The Scroll: een legendarisch epos over een zoektocht naar een goede film op nieuwjaarsdag

Het wordt volgens kenners dé kaskraker van 2018: The Scroll. In een 4,5 uur durend epos dat zich afspeelt op nieuwjaarsdag volgen we Nick, een doodgewone man die plotseling wordt meegesleurd in een heroïsche zoektocht naar een goede film. The Scroll gaat op 1 januari in première.

In het begin van de film lijkt er nog niets aan de hand voor Nick. Hij is aan het bijkomen van oudjaarsavond en ligt enigszins verveeld op de bank. Maar als hij de afstandsbediening pakt, gebeurt er iets bijzonders… Wat volgt is een meeslepend verhaal over doorzettingsvermogen, wanhoop en uren scrollen door matige films waar hij, naar later blijkt terecht, nog nooit van had gehoord.

De bloedstollende thriller zet de kijker aan het denken en houdt hem een spiegel voor. De grote vraag is: gaat het Nick ooit lukken om de kwade genius Algoritme te verslaan? Kan hij nog voor de klok twaalf uur slaat een goede film vinden die hij nog niet gezien heeft?

Urenlang zoeken om een goede film te vinden… en dan toch teleurgesteld worden. Zonde van je lekker luie nieuwjaarsdag. En het is ook niet meer nodig! Bij Film1 zie je onmiddellijk de beste films, waar en wanneer je maar wilt. Stop searching, start watching.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

gravatar

En als uw deur niet ingetrapt wordt door de buren, dan krijgt u via een steekproef van het CBS wel een uitnodiging om in de categorie waar u via de statistieken al past het vragenlijstje verder in te vullen.

gravatar

Professor Van der Plas,

Uw gegevens zijn veilig bij ons.
Zodra een mens aan zijn financiën wordt afgemeten houdt hij op mens te zijn.
Omdat de statistiek de mens al bepaalt en niet andersom.
Ze vragen naar de bekende weg.

gravatar

Ze belonen je met een mogelijk iPad.
Net als de meest ordinaire spammers en adverteerders, om de mens onder bedwang te krijgen.
Dingen die voor een kind van tien duidelijk zijn worden voortdurend onderzocht.
Er is geen toeval dat ze mij eruit gepikt hebben.
Die dingen worden door psychisme geleid.
Zwarte magie.

gravatar

Of zoals ik zei: omdat de statistiek de mens bepaalt en niet andersom. Zo zit de ‘interesse’ van Zen in de mens in elkaar, die verbanden zoekt. Controle.

gravatar

Prof. Zen in ‘t Veld,
Zen betekent door onverwachte improvisatie tot verlichting te komen. Bizar. Bent u dat?
Nee, het zijn altijd de krachten van de duisternis die zich standaard voordoen als kennis.

Heeft u weleens gehoord hoe de Nederlander een practical joke beoefent?
U blijft iedere keer dezelfde misdadigers verdedigen in uw zelfgenoegzaamheid met haar vaststaande rolmodellen.
En insinueren dat het slachtoffer aan een of andere illusie lijdt. De illusie is uw ambitie om de domme detective te spelen met ‘namen uit te zoeken’. Zoals op ieder dorp iedere dag gebeurt, vooral met nieuwelingen.
Als je een beetje criminologie bestudeerd hebt zoals ik, dan weet je dat 95 procent van de moorden niet zo zijn als verondersteld wordt aan de hand van de pulpmedia. De angst voor misdaad is bij de onwetende identiek aan angst voor de vreemdeling, daarom probeert hij iedereen bekend te maken die hij niet kent. Het zijn daarentegen bijna altijd kennissen, familie of buurtbewoners die toevallig iets van je weten wat ze niet bevalt ofzo. Er is niets avontuurlijks of heroïsch aan. Het zijn juist de meest saaie, verveelde en burgerlijke mensen zoals u die op hun manier ‘in de wereld en de geschiedenis geïnteresseerd zijn’.
U zei eerder: “Dan had je beter de politie in kunnen lichten dan de Speld.” Dat was al direct gebeurd.
Alleen speelde de Speld hier een rol in. Het was al maanden bekend terwijl u hetzelfde spel doorzette. U zegt dat u niet autistisch bent?

