, waarom zoude ik bezwaar maken? Die beestjes zijn gemaakt voor hollen en trekken in sneeuwachtige omgevingen: ze komen nu eindelijk aan hun trekken zogezegd. Huskies hun sneeuw ontzeggen; dat is je reinste dierenkwellerij.

De Partij van de Dieren zou dan ook beter moeten weten en in dat soort gebieden inzet en escorte van de caviabrigadiers moeten afdwingen, voorzien van een meute Böllenbeiszers. Dan bekeert men zich in die streken wel weer tot varkenslapjes en zure zult.

gravatar

Heer Jeettje, vergeet vooral hen daarbij de uierboord niet te serveren!
Zoals onder de huidige generatie Cabo’s de consumptie van katchoupa dreigt te verdwijnen, zo dreigt onder de laatste twee á drie generaties Rotterdammers de consumptie van uierboord te verdwijnen. AAls er dan toch kadaver geconsumeerd wordt, dan maar uierboord en katchoupa, zo brom ik u!

gravatar

Ach, uierboord. Ik moet bekennen dat dat gerecht nog nooit bij ons de tafel heeft gehaald. Mijn enige bekendheid net uierboord ligt in een afgeleide: de frikandel.

Hoewel het toch ietwat bevreemdend is dit gerecht te serveren in een Rotterdamse Brasserie dewelke voornamelijk om visgerechten draait.

Mede een reden geweest om te mijden, maar ik ben wel eens in de buurt, bezigheden hebbende, en heb hele aardige, smeuige, om niet te zeggen hilarische verhalen gehoord over de zelfbenoemde Rotterdamse chique die zich daar komt spijzigen en laven, en vooral: om gezien te worden.

Maar ik geloof niet dat zij Huskies op het menu hebben.

gravatar

Dat vind ik spijtig, Heer Jeettje. Het lijkt mij dolkomisch te zien hoe Isabelle uit de Godfried van Bouillonstraat zwaar uit heur stekker gaat, omdat heur oud-klasgenoot Henk-Diederick zich tegoed doet aan de chihuahua, die zij juist twee dagen voordien als vermist had opgegeven, wat op alle bomen in Hillebillieblues ÉN Schiebroek te lezen was.
RIP Fanny!

gravatar

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur gaat ook de hulp inschakelen van Zwitserland, die veel ervaring heeft met treinen en sneeuw.
Zwitsal voor de NS billetjes!

• Reageer
gravatar

DAT lijkt mij niet zo’n goed plan, Opa! Prins Bernhardhonden kwijlen dat het een lieve lust is en die kwijl vriest dan natuurlijk meteen met reizigers en al vast aan de wissels, die Prorails dan zojuist ontdooid had.
Neem die Stroh-80 maar -zoals te doen gebruikelijk- mee in je platvink.

gravatar

Beste Bøs Showfør, een platvink heeft slechts een inhoud van honderd hooguit. tweehonderd centiliter. Dat is te weinig voor mij en enkelen duizenden gestrande trein-, metro-, tram- en busreizigers.

Onze sponsor laat melden:

De Brabantse familieknollen van de Paulussen (Equses Caballus Familiaris Paulusum) drinken het liefst Bavaria uit Lieshout!!!!!!

gravatar

antwoord op wnf
Sorry maar waarom niet?
ooit een husky gezien die niwt mag werken? (mushen)
die word gek van frustratie.
ik ben het er niet mee eens als husky eigenaren met hun hussen lopen alsof het chihuahuas zijn

• Reageer
gravatar

Nooit beseft dat het zulke nerveuze types zijn, die Huskies. Is daar geen medicatie voor? Ik bedoel maar: gek worden van niet werken: voor men het weet heeft ene Kamp die minister speelt dit gehoord en liggen we allen verplicht en periodiek aan een Huskiebloed infuus. Op eigen kosten, natuurlijk.

Om Chihuahua’s te willen gebruiken voor treintrekken; dat lijkt wel een idee van Carrotte.
Daar zijn meer van die beestjes voor nodig dan in Nederland rondlopen. En je ziet slecht waar ze heen gaan, zo onder de sneeuw.

gravatar

U bent waarschijnlijk in de war met Hush-Puppies: daarvan werden suede schoenen gemaakt.
Of met Uggs, dat is ook een optie.

Maar de mogelijkheid moet niet uitgesloten worden om van Huskies warmhoudende voering voor de Uggs te fabriceren.
Goed idee!

gravatar

Beste Jeetje, de enige echte Uggs worden in Australië gefabriceerd van Kangarooleer. Daar het in Nederland gemiddeld kouder is dan in Australië vraag ik mij af waarom iedereen hier op die foeilelijke niet van profielzolen voorziene uitglijlaarzen loopt….

gravatar

Beste Bralhuijsen, stuurt u nu aan op een UGGS-verbod in plaats van een Burka-verbod?
Mijn zegen heeft u, maar met een oude panty is het gripprobleem zo opgelost, dat is toch bekend?

Overigens ben ik nog niemand hier met Uggs tegengekomen, maar ja; ik woon dan ook in een betere buurt, blijkt uit onderzoek.

gravatar

Pardon B0s!
Ik ben van nature niet geneigd te protesteren, maar door een zekere ‘Beethoven’ hebben we nogal een slobberig imago gekregen. En inderdaad, we kwijlen soms wel eens wat maar JUIST niet als we in de sneeuw lopen, dan hebben we wel wat anders aan ons hoofd; we redden mensenlevens dat het een aard heeft! Of we dat ook moeten doen bij mensen die tegen beter weten in met de NS blijven reizen is wel een vraag die in onze kringen indringend wordt bestudeerd.

• Reageer
gravatar

Heel leuk om alle verhaaltjes te lezen maar toch denk ik dat het met de trekkracht van de olifant beter is om treinen door de sneeuw te trekken dus haal de olifant uit het circus en laat hem of haar de kreachten vertonen die in hun bezit is zal ook de minister van verkeersopstoppingen blij mee zijn Prorail is helemaal niet pro sneeuw integendeel die is helemaal niet Pro is eigenlijk Tegen Rail maar de NS daar kun je wel mee reizen maar thuiskomen is daar weer een ander pro bleem

• Reageer