Dean Drobot/shutterstock.com

Vermoeide marketingmanager hoopt dat merk niet op TikTok hoeft

De vermoeide marketingmanager Otto hoopt vurig dat hij niet op TikTok hoeft. “Met Snapchat was het ook lang spannend, maar doordat Instagram stories introduceerde zijn we daar de dans ontsprongen”, verzucht Otto.

“God ik hoop zo dat we ons als merk niet hoeven te verlagen tot stompzinnige filmpjes van een paar seconden met een muziekje eronder om onze doelgroep aan te spreken. Ik hoop echt dat we de komende jaren wegkomen met die paar halfgrappige twintigers die niet precies weten wat ze met hun leven moeten voor onze social media. Echt geen zin in mensen van negentien op de werkvloer.”

Dan, een pingeltje en een berichtje met een vuur-emoji. “O god, nee”, mompelt de man. Maar zijn weeklacht is zinloos: Het is een notificatie van een TikTokvideo die viral gaat op Facebook, Twitter én Instagram. “Kuuuuuuuut”, zegt Otto terwijl hij de video kijkt. “Nog leuke content ook.” Met flinke wallen downloadt hij de app en surft hij vervolgens naar de LinkedIn-pagina van zijn neefje.

Download nu de app van De Speld!


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

als je naamsbekendheid wil kan je beter filmpjes maken voor het kinderprogramma TikTak. Als ze dan nog zo jong zijn zijn ze al blij met een geanimeerde bal en over 20 jaar kopen ze al je rommel

• Reageer
gravatar

Die Otto. De werkdruk op sociale marketingmedewerkers stijgt tot ondraaglijke hoogte. Mijn advies aan Otto is om niet bij een wasknijperfabrikant te gaan werken, daar blijf je namelijk online.
(sorry voor het flauwe grapje, het is erg warm)

• Reageer