Het bedrijf Unilever verkoopt het grootste deel van haar theedivisie, omdat het een inspirerende tekst op een theezakje las. Voor Unilever-CEO Paul Polman zat de theedivisie al langer niet lekker: “Het was een gevoel, ik was er wel klaar mee eigenlijk, die thee.”
De doorslag om de theedivisie te verkopen kwam toen hij thuis aan het ontbijt zat en een spreuk op zijn theelabeltje las: “‘Volg je hart’, stond er, en ik dacht meteen zoiets van ‘wow!’ Mijn vrouw had ook een labeltje: ‘Niemand drinkt meer zwarte thee dus als je winst wil blijven maken zou ik die theedivisie maar verkopen’. Dat was zo ongelofelijk dat ik direct een nieuw zakje had gepakt. Daar stond op ‘ben je liever populair of liever slim?’. Maar goed: toen wist ik dat het tijd was.”
Die voedingsconcerns duwen gif door je strot voor een halve cent meer winst.
Nooit van RUSSEN iets aannemen!
Die teksten zijn niet van ons!
We zijn GEHEKT!!
Gehackt.
Gehakt?
Maken ze dat ook bij Unilever?
Welnee!
Hoezo, hoe komt die ondeskundige meneer daar op?
Nouja, zijn naam zegt het al.