Het Amsterdamse IPA bier Apenpokken ondervindt momenteel nogal wat hinder door het apenpokkenvirus dat bezig is met een voorzichtige opmars in Europa. De merkwaarde van Apenpokken is in slechts enkele dagen gedaald met zeven procent.
Wat als je merknaam plotseling een virus is? Een nachtmerrie voor iedere ondernemer, maar werkelijkheid voor Luuk Vos; eigenaar van Apenpokken. “We merken gewoon letterlijk dat mensen met een boog om ons biertje lopen in de supermarkt. Het is lachwekkend en treurig tegelijk. Een enkeling koopt het nog om te kunnen grappen dat ze apenpokken hebben, maar de realiteit is dat de verkoopcijfers kelderen”.
Luuk durft niet te voorspellen hoe lang deze trend aanhoudt, maar hoopt dat het snel overwaait. “Het RIVM zegt dat het virus niet dusdanig besmettelijk is dat we ons zorgen moeten maken. Dus daar houd ik me aan vast”, sluit Luuk af.
[…] Este artículo Publicado originalmente por nuestra publicación asociada holandesa de Speldal […]
Ja, noem je bier dan Sywert ofzo.
Klinkt aardig, en niks mis mee toch?