Bron: Wikimedia Commons cc S.J. de Waard

Liveblog SAIL 2015

Boten

Vandaag varen er boten. Wij volgen het evenement het eerste uur een beetje.

9.05 Er vaart een boot

9.12 Nog een boot

9.28 Weer een boot

9.37 Grote boot

9.45 Nog grotere boot

Tot zover ons liveblog, bedankt voor het volgen.


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Nee hoor, die duikboot kwam niet uit Ijmuiden, die lag nog steeds onder water in een Amsterdamse gracht. Bij te komen van de Gay Parade en bevolkt door politici die wéér niet uit de kast durfden komen. Zie de actiefoto’s op Flickr.

gravatar

Een boot is een boot. Van Dale zet het open en klein tussen haakjes en behoorlijk? Vergeleken met het speelgoedbootje in mijn badkuip is een sloep al behoorlijk veel groter.

Het is maar goed dat ze niet worden gemaakt zoals ik ze vroeger tekende.

gravatar

Dave Langers, je probeert om het jargon van jouw besloten (vak)groep aan anderen op te leggen. In het Nederlands is een boot gewoon een vaartuig, vandaar dat dat vooraan staat in het woordenboek. En in mijn bargoens ben jij een jargonaut.

gravatar

Er gaan dagelijks vele bootjes vanuit het Middellandse Zeegebied naar Europa met vluchtelingen aan boord die hier vrede en veiligheid hopen te vinden.

Maar dat mag niet van Corrie, die niets anders te berde kan brengen als Boeie.

Inderdaad, in de boeien met jou

• Reageer
gravatar

Je vergeet: Mooie boot, iets minder mooie boot, lelijke boot, geen mast, 2masten, veel masten, rode boot, groene boot, witte boot, gele boot, blauwe boot, oranje boot, veel tuig, geen tuig, weinig tuig, en kraaiennest en…veel plubliek.

• Reageer
gravatar

Ter illustratie daarvan:

Soms staat in Almelo het verkeerslicht op rood.
soms onverwachts op groen.
Ja in Almelo is altijd wel iets te doen.

(Vrije bewerking naar H. Finkers)

gravatar

Nieuw: nu in De Speld, alle zegswijzen met “boot” erin. Wij gaan allen enthousiast de boot in, óók SAIL is een vlag die een lading dekt van dagelijks kiezersbedrog. Net zoals de cycli van Troonrede, Urbi et Orbi, Derde dinsdag in September, Tour de France, Wimbledon, Roland Garros, voetbal E.K.’s en W.K.’s en Olympische Zomer- en Winter Spelen: Brood en Spelen als bezigheidstherapie voor het volk. Rutte: vertier houdt het volk dom, wij maken het arm. Mundus vult decipi.

• Reageer
gravatar

Tja Dom Blondje, welke koers vaar ik? Gewoon, net zoals 97 % van het electoraat in Nederland: het kompas op bezigheidstherapie voor de massa; de tv-gids staat dagelijks vol met GTST en geestverdovende Amerikaanse shit.
En als kers op de taart, eens per 5 jaar SAIL, elke 4 jaar WK’s en EK’s, Olympische Zomer- en Winterspelen, elk jaar de Tour de France, Wimbledon, Prinsjesdag. Men houdt u bezig van de wieg tot het graf. Want de massa moet dom, rustig en afhankelijk blijven. Snapt u ‘t nu?

gravatar

Môgge Boots,
die zoethouders komme wel over, maar nou nog effe duidelijk maken waar het bedrog uit bestaat en waarom wij dat wille.

gravatar

Beste Mensen,…even opletten…..

Het zijn SCHEPEN…..en…trotse NL-ers.

Nederland Schepen History….

dus we spreken van WIND-JAMMERS

en geen tolships….!

Veel plezier…en…..dank voor de Site

Adriaan Pijnappels
.ex-ZeeKadet en Schipper.

• Reageer
gravatar

Zeg Pijnappels; jouw bijdrage bracht mij bijna de tranen in de ogen. Hoewel van huis uit een gewone landlubber, dus zeker geen ruwe zeebonk, werd mij de ontroering toch te machtig toe ik jouw interpretatie van tallships (tolships) las.
Het leek er even op alsof de douane een nieuwe manier van tol-heffing had bedacht. Trouwens hoe is de carrière van Zeekadet tot Schipper verlopen?
Met een “met man-en-muisje”? En nu, het UWV?

gravatar

Echt een teleurstelling, zoveel 5-december zeilboten op stoom, maar geen Sinterklaas, schimmel of Zwarte Piet te zien.
Alleen op de Sedov was de hoofdmachinist donker getint; bedrijfsongevalletje. Omdat het ketelbinkie van dienst overboord was gevallen, moest de hoofdmachinist zelf de ketel ontkolen. Vandaar.

• Reageer
gravatar

WÁT zeg je nou Schippertje? Is de AMERICO VESPUCCI niet binnengelopen? Misschien is ze per abuis de haven van Hamburg aangelopen. Of wie weet Antwerpen of misschien wel Harlingen, Delfzijl of Schiermonnikoog. Is er al een Amber Alert uitgestuurd en is de Kustwacht al gewaarschuwd? Een schip vol tieners trekt natuurlijk enorm veel pedofielen aan.
En politie en NS voeren natuurlijk weer stiptheidsacties uit. Guttagut, Holland in de bocht
Groet, Roelof Hemmen: escorte-jager..

gravatar

maritiem ik? kan je zeggen ik ben stratenmaker op zee, leuk detail… we zijn nu bezig met de straat van Gibraltar, wat dus het einde van de bootvluchtelingen zal betekenen, want als die klaar is kunnen ze zo op de brommer naar Europa.

• Reageer
gravatar

Aanvulling blog:
06.03 Schout-bij-Nacht Michiel (“Jumbo”) Rutte wordt bij het ochtendgloren ceremonieel afgelost door Schout- bij-Dag Carlos (“driekwart”) Portero. Er worden 21 saluutschoten gelost.

06.04. ZMS onderzeeër TONIJN zinkt dientengevolge in 45 seconden achter de westelijke sluisdeur.

06.10 ZMS onderzeeër ZANDHAAI, zusterschip van ZMS. TONIJN loopt vast op de beruchte zandplaat de “Zwarte Markt” ter hoogte van Beverwijk. Voor het leven van de bemanning wordt gevreesd.

• Reageer
gravatar

Ik dacht dat SAIL altijd de gelegenheid was waar gewone landrotten met diepe bewondering konden luisteren hoe ongelooflijk rijk een vaartuigen vocalubalaire de commentatoren in de media tentoonspreiden, als deze nonchalant hun conversatie spekken met scheepsnamen en daarbij aannemen dat elke zuigeling in Nederland het verschil tussen een bezaanmast en een scheg weet, en dat niemand ooit een kogge, een karveel en een kraak door elkaar zou kunnen halen.

• Reageer
gravatar

@ik
Ja die prent in uw link is een kraak. Maar nieuw van de dealer, komen ze doorgaans zonder inktvis. Die moet je zelf tijdens je zeereis erbij zoeken, of als de inktvis groot is, andersom. De inktvis zoekt de kraak. En als je pech hebt kraakt hij je bootje, of het nu een kraak is of een karveel.

gravatar

Op deze tekening kraakt een kraak een kraak.
Daarna terug naar de dealer voor reparatiewerkzaamheden of een nieuwe kraak in geval van total loss.
Aloude scheepswijsheid:
Voor een karveel of kraak
is een kraak wel raak
maar voor het kraken van een kogge
gebruikt men beter reuzenroggen.