Shutterstock/Nongnut Moijanghan

Henry wederom winnaar denkbeeldige wielerkoers naar station

‘Wat een machtige versnelling’, aldus commentaarstem in Henry’s hoofd

Henry van Nieuwamerongen heeft vandaag zijn titel op de imaginaire koers Spakenburg-Amersfoort Vathorst geprolongeerd. De renner zat al vroeg mee in de ontsnapping met een groepje scholieren.

“De kopgroep heeft een comfortabele voorsprong van vier minuten op het peloton”, zei de commentaarstem in Henry’s hoofd. “Als Van Nieuwamerongen met deze mannen naar de finish kan rijden, klopt hij ze allemaal in de sprint.”

Henry dreigde nog wel even in een chasse patate te raken toen hij in tegenstelling tot de rest van de kopgroep diende te wachten voor het stoplicht bij knooppunt Hoevelaken. “Maar hij legt de grote plaat erop”, jubelde de commentaarstem. “En hij weet toch weer aan te klampen. Wat een grinta!”

In de finale bleek Henry net als gisteren en de vele duizenden eerdere edities de man met de langste adem. In het zicht van de laatste kilometer wist hij succesvol te demarreren. Henry passeerde een oudere dame, die blijkbaar nog voor de kopgroep reed. “Hij rijdt die Italiaan voorbij alsof hij stilstaat!”, riep de commentator in Henry’s hoofd met overslaande stem. “Wat een machtige versnelling!”

Henry parkeerde zijn fiets in de stalling. “24 minuten en 36 seconden, fracties langzamer dan zijn persoonlijke record van 23’17”, constateerde de stem in zijn hoofd. Maar ruim op tijd voor de sprinter naar Deventer, constateerde Henry.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Gunst zeg, nu valt mij pas op dat er helemaal geen stoplicht is op het knooppunt (klaverblad) Hoevelaken

(0)^
gravatar

Ja, die ‘zingelspiets’.
Razend hip, maar oliedom.

Het belangrijkste onderdeel is men vergeten of er zelfs afgehaald: de versnelling.

Maar met dat leuke pastelkleurtje hangt ‘ie zo leuk aan ‘de muur!’

(0)^
gravatar

Buitengewoon dat zo veel mensen vrijwillig meedoen het sportieve element erin te brengen en op zichzelf toe te passen, zoals Henry met stopwatch.
Dat zien we zelfs nog niet bij VPN.
Maar wel kun je zien dat het onderwijs effect sorteert. Door de leerling te allen tijde in de gaten te houden gaat ook hij het voordeel zien van de competitie en die op zichzelf toepassen. Dat is dé manier tot maatschappelijke vooruitgang.
Het is een misverstand te denken dat wij bij VPN stilstaan.
Het gaat niet alleen om gelijkheid maar een zo groot mogelijke voorsprong.

(0)^
• Reageer