McDonald’s introduceert ‘McFuneral’

Fastfoodketen stort zich op uitvaartverzorging

Na het daverende succes van de kinderfeestjes heeft McDonald’s een nieuw gat in de markt gevonden: de uitvaartverzorging. Na een succesvolle proefperiode van een jaar in de Verenigde Staten lijkt Eu
Word nu Vage Kennis voor onbeperkte toegang. Of registreer je als gast. Log hier in als je al Vage Kennis bent.

Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Dat namen ze vandaag in Best wel erg letterlijk. Daar was een schietpartij op het parkeerterrein van de plaatselijke Mac.

Reageer
gravatar

Reeds was het voornamenlijk Dood, dat al door de beruchte Dubbele Pisboog geserveerd wordt. Per soon lijk zou ik er voor willen pleiten, het hele gedoe in één keer goed te doen: Bouw één heel grote kist, schuif die om het fastvod-restaurant en stel het ter aarde. Dit zou idd met elk van de filialen dienen te gebeuren.
De verenigde staten hebben een nieuwe leider. Nu nog een nieuwe voedselbereider.

Reageer
gravatar

Uitstekend plan! McDonalds moet leuk zijn voor jong, oud en dood.

Reageer
gravatar

Briljante actie van de Maclieden! Hopelijk komt het initiatief snel naar Nederland. Ik zoek namelijk naar geschikte locaties voor mijn workshops ‘gedenk te sterven’, waarbij de deelnemers aan de hand van hun eigen (proef)begrafenis uitgenodigd worden te reflecteren op hun leven én op hun sterfelijkheid, opdat zij meer in contact komen met wat werkelijk van waarde is voor hun eigen leven en voor het mens-zijn in het algemeen. Wat denken jullie, zou de MacFuneral te porren zijn voor samenwerking?

Reageer
gravatar

Ik zie toch kansen voor de McFuneral. Zeker met de huidige kredietcrisis, een uitvaart is immers een dure aangelegenheid. De Mac kan de kosten drukken door de kisten te fabriceren van hetzelfde “schuim materiaal” als de hamburger doosjes!

Daarnaast kan het voor de kinderen ook fijn zijn om afscheid te nemen van geliefden in een vertrouwde omgeving. Gedacht kan worden aan een Happymeal in rouw uitvoering en een ballenbak met enkel zwarte ballen.

De sfeer in de restaurants is trouwens nu al uitermate geschikt voor een uitvaart. Er hangt vaak een graf stemming, het personeel kijkt uiterst treurig en de kwaliteit van het eten komt vaak overeen met het “kleffe” cake principe.

Reageer
gravatar

Ik denk dat het in Nederland geen succes gaat worden. Niet omdat het niet bij het publiek in goede aarde zou vallen, maar voornamelijk dat minister Klink er een stokje voor zal steken, met het argument van het verbod op koppelverkoop. Het is tenslotte algemeen bekend dat het fastfood van de bewuste keten tevens een enkele reis met sneltreinvaart richting kerkhof inhoudt.

Reageer