Twee gespierde spelers. Twee witte broeken. Een strand. Geen fysiek contact. Nooit. Het is de formule voor het nieuwe spel van Street Fighter, Street Fighter Capoeira. Het ziet er prachtig uit, maar mist voor ons gevoel nog een element, iets waar we zelfs na twaalf uur spelen nog niet helemaal de vinger op kunnen leggen.
Aan de vormgeving ligt het niet. De developers van Capcom hebben duidelijk veel tijd en moeite gestoken in het level-design, de graphics en de soundtrack. Ook de gameplay is soepel. De twee opponenten staan ieder in een eigen hoek achterwaartse trappen, salto’s en koprollen te maken, zonder elkaar ooit te raken. Er is geen puntentelling, geen health-bar, zelfs een in-game timer ontbreekt. Daardoor komt er geen natuurlijk einde aan matches. Je moet de console uitzetten om een nieuw spel te beginnen. Maar wat ontbreekt er dan precies?
De ontwikkelaar van het spel heeft inmiddels mooie in-game-aankopen in het spel gestopt. Je kunt bijvoorbeeld in de Capoeira Store een trommeltje aanschaffen en vervolgens als iemand in het publiek het ritme bespelen. Ook kan je een matje kopen om je handstand met gebogen knieën op te oefenen. Het spel krijgt van ons dan ook een 9, met de aantekening dat het een tien had kunnen zijn als Capcom dat ene nog missende element, die ontbrekende sprankeling van pizzazz had kunnen vatten.
Vrouwen in bikini?
moet gewon meer geschoten worden
par vette kuns erbij tsjil
‘Juh nuh zeh kwah’?
Ik weet niet wat daarmee bedoelt wordt.
Ja, die is moeilijk hè. Daar kan jij niks mee.
je kan natuurlijk je horizon verbreden en andere talen leren.
You can naturally enlarge your horizon and leather other languages
Je ne sais kwee.
Dear Pizza Friend,
Greetings from New York!
Eet smakelijk!