Het is een spannende dag voor Olivier. Hij gaat vandaag naar zijn werk in een korte broek. Niet zomaar een korte broek; nee, een kekke korte broek. Van Mr Marvis.
Met afgemeten passen loopt hij het kantoorpand binnen. Met een hoopvolle blik zoekt hij oogcontact met de receptioniste. Zou zij doorhebben dat hij niet zomaar een korte broek aanheeft, maar een korte broek van het merk Mr Marvis? Ze negeert hem zoals altijd. Maar: ze kokhalst tenminste niet. Dat is winst.
In de lift omhoog ziet Olivier zijn collega Samir. Hij wil zeggen: “Hé Samir, moet je kijken. heb een mintgroene korte broek van Mr Marvis aan. Het merk dat je misschien kent van de commercials waarin knappe mannen met gebronsde kuiten elkaar dartel in het zwembad werpen zonder dat ze homo-erotische bijbedoelingen hebben”. Maar in plaats daarvan zegt hij: “Hallo”.
Op de derde etage loopt hij direct door naar de koffieautomaat. Daar zullen ze toch wel zien dat hij een hele speciale broek aanheeft? Een Mr Marvis nog wel, die verkrijgbaar is in talloze kleuren zoals groen en blauw en roze en bruin. “Het is me wat, met die Tour de France. Of niet soms?” vraagt Petra. Niemand heeft het over zijn korte broek.
Plotseling steekt manager Melle zijn hoofd om de hoek. “Olivier,” zegt hij. “Je bent ontslagen. Een korte broek op het werk? Het is hier godverdomme geen camping. Of is het een Mr Marvis? In dat geval ben je toch niet ontslagen. Geintje, het blijft een korte broek. Opdonderen, gek.”
Hoeveel kekke korte broeken heeft de Speld voor dit kekke korte artikel in ontvangst mogen nemen?
Wel iemand het hemd van zijn lijf vragen maar dan wel vallen over een korte broek van Mr. Marvis. Het blijft een raar volkje die Nederlanders.
Hallo
Hallo. Hoe is het met jou?
Ik heb het even nagekeken. Mr Marvis is geen korte broek, maar “The Perfect Short”. Nog sterker, je moet de 35 colours opmeten volgens de uitsluitend Engelstalige reclame van de Amsterdamse verkoper: “Meet The Perfect Shorts”.
De broekjes van rekbaar katoen kosten bij Action tien procent van de prijs van meneer Marvis. Het verschil is niet of nauwelijks te zien. Nou ja, broekjes bij Action zijn in minder kleuren leverbaar. Maar zeg nou zelf, iedereen wil toch gewoon een blauwe.
79 euro is geen geld voor een korte broek.
Huh? Ben je serieus, Sophie? Welke zichzelf respecterende vrouw wil er nou in een vod van 79 Euro gezien worden? Uiteraard is 7 Euro 90 voor een mannen korte broek nog veel te duur.
Hoi Therese. Bij ons komt haast iedereen in een korte broek naar het werk. Dat komt omdat iedereen na 10 minuten weer is gevlogen.
Wat is Action?
Ja! Voor mijn man ga ik ook een kekke korte broek van Mr Marvis kopen.
👍👍👍
Corrie.
Opdonderen, gek!
Lieve Connie, ik zie jou liever in jouw blootje dan jouw man (Geert Wilders?) in zijn allerduurste korte broek.
Gelijk heb je, Dodo, de lelijkste vrouwenbenen zijn immers nog altijd vele malen mooier dan de minst lelijke mannenbenen.
Het bedrijf van Olivier heeft dat tenminste begrepen. Al zouden ze Melle meteen moeten vervangen voor de receptioniste, die alleen al door niet te kokhalzen heeft bewezen capabeler te zijn. Tja, vrouw.
Een sociale analyse.
Enige analyse die telt: Men verschijnt op het werk om te werken, niet om een modeshow te lopen (tenzij men bij een modebedrijf werkt).