Telegraaf Media Groep (TMG) wordt waarschijnlijk overgenomen door het Belgische Mediahuis. Grote zorgen dus voor de Nederlandse bevolking, die bang is dat de toekomst van het belangrijkste product van TMG in het geding is: Hyves.
Hyves was vroeger een sociaalnetwerksite, maar richt zich sinds 2013 op online spelletjes. Wiebert Schuiteman, van de Nederlandse Vereniging van Spelletjeswebsites is sceptisch over de overname: “Het Mediahuis heeft helemaal geen verstand van spelletjes. Bovendien heeft hun directeur Gort van der Lemmen in 2014 gezegd dat hij niet weet wat krabbelen is. Volgens mij heb je dan bij Telegraaf Media Groep niets te zoeken. Ik ben gewoon bang dat het straks alleen nog draait om winst en niet om dansende bananen.”
Of de zorgen terecht zijn is nog maar de vraag. “Mediahuis is geen investeerder die uit is op snelle winst,” vertelt media-analist Marc Josten. “Ze geven echt om inhoud. Grote kans dat we in de toekomst gewoon Happy Harvest 3 kunnen spelen en kunnen denken: absurd dat Hyves nog bestaat eigenlijk.”
Not funny.
Ze zouden natuurlijk ook een vervanger voor Hyves kunnen ontwikkelen. Een soort online netwerk waar iedereen elkaar kan vinden met zijn of haar gezicht en informatie er op. Wereldwijd zeg maar.
Een soort van gezichtenboek. Of zeg ik nu iets heel geks?
Dit gaat allemaal over cultuur en identiteit.
Is Hyves verkiesbaar?
of nog erger: het blijft bestaan, maar Belgen mogen zich ook aanmelden
Krabbelen is zwakte. Terugkrabbelen.
Het gaat om korte pakkende en confronterende teksten over criminaliteit als leitmotiv in de tegenwoordige tijd.