Het imago van ProRail is niet beschadigd door het financiële wanbeleid bij het bedrijf. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Een ruime meerderheid van de respondenten denkt precies hetzelfde over ProRail als voorheen.
Gijs Rademaker van het EenVandaag Opiniepanel is verrast door de uitkomsten: “De boekhouding van ProRail blijkt een complete puinhoop te zijn, maar toch is bijna niemand negatiever geworden. Ze komen er gewoon mee weg. De conclusie moet zijn dat ProRail een buitengewoon robuust merk is.”
Afgevaardigden van Volkswagen en de bankensector willen ter inspiratie een werkbezoek brengen aan ProRail: “Ze doen daar blijkbaar iets goed.”
Zo stond ik afgelopen zondag na ruim anderhalf uur spoorvertraging bij het uitchecken wederom voor een dicht uitgangspoortje en werd vervolgens langdurig gegijzeld gewoon vanwege het logische feit dat ik eerst weer moest inchecken alvorens ik nogmaals een poging kon wagen om uit te checken maar helaas stond de incheckpaal aan de andere zijde van het dichte poortje. Overweeg nu serieuze aanschaf van zo’n metalen gevangenisbeker, om mee te rammelen zoals in minder ontwikkelde detentieregimes.
Denk nog maar ‘ns 2 x goed na voor je tot zo’n wanhoopsgebaar overgaat. Dit rechts-repressieve regime accepteert geen protestacties, zelfs geen ludieke, zwijgende (zie het incident met de waxinelichtjes-gooier) of participatieve (politie-CAO). Alleen Volkert van der Graaf komt óveral mee weg; maar die beschikt 24/7 over een mobiele advocatenstaf (gratis admissie) Pas wél op: RVS metalen gevangenisbekers (type AWBZ) mogen alleen op werkdagen in EBI’s worden gerammeld
Allicht heer Outsider,
Van der Graaf voor je, wachtende voor het poortje een bokkenpruik aanmeten wordt per definitie niet door medereizigers geapprecieerd.
En het kinderlijk gerammel heeft ook totaal geen zin; het lijdt alleen maar af, waarmee de irritatie in de wachtrij almaar groeit.
In dit geval is het jammer dat er niet eerder aan is gedacht de reis in de open lucht -al of niet met hulpaandrijving- te ondernemen.
Eenieder is daarmee beter af.
De Tweede Kamer kan trots zijn, met de privatisering en splitsing van het staatsbedrijf in NS en ProRail is een tweekoppige draak geschapen die met vuur en vlam haar eigen universum beheert. Topsalarissen en bonussen voor twee CEO’s en directiestaven, prettig geprijsde hypotheken, gratis 1e klas-reizen, vergiffenis voor het FYRA-experiment en het komende tekort aan vervoerscapaciteit, gratie voor de ‘adminstratieve’ chaos. En in geen velden of wegen is Siegfried de Drakendoder gesignaleerd.
Uitstekende satire! Die onderzoekjes van Gijs zijn dan nog ergens goed voor…
Kan Märklin niet het spoor onderhouden in Nederland?
Een vriend van me heeft zijn spoor op zolder in onderhoud bij Märklin.
De verhouding tussen reizen en herstellen is bij ProRail echt aanzienlijk beter.
De ongelukken die we er maken, wil je ook niet meemaken.
Ik denk dat De Efteling een betere kandidaat is. Als stipt in een continu-rooster, veel betere verspreiding over de dag buiten de spitsuren, stikdruk en toch blijven de aantallen passagiers stijgen.
Met de trein reis ik nooit omdat ik een autootje heb. Wat een suf artikel.
Helaas is De Speld al te laat met een kek artikel over Zwarte Piet.
Een gemiste kans. 🙁
Corrie.
Het imago van Nederland wordt wel steeds drastisch geschaadt als je dat wijf (wijf?) van een Mansveld ziet.
Waarom moet een staatssecretaresse er niet representatief uit zien? Of moeten Rutte en Mansveld + Plasterk uitstralen dat Nederland openstaat voor homo’s, lesbiënnes en travesti’s?
Ja
Schelden is nog geen satire
Maar dat Mansveld een belediging en een aanval vormt voor alles wat mooi is, blijft waar.
Zoiets kan eigenlijk zelfs in Meppel niet.
Ik zie het probleem niet,
Mansveld heeft zich toch netjes geschoren?
Er gaan wat treinen vandaag de dag, vandaag de dag, de dag, de dag, daag, daaag, daaaaaaaaaaag !
Die Gijs spoort niet.
Ik rij altijd met Marklin treintjes.
Nooit last van bevroren wissels of blaadjes op de rails.
En het is ook nog een stuk goedkoper.
Zou je denken?
Wacht maar als wij met een man of tien bij jou het perron op komen lopen.
Verkeerde merk !
Beste Fleischmann,
U is nog niet bekend?
http://tinyurl.com/oh5x79b
Ik kan u zeggen dat ook in Groot-Israël de interesse is gewekt!
Gijsje doet altijd zo zijn best om resultaten goed te presenteren. Het blijft wachten op het moment dat hij inziet dat zijn statistiekjes nietszeggender zijn dan de vertrek- en aankomsttijden van de NS.
de trein had wat vertraging. Mijn god, wat baal ik dan. NU kan ik 10 minuten minder bij haar zijn
Ik hoorde iemand hem een keer omschrijven als “die net afgestudeerde gymnasiumpuber met zijn enorme iPad” (o.i.d.).
Neem de sprinter!
Het is net een trein, je kunt er als bestuurder weinig aan veranderen