Is het beroemde gezegde u dan vreemd dat de omstanders bij een misdaad de ergste misdadigers zijn?

Al die dingen zijn vermeld terwijl u uw betweterige routine verder bleef doorzetten.

gravatar

”Alleen speelde de Speld hier een rol in. Het was al maanden bekend terwijl u hetzelfde spel doorzette.” ” (…) misdadigers verdedigen”.
Een merkwaardig verhaal. Maar dat ben ik inmiddels gewend. Het ziet er er naar uit dat u deze website en/of ik medeplichtig maak aan minne streken op lokaal niveau…… ik zou het niet geloven als u het niet me zoveel worden neerschrijft. Ik weet niet wie u bent, waar u woont en nog mider wie de buren zijn. Het komt mij voor dat u ook niet in de redactie van De Speld zit of iets dergelijks.
Toch blijft u me maar beledigen alsof ik een van uw omgevingsfactoren ben. Alsof ik die deur ingetrapt heb. Maar ja, ik ben maar een minne Nederlader zonder profetische gaven. Ik begrijp niet hoe de psyche van iemand die zich door zijn nabije omgeving bedreigd wordt/voelt verklaringen gaat zoeken die buiten oorzaken liggen.

Sinds 1989 ben ik niet meer In ”het Zeeuwse” ge geweest. Wie u ook nu in gedachten hebt met die deurintrapperij, ik heb er niets mee te maken.

Zoals ik vanaf nu ook niets meer te maken wil hebben met dit verhaal. Uw hatelijke reacties hoef ik niet langer te verdragen.

gravatar

Prof. Zen in ‘t Veld

U typeert uw gevoel voor humor dit keer scherp.
Wat ik hiermee aan wil tonen of aan heb getoond is de hoogst besmettelijke kant van ‘maya’, en dat dit niet hetzelfde is als humor. Als ik iets zeg of schrijf weet ik inmiddels op welk (vaak min) niveau dat wordt gelezen. Ook lezen is projectie. Wat nepnieuws betreft.
Wat betreft de betrokkenheid van de Speld, die zie ik als passief. Dat snap je zo wel. Lezers mogen (of kunnen niet anders dan) iets lezen dan op hun niveau. (En ik ben er niet op uit om de Speld kapot te krijgen of ook hier zoals overal mensen de mond te snoeren. Integendeel.) Dat dat van veel mensen veel lager is dan ze denken beseffen ze niet door hun grootwaan (die ook nog zegt dat iedereen gelijk is. En die kan niet opgelost worden doordat iedereen in zijn vrienden enkel het niveau kan zoeken dat hij zelf heeft, het bekende en het gedefinieerde. Met andere woorden het is zijn mentale isolement. Ik ben daarom geboeid door het ongedefinieerde dat bijna alle bewegingen innerlijk en uiterlijk bepaalt zonder dat hij het weet. Ik bestudeer die wetenschappelijk. Ik heb daar enkel mijn waarneming voor nodig, en ik neem waar voor de rest van dit land).
Uw uitleg is als iemand bestelen en hem dan beschuldigen van de diefstal. Hoe ver moet je gaan.
Als er humor is, is er een risico. Want al het voorbestemde is dodelijk humorloos.
In mijn geval is mijn humor er een die gebruikmaakt van het gevaar voor mijzelf. Dat is mijn generositeit.
De uwe maakt daar ook gebruik van, van dat (gevaar) voor mij, want in ieder geval ben ik wél iemand anders dan u. Zo ver zijn we nu. Ik prijs mijn tegenstander al is hij niet altijd even snugger. Te veel mensen verwarren zichzelf voortdurend met de ander, en dat is wat ze zoeken. Ik ervaar dat ook niet als compliment. Maar hun ik zit hen begrijpelijk dwars, en je kunt je ik niet overslaan.
Dat is uw minne kant.
De veronderstellingen die u maakt blijven veronderstellingen die enkel iets zeggen over uzelf.

gravatar

”U typeert uw gevoel voor humor dit keer scherp”. Dat klopt, de typering is vrijwel letterlijk overgenomen van ”Maitreya”. En dus per definitie goedgekeurd door John of Loek, of alle anderen..) Ik bedoel maar. Dát is het niveau van uw kant. Een eigen formulering of een eigen kritisch geluid, (of het nu van mij is of van ‘Wiemersma’ of van ‘Outsider’ of van wie dan ook wordt niet getolereeerd en terzijde geschoven als oud afval. het komt niet van pas in het universum van onfeilbaarheid dat u voor uzelf hebt geschapen. Mensen als deze (die hun eigen mensenlijkheid niet meer konden inzien) hebben voor grote problemen gezorgd in de loop van de wereldgeschiedenis.
Maar wat zou ik me ook druk maken. Met niet-mensen kun je immers geen dialoog voeren.
Dialoog is taal en de taal is door mensen ontwikkeld en dus voor u te min. Ook het zichzelf ergens op kunnen betrappen (met andermans ogen naar eigen doen en laten kunnen kijken) is onderdeel van de menselijke psycholgie. Voor u dus niet relevant.

Succes (of moet ik zeggen: sterkte) met dit tijdelijke bestaan in het vlees.

gravatar

Zen in ‘t (of het) Veld en gevolg,

En ik had nog wel de echt gebeurde verhalen afgezwakt, omdat dit sinds enige tijd ook het beleid is van de Speld. Lief. Ik vroeg me weleens af waar die trends vandaan komen. (Nee, niet alles is specifiek voor Zeeland, dat wordt gerund door Rotterdam.) Enkel de commentaren leggen soms uit dat er een maatschappelijke realiteit aan ten grondslag ligt. Zen en de rest waar hij voor spreekt, ja zo zit de democratie immers in elkaar met haar inzoomen tot in de pisbak. Plotseling heeft u allemaal weer een pleitbezorger van uw onderbuik. Ja, het zijn altijd weer de lieve mensen met fascisme op hun netvlies uit de geschiedenisboeken die het fascisme doen herleven. Ze kleden hun leven zo in dat ze onbereikbaar zijn en dat ze zoveel mogelijk anderen bereiken, bestrijden via hun aangeleerde competitiemodel.
Nu nog een overpeinzing apart zo op de laatste dag van het jaar. U wilt vrijheid. De internationale fora waar ik commentaar gaf, verdwenen allemaal toen ik de waarheid sprak en daartegen mensen als u zich begonnen te verzetten om van me af te komen. Waartoe u oproept, zo zit de hele politiek nu ook in elkaar: arme mensen als u te helpen beschermen tegen mij, om zo de nieuwe norm te scheppen van een emmer snot. Toch vreemd dat alles wat ik beweerde uitgekomen is, want u bent meer in de geschiedenis geïnteresseerd, dat is safer, daar verander je toch niets meer aan.
Ja, niet altijd spreek ik voor mezelf maar ook voor hen die dit nooit zouden doen voordat, ik citeer, ‘ik voor de hele mensheid bekend ben’. (Of ik nou voor of tegen ze ben.) Maar om op zo’n manier de schapenfilosofie te promoten helpt niet. Zoveel geschiedenis ken ík.
Maar als je niet van te voren zegt dat je gek bent, doen zij het, en dat is politiek.
De puberale fase van een land kenmerkt zich door verzet tegen autoriteit, vooral de ‘hoogste autoriteit’ die nergens te vinden is.
Zo moedig zijn deze leuke mensen. Een kwestie van opvoeding?

gravatar

Zen in ‘t Veld,

Een plezierig uiteinde. De censuur kan beginnen. Gefeliciteerd.
U zegt: “Het komt mij voor dat u ook niet in de redactie van De Speld zit of iets dergelijks.”
Ik vroeg me zoiets ook al af bij u. Wie beantwoordt anders eigen stellingen, dat is democratie. De rest is immers spam.

gravatar

”Zen en de rest waar hij voor spreekt, ja zo zit de democratie immers in elkaar ”

U legt mij van alles in de mond. Wees gerust: het is niet de eerste keer .
Als ik ”spreek ” is het alleen voor mijzelf.

En deel met het geheel verwarren is voor u een geliefkoosde bezigheid: zie bijvoorbeeld het talloze beschimpen van het Nederlandse volk